AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 30.6. – svátek slaví Šárka

Není standard jako Standard

Zveřejněno: 29. 4. 2015

Slovo standard může být mnohdy zavádějící. V tomto případě se jedná o brazilského výrobce s názvem Standard Tyres Ltd., který produkuje kola a vzdušnicové pneumatiky, mimo jiné i pro vysokozdvižné vozíky. Tato firma vyrábí superelastická kola ve třech základních řadách a tím pokrývá velké spektrum potřeb uživatelů manipulační techniky.

ST 2000 – standartní řada

Jedná se o pneumatiky prémiové, standardní a ekonomické. Každá z těchto řad byla optimalizována pro daný typ použití a přizpůsoben tomu je jak dezén, tak i kvalita použité směsi s přihlédnutím na ekonomickou náročnost. Řada prémiových pneumatik je určena do nejnáročnějších provozů a je schopna se vyrovnat s vysokou tepelnou zátěží při trvalém používání. Tyto provozy mohou být s nepřetržitou pracovní dobou. Další řadou je řada standardních pneumatik, která je vyvinuta pro středně těžké a těžké provozy a vyznačuje se vysokým nájezdem motohodin. Velkou zásluhu na tom má i její plnější dezén a materiál středu pneumatiky, shodný v tomto případě s prémiovou pneumatikou. Poslední řada ekonomických pneumatik je určena pro méně náročné provozy, kde nedochází k výraznému tepelnému zatížení kola vlivem jeho častého či soustavného používání. Právě tato pneumatika je nyní uváděna na český trh a vzhledem k poměru ceny a motohodinového výkonu bude tento typ patřit jednoznačně ke špičkám v řadě.

T-FORCE – ekonomická řada
T-FORCE – ekonomická řada
ST 3000 – prémiová řada
ST 3000 – prémiová řada

Výběr vhodné značky superelastického kola

Náklady na výměnu kol jsou nejviditelnější a nejvíce bolestivé u provozovatelů s vysokým nájezdem motohodin, a tedy se zvýšenou frekvencí jejich nákupu. Pro tyto zákazníky doporučujeme sledování nákladů na výměnu kol v podobě kontroly nákladů na 1 motohodinu provozu vozíku. Je to jednoduchá a přitom velmi efektivní varianta určení správného výrobce či typu superelastického kola.

Co tedy určuje výdrž superelastického kola na manipulační technice? Kromě správného výběru typu superelastického kola je velmi zajímavým prvkem řidič, který dokáže při správném zacházení s vysokozdvižným vozíkem najet více jak dvojnásobek motohodin oproti řidiči, který si počíná neopatrně.

V případě, že si nevíte rady nebo si nejste jisti, je dobré se poradit s odborníkem, který Vám poradí, jaký typ pneumatiky by právě pro Váš provoz měl být nejvhodnější volbou. Druhým krokem je však po nasazení zvolených kol provedení kontroly a ujištění se, že výběr byl správný.

Životnost vs. vstupní náklady

Každý prodejce chválí přirozeně produkty, které nabízí, avšak až nasazení v praxi ukáže, která pneumatika, respektive superelastické kolo, vydrží nejdéle a dokáže tak snížit provozní náklady na minimum. Každý provoz je unikátní a je dobré porovnávat podobné typy provozů, obdobné typy pneumatik i zkušenosti uživatelů.

Celková ekonomika provozu dnes zajímá každého podnikatele a je proto nesmírně důležité při porovnávání nabídek zkontrolovat i další náklady s výměnou spojené. Ty se mohou u různých dodavatelů lišit. Nabídková cena za kolo není mnohdy konečná; bývá k ní dále připočítána cena za dopravu a nalisování u zákazníka či případně i likvidace starých kol.

Se správnou volbou Vám pomůže firma EUROLIFT CZ, která je výhradním distributorem těchto pneumatik ve východočeském a severočeském regionu a zároveň také poskytuje poradenství v této oblasti. Odborní pracovníci dokážou nejen poradit s výběrem vhodného typu pneumatiky pro Váš vozík, ale pomohou Vám rovněž s optimalizací nákladů s tím spojených. K této činnosti patří zejména vyhodnocení prostředí provozu, stavu dosavadních použitých pneumatik, kol a koleček a následné navržení optimálního typu a varianty s ohledem nejen na pořizovací náklady, ale především s ohledem na náklady celkové. Výhradním dovozcem pro ČR a SR je společnost Polmer, spol. s r.o.

Autor: Ing. Karel Brdička, MBA
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek