Dnes je 8.5.

NOSRETI a.s. – naše slogany vycházejí z reality

Zveřejněno: 30. 6. 2016

Společnost NOSRETI a.s., známá také jako Specialtransport, patří již po dobu 60 let mezi přední české a evropské dopravce těžkých a nadrozměrných nákladů. Zejména v posledních několika letech jsou články v médiích, ale i na webových stránkách provázeny slogany. Jako správný lídr naší branže se snažíme upoutat výstižným heslem, ale vždy dbáme na to, aby naše slogany vycházely z reality a zakládaly se na pravdě.

Favorit nejtěžší váhové kategorie

Tento slogan se užívá od konce 90. let minulého století a platí dodnes. Dokládá fakt, že naše společnost patří mezi českou a evropskou špičku v branži „nadměrů”. Přepravili jsme tisíce tun nejrozmanitějších výrobků, extrémních rozměrů i hmotností. Výrobky o šířce až 10 m, vlastní výšce blížící se 8 m, délce několik desítek metrů a hmotnosti bezmála 400 t. Jednalo se o výrobky plastové, dřevěné, ocelové, ale třeba i o raritu v podobě živé žirafy nebo historických vykopávek. Slogan není jen naším prohlášením, ale realitou potvrzenou desítkami let rozvoje, zlepšování, nabývání znalostí, zkušeností a uplatňování know-how.

Naše společnost za tuto dobu zpracovala rovněž nepřeberné množství velice významných studií přepravitelnosti včetně prestižních studií pro oblast jaderné energetiky, poskytla tisíce připomínek k nejrůznějším dopravním stavbám, navrhla stovky úprav omezujících míst tak, aby byl umožněn průjezd nadměrných nákladů apod. Vždy i při řešení složitých a byrokraticky náročných jednání a problémů jsme stáli v čele dopravců a snažili se nalézt odpovídající řešení, jako reprezentant celého odvětví.

Technika posouvá naše hranice

Jde o pouhé 2 roky starý slogan, který dává jasně najevo fakt, že moderní a špičková technika je základem našeho úspěchu. NOSRETI a.s. disponuje soupravami, které se vymykají běžným standardům těžké a nadrozměrné dopravy. Právě díky technice získáváme náskok před konkurencí a posouváme naše hranice. Ještě před pár měsíci či lety nepřepravitelné náklady dokážeme dnes naší technikou přepravit dle přání zákazníka. Můžeme se tak pyšnit mnoha NEJ.

NEJnižší nakládací vlastní výška lože pouhých 200 mm u hlubinných souprav, a to až do hmotnosti 200 t, výška 780 mm u jumbo návěsů pro náklady o hmotnosti do 26 t a pouhých 990 mm u teleskopických návěsů při ložné délce až 24 m a nosnosti 27,5 t.

NEJdelší ložná délka v hlubině až 16 500 mm, při vlastní výšce lože pouhých 200 mm pro náklady kategorie do 30 t. Délka až 11 300 mm, při vlastní výšce lože pouhých 225 mm pro náklady kategorie 90 t. Délka až 14 000 mm, při vlastní výšce lože pouhých 250 mm pro náklady kategorie 200 t. Nebo dokonce délka v řádech desítek metrů pro náklady kategorie až 300 t při užití speciálních točnic (provozujeme 2 páry těžkých točnic Goldhofer pro náklady o celkové hmotnosti 400, resp. 600 t).

NEJtěžší náklady a výrobky jsou pro nás maličkostí. Nosnost naší techniky až 330 t u v Evropě ojedinělých transformátorových věží, 300 t u tzv. bočního nosného mostu Scheuerle a až 800 t u modulárního systému Goldhofer THP.

