Dnes je 1.5.

Nová řada Volvo FH zaujme výjimečnými jízdními vlastnostmi

Zveřejněno: 19. 12. 2012

Při vývoji nové řady FH kladli technici společnosti VOLVO Truck veliký důraz na jízdní vlastnosti a chování vozu. Přepracované přední i zadní zavěšení, vyšší stabilita proti převrácení a lepší odpružení kabiny – to vše se podílí na výjimečné charakteristice nového Volva FH. A když se k tomu přidá i samostatné zavěšení předních kol, je na světě nový model FH s těmi nejlepšími vlastnostmi.

Optimalizovaná geometrie, propracovanější provedení předního i zadního zavěšení, účinnější stabilizátory kabiny a vyvážené tlumiče kabiny i podvozku. Jak potvrzuje Stefan Axelsson, vedoucí skupiny zodpovídající za jízdní vlastnosti, výsledkem práce odvedené ve všech vyjmenovaných oblastech je o 50 % vyšší stabilita proti převrácení ve srovnání s předchozím modelem.

Přesnější řízení

Vylepšení provedená na podvozku i kabině s sebou přinesla také lepší směrovou stabilitu nových vozů Volvo FH. A právě kombinace stability ve všech směrech umožňuje řidičům přesnější ovládání vozidla. I dlouhé jízdy tak mohou být méně náročné než kdy dříve.

Nové vozy jsou stabilní a jejich chování se dá snadno předvídat. Podařilo se nám také dosáhnout jedinečné odezvy řízení. Jakékoliv pohyby, které vůz učiní, řidič díky přesnému a citlivému řízení okamžitě pozná i na volantu. A když už jsme u volantu, tak je potřeba zmínit i to, že je nastavitelný ve více směrech, a proto si pohodlnou polohu při řízení najdou řidiči všech postav,” dokládá Stefan Axelsson.

Přesnost řízení a stabilita proti převrácení mají přímý vliv na vnitřní pohodu každého řidiče. Zkrátka však nepřijdou ani přepravci.

Čím lepší vůz máte, tím méně se při jeho řízení unavíte. To znamená, že budete uvolněnější a pojedete plynulejším stylem. Bdělý řidič jezdí bezpečněji a svou práci odvede kvalitněji. To znamená, že s nákladem přijede včas a že před zákazníkem bude vystupovat reprezentativněji,” říká Stefan Axelsson.

Světová premiéra samostatného zavěšení předních kol

Nové modely Volvo FH jsou prvními nákladními vozidly pro přepravu těžkých nákladů se samostatným zavěšením předních kol (tzv. zavěšení IFS) a převodkou řízení s pastorkem a hřebenem. Oba tyto systémy významnou měrou přispěly ke zlepšení jízdních vlastností.

Samostatné zavěšení předních kol znamená, že obě přední kola jsou zavěšena nezávisle na sobě. Pohyb jednoho z nich tedy nijak neovlivní druhé kolo. Výsledkem je klidnější a stabilnější jízda,” uvádí Martin Palming, produktový manažer společnosti VOLVO Trucks.

Samostatné zavěšení předních kol má už dlouhou dobu své místo na podvozku osobních automobilů a poslední dobou se objevuje dokonce také u autobusů. Více informací o tom, jak se zavěšení IFS podílí na pohodlnější a stabilnější jízdě, se dozvíte ve filmu na stránce www.youtube.com/VolvoTrucks.

Jemnější cit pro vozovku

Další technologií, kterou si nové nákladní vozy půjčily ze světa osobních aut, je převodka řízení s hřebenem a pastorkem. Hřídel volantu je vybavená převody a přenáší sílu vyvíjenou řidičem na volant mnohem přesněji, než jak tomu je u běžné převodky řízení. Řidič tak díky tomu získá lepší odezvu.

Obě zmíněné technologické novinky propůjčují novým Volvům FH jedinečné jízdní vlastnosti.

Nové vozy představují milník v oblasti podélné směrové stability i v oblasti stability při průjezdu zatáčkami. I z řízení plně naložené soupravy můžete mít úžasný pocit a užívat si výjimečné přesnosti a spolehlivosti ovládání. Vůz dokáže při průjezdu zatáčkou s obdivuhodnou přesností držet stopu, kterou mu určíte, a přitom nemusíte provádět vůbec žádné korekce,” popisuje Martin Palming novou technologii, která bude hned po uvedení vozů na trh dostupná pro vozidla s levostranným řízením.

Nejlepší na trhu

Největší výhodu přinese samostatné zavěšení předních kol a převodka řízení s hřebenem a pastorkem řidičům, kteří jezdí na dlouhé vzdálenosti. Tyto systémy se jim osvědčí zejména na úzkých či klikatých silnicích.

I bez samostatného zavěšení předních kol bude Volvo FH svými jízdními vlastnostmi kralovat trhu nákladních vozů. A zavěšení IFS bude jednoduše představovat třešničku na dortu. Odvedli jsme kus práce, abychom řidičům mohli právě toto poskytnout,” říká Martin Palming.

Nový model Volvo FH bude na evropské trhy uveden na jaře 2013.

Autor: Klára Rylichová
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek

Novinky v ASbud Česká Republika. Rekonstrukce zázemí a partnerství s John Deere

Zveřejněno 23.4. Známý prodejce stavební techniky ASbud ze Zlínského kraje se může zkraje roku pochlubit hned několika novinkami. Tou nejvýznamnější je fakt, že společnost podepsala dohodu s celosvětově uznávaným výrobcem John Deere o výhradním zastoupení ve věci… celý příspěvek