Dnes je 23.3. – svátek slaví Ivona

Nově s filtrem pevných částic a s Adblue. Komatsu přichází v Evropě s rýpadlo-nakladačem WB93R-8

Zveřejněno: 4. 12. 2018

V srpnu jsme informovali o prototypu rýpadlo-nakladače Komatsu, který se představil na veletrhu INTERMAT v Paříži. Nyní je tento inovovaný traktorbagr, splňující emisní limity EU etapy IV, k dispozici pro zákazníky v EU. ČR nevyjímaje.

Provozní hmotnost rýpadlo-nakladače vzrostla o 50 kg a nově činí 8 130 kg, výkon motoru se zvýšil ze 74 na 75 kW

Stroj s označením WB93R-8, je připraven k nasazení, jak oznámila v listopadu ze svého sídla ve Vilvoorde (Belgie) společnost Komatsu Europe s tím, že jde o první model nové řady v souladu s emisními předpisy EU etapy IV. Rýpadlo-nakladač je v zásadě připraven též na přechod na emisní normu stupně 5. Oproti předchozí verzi (WB93R-5) je totiž vybaven nejen filtrem pevných částic, nýbrž i systémem pro selektivní katalytickou redukci využívající AdBlue. V rámci koncernu Komatsu se tak, co se týká emisí, jedná o nejmodernější dostupné řešení.

Provozní hmotnost rýpadlo-nakladače vzrostla o 50 kg a nově činí 8 130 kg, výkon motoru se zvýšil ze 74 na 75 kW. I přes komplikovanější systém spojený s výše popsaným řešením souvisejícím s přísnější emisní normou však výrobce udává nižší spotřebu paliva bez ztráty výkonu nebo produktivity. Toho je docílenou nejenom „vyladěnější“ elektronikou, ale například i viskózní spojkou, která ovládá pohyb vrtule chlazení motoru v závislosti na teplotě a zatížení.

Prototyp na veletrhu INTERMAT (foto Helena Hejhálková)
Prototyp na veletrhu INTERMAT (foto Helena Hejhálková)

Co ale zůstává je všestrannost. Nové modely nabídnou zákazníkům výhody v podobě Komatsu Power Shift převodovky a pohonu všech čtyř kol. Zlepšila se viditelnost z kabiny, která byla dosažena snížením čelní masky a zachováním umístěním výfuku motoru na boční části kabiny. Potěší nový 7palcový monitor a vyšší verze sledovacího a monitorovacího satelitního systému Komtrax.

Strojníci a majitelé předchozí generace tohoto všestranného pracanta jistě ocení, že v zásadě je nový traktorbagr ve většině aspektech shodný, či jen drobně vylepšený. Kompatibilní je též veškeré příslušenství a to včetně rychloupínače.

U této série se perfektně kombinuje výkonnost a efektivita,“ říká ke stroji Alex Visentin, produktový manažer společnosti Komatsu Europe. „Spolu s výjimečným rozhledem z kabiny a ergonomickým řešením ovládání nabízejí naše nové rýpadlo-nakladače vyšší produktivitu s jasným zaměřením na pohodlí operátora.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Komatsu

Tématické tagy

Oborové členění

Nové

Volvo Trucks přináší další vylepšení pro úsporu paliva

Zveřejněno 22.3. Modernizované vznětové motory D11 a D13 od Volvo Trucks pro vozidla Volvo FH, FM a FMX splňují nové předpisy Euro 6 Step D a přinášejí řadu vylepšení, díky nimž dopravci sníží náklady na palivo. jít na článek

Extrémní podmínky i výška. To je servis jeřábů Liebherr při stavbě nejvyššího mrakodrapu v Evropě

Zveřejněno 13.3. Nejvyšší mrakodrap Evropy a Ruska, Lakhta Center, nacházející se v Petrohradu ve čtvrti Lakhta na břehu Finského zálivu, je budova o výšce 462 metrů a mající 87 pater. Byla postavena mezi roky 2012 až 2018 pomocí speciálních jeřábů Liebherr. Máme… jít na článek

Od Poclainu k Dháčkům. Výroba prvních rypadel v Martině

Zveřejněno 12.3. Ve spolupráci se externím redaktorem Tomášem Straňákem a jeho týmem jsme pro vás připravili exkluzivní seriál na pokračování, ve kterém vám postupně představíme celou historii výroby populárních československých hydraulických rýpadel (tzv. „déháček“… jít na článek