NEJkomplexnější služby v dopravě. Naše společnost samozřejmě vedle fyzické realizace transportů nabízí i neméně důležitou poradenskou a projekční činnost, která spočívá ve spolupráci se zákazníkem již v době navrhování projektů, stanovení optimálních velikostí a rozměrů přepravovaných celků, návrhů ideálních tras z hlediska ekonomických parametrů, ale i v podobě zpracování rozsáhlých objemových studií. Samozřejmostí je detailní znalost tzv. Páteřových tras předurčených pro transporty největších parametrů, jakož i činnosti a kroky vedoucí k trvalému zachování a udržení těchto tras. Naše společnost trvale bojuje za zachování průjezdností tras, navrhuje úpravy okružních křižovatek, iniciuje a účastní se jednání s dotčenými orgány, ministerstvy, správami silnic apod. To vše činíme ve snaze zachovat optimální podmínky pro všechny naše zákazníky. Mezi nesporné výhody naší společnosti patří vlastní trasovací oddělení schopné vyhledat nejvhodnější trasu, určit optimální způsob uložení nákladu, schopné koordinovat veškeré asistenční činnosti a připravené vyřešit veškeré legislativní kroky nutné k získání všech povolení a rozhodnutí. Činnost autorizovaného mostního inženýra je záštitou profesionálního posouzení stavu všech mostů, zajištění přepočtů, posudků či zpevnění za využití moderních postupů a technologií.

S námi nejste nikdy na suchu

Nejnovější slogan reagující na aktuální problematiku posledních dvou let a znovu aktuální v těchto dnech a týdnech, kdy po mírné zimě opět „chybí voda”. Naše společnost musela v uplynulém roce řešit ztíženou a mnohdy i nereálnou možnost doručení zboží až do cílových destinací, tak jak jsme byli zvyklí v předchozích letech. Loňský rok pak byl černou můrou říčních dopravců, kdy spousta zboží, které jsme transportovali po silnici do přístavů Mělník a Lovosice, musela být transportována zpět k výrobci, demontována na menší celky, aby byly výrobky schopné dopravy po silnici až do námořních přístavů. Druhým opatřením byl převoz do přístavu Bratislava po naší páteřové trase, kde se splavnost Dunaje nedostala na tak kritickou hranici jako u Labe. Všechny tyto varianty však v lepším případě extrémně finančně zatížily naše zákazníky. V horším případě jsme některé zakázky bohužel nebyli schopni přepravit vůbec.

Z těchto důvodů přistoupila naše společnost k důležitému rozhodnutí a uvolnila 50 mil. Kč na nákup speciální nízkoložné techniky umožňující díky moderním technologiím naložit náklady vyšších hmotností a přepravovat je v minimálních ložných výškách. Jedná se o ploché nízkoložné lože pro THP moduly Goldhofer s technickou nosností až 200 t a vlastní výškou lože pouhých 250 mm. Délkově lze toto lože provozovat ve variantách 5 až 14 m. Dále je to speciální nízkoložná hlubina typu Variomax od výrobce Faymonville s nosností technicky až 90 t, při vlastní výšce hlubiny pouhých 225 mm. Oba tyto podvozky jsou v ČR unikátní a i z evropského hlediska se jedná o raritu. Dále jsme rozšířili flotilu lehkých hlubinných návěsů pro přepravy vysokých kusů o hmotnosti až do 50 t. Jsme tak schopni lépe reagovat na přepravní požadavky a eliminovat překážky v podobě nízkých podjezdných výšek, nevyhovujících kruhových objezdů a nedostatečně únosných mostů. Posouváme sice díky technice naše hranice kupředu, ale bohužel ta hranice stále ještě neumožňuje přepravy překračující určité parametry. Námi zvolená cesta nahrazení „říčního přístavu” nebo „nesplavné řeky” pomocí silniční techniky se v době dlouhodobé ignorace problému splavnosti řek odpovědnými orgány ukazuje jako jediná možná. Naše společnost se bude snažit v nastoleném trendu pokračovat. Nová technika nám samozřejmě dává zcela jiné možnosti i pro transporty z oboru stavebnictví a těžařství. Hlubinná lože jsou uzpůsobena pro najíždění jak kolové, tak pásové techniky. Plně můžeme využít velmi nízkou vlastní výšku lože i nakládací výšku, díky možnosti prodloužení ložné délky jsme schopni reagovat i na nejrůznější varianty a parametry přepravovaných strojů, zařízení a technologií. Samozřejmostí je dostatečné pojistné krytí i u transportů výrobků vysokých cen.

Více informací naleznete na našem webu www.nosreti.cz.

Drtičky, třídiče, dumpery, bagry, nakladače, podbíječky, jeřáby, finišery, dozery, traktory a další stavební mechanismy – to vše umíme dopravit po celé Evropě.

Autor: Ing. Aleš Havlásek
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek