Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 29.3. – svátek slaví Taťána

Nástavby nákladních automobilů

Zveřejněno: 12. 10. 2017

Ve společnosti Porgest a.s. vyvíjejí a vyrábí zejména sklápěčové korby v mnoha provedeních. Rovněž se zabývají vývojem a výrobou valníkových plošin a dalších speciálních nástaveb vždy dle individuálních požadavků zákazníka, kterými jsou stavební a těžařské firmy, společnosti zabývající se zemědělskou výrobou či přepravou zemědělských komodit. Mnoho nástaveb tohoto výrobce používají také armády nebo záchranné sbory.

Tříosý vlek s hliníkovou Agro korbou

Nástavby vyrábíme na podvozky všech značek, i když díky naší poloze a dlouhodobé spolupráci dodáváme a montujeme hlavně na podvozky Tatra a v posledních letech zejména na novou modelovou řadu PHOENIX.

Sklápěčové třístranné (dvoustranné) korby

Zejména ve stavebnictví, ale nejen tam, nacházejí uplatnění třístranné sklápěčové korby, které vyrábíme na podvozky od dvouosých až po čtyřosé. Jejich provedení, od „obyčejných” mechanicky ovládaných až po plně hydraulicky ovládané, jsme připraveni zkonstruovat a vyrobit dle požadavku zákazníka. V posledních letech se začínají dodávat zejména korby tzv. dvoustranné, kde pravá bočnice zůstává pevná a levá je sklopná v celé výšce a hydraulický ovládaná. Zadní čelo pak bývá odjišťováno buď pneumaticky nebo hydraulický. Diky těmto technickým řešením nemusí obsluha opustit kabinu vozidla.

Na výrobu korby používáme klasické konstrukční oceli a také stále ve větší míře vysokopevnostní materiály (např. DOMEX 650) a otěruvzdorné materiály (např. HARDOX 450). Objem a velikost korby je vždy závislá na použitém podvozku, požadavcích klienta a legislativních omezeních (zatížení náprav, povolené rozměry apod.).

Třístranná sklápěčová korba s hydraulickým jeřábem
Třístranná sklápěčová korba s hydraulickým jeřábem

Sklápěčové jednostranné korby

Jednostranné korby (sklopné dozadu) jsou specifickou záležitostí zejména v těžebním průmyslu. Na tyto sklápěčové korby, potažmo i podvozky, jsou kladeny extremní nároky pochopitelné pro své použití v náročném specifickém prostředí těžby.

Stejně jako v jiných odvětvích, i zde se snaží vývojáři konstrukcí koreb o snižování nákladů a vyšší efektivity práce. Sklápěčové korby se vyrábějí z nejnovějších kvalitních materiálů, které spolu s vyšší pevností přinášejí i jiný „modernější” způsob jejich využívání. Na konstrukci těchto koreb jsou používany kombinace materiálu DOMEX a HARDOX, protože i při vysoké pevnosti a odolnosti mají nízkou hmotnost. Většinu jednostranných koreb je také možno vyrobit s podlahou vyhřívanou výfukovými plyny, což zabraňuje přimrzání nákladu v zimním období.

Lomová korba s hydraulicky ovládaným zadním čelem na podvozku Tatra 6×6
Lomová korba s hydraulicky ovládaným zadním čelem na podvozku Tatra 6×6

Korby ze speciálního hliníku

Pro nejnáročnější zákazníky vyrábíme korby z hliníku, kde dochází k významné úspoře vlastní hmotnosti korby až o 30 %, a tím pádem je možné přepravovat více materiálu než na těžších korbách ocelových. Námi používaný hliník je speciálně vyroben pro užití při výrobě nástaveb na nákladní automobily, a proto lépe odolává vnějším vlivům jak povětrnostním, tak chemickému působení různých látek a komodit. Tím se prodlužuje životnost a snižují se nároky na údržbu.

Korba S1 na podvozku Tatra 10×8
Korba S1 na podvozku Tatra 10×8

Valníkové plošiny a další speciální nástavby

Základem valníkových plošin je téměř vždy svařovaný ocelový rám, jenž je dle zákazníka osazován ocelovými nebo hlinikovými bočnicemi. Součástí dodávky valníků byvají často rovněž dodávky hydraulických nakládacích jeřábů nebo hydraulických zadních čel.

Mimo výrobu valníků a sklápěčových koreb jsme připraveni vyrobit a namontovat další speciální nástavby, popřípadě mezirámy dle požadavků zakazníka. Rovněž upravujeme podvozky dle mezinárodního předpisu ADR tak, aby plnily podmínky pro převoz nebezpečných nákladů všech skupin.

Podvozky s nástavbami od společnosti Porgest jezdí nejen v Evropě, včetně Ruska, ale i v Mexiku, Austrálii nebo v Peru.

Autor: Jaromír Hykel
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Pojízdné pístové kompresory z Chrástu. Nechyběly na žádné československé stavbě

Zveřejněno 27.3. Většinu své služby stály mimo pozornost jakýchkoliv nadšenců. Často zastrčené stranou někde v rohu staveniště. Je to pochopitelné – nejednalo se o působivé pohybující se siláky, kteří by zvedali těžká břemena či rozrývali nepoddajnou zeminu. Pokud… celý příspěvek

S-DEUTZ jste vždy o krok napřed. Ucelená nabídka služeb pro maximální péči o motor

Zveřejněno 25.3. Společnost DEUTZ AG, významný výrobce motorů přináší pro své stávající i potenciální zákazníky nové služby nesoucí název S-DEUTZ. Proč písmeno S na začátku? Protože jsou v něm zahrnuta hned tři anglická slova začínající na „S“ vystihující služby –… celý příspěvek

DEMTEC Service představuje automatické rychloupínací systémy OilQuick

Zveřejněno 22.3. Výměna mechanického a hydraulického příslušenství na stavební stroje nebyla snad nikdy jednoduší. Z pohodlí kabiny, s maximálním jištěním a doslova za pár vteřin zvládne průměrně zkušený strojník vyměnit pracovní nářadí na svém stroji. Společnost… celý příspěvek