e-shop RENOMAG
Dnes je 18.12. – svátek slaví Miloslav

Nástavba plošiny ROTHLEHNER na podvozek CNG

Zveřejněno: 14. 8. 2014

Řada měst a obcí navazuje na různé dotační programy a vybavuje svoje dopravní prostředky a komunální techniku vozidly s motory CNG. Příkladem je jeden dopravní podnik z Vysočiny, který se v loňském roce rozhodl využít výhody CNG také pro nosný podvozek pracovní plošiny. Konkrétně se jednalo o plošinu GSR B200TJ.

Plošina GSR B200TJ byla pro dopravní podnik namontována na podvozek IVECO Daily CNG 7 t. V průběhu montáže se podařilo vyřešit všechny požadavky zákazníka na použití podvozku – především malou průjezdnou výšku a dostatečnou světlost zatíženého podvozku, kterou běžně palivové nádrže snižují, a to vše při maximálním povoleném objemu nádrží. Ovládání opěr z koše a sada varovných osvětlení podvozku, nástavby i samotného koše vytvářejí ze zařízení vhodný prostředek pro provádění prací v městském, obzvlášť nočním provozu.

Podle prvních měření je akční rádius vozidla 300 až 350 km. Pracovní plošina s výškou 20 m a nosností koše 250 kg pracuje bezpečně v jakémkoli provozu s opěrami, které nepřesahují šířku vozidla. S dvojitou izolací koše a výložníku zajišťuje bezpečí i pro obsluhovatele a posádku při práci na trakčních vedeních pod napětím. Plošina tak mimo jiné nalezne uplatnění při opravách trolejbusového vedení nebo veřejného osvětlení.

Úzká spolupráce firmy ROTHLEHNER a zákazníka vedla k realizaci velmi povedené plošiny se skvělými pracovními charakteristikami a nízkými provoznímu náklady. Pokud zvažujeme i zajištěný servis a pravidelnou údržbu, jedná se o investici s velmi dobrou návratností a dlouhou životností.

Ovladač plošiny spolu s 2kW měničem
Ovladač plošiny spolu s 2kW měničem
Jedna z nádrží na stlačený zemní plyn
Jedna z nádrží na stlačený zemní plyn
Ovládání plošiny a opěr podvozku je možno přímo z koše
Ovládání plošiny a opěr podvozku je možno přímo z koše

CNG v dopravním podniku

Dopravní podnik má s vozidly na CNG již několikaleté zkušenosti. Po výstavbě vlastní čerpací stanice provozuje od roku 2011 na tento pohon několik autobusů. Kromě ekologických efektů, spočívajících především ve výrazném snížení emisí pevných částic, oceňují obyvatelé města také tišší provoz a to jak vně tak i uvnitř vozidel.

Neméně důležitá je také ekonomická stránka provozu, která v zásadě předčila očekávání před pořízením. Náklady na 1 kg zemního plynu se včetně elektrické energie potřebné na jeho stlačení pohybují o více než 1/3 níže než náklady na 1 l nafty. Navíc došlo ke snížení průměrné spotřeby, která u autobusů na CNG činí 35,6 kg/100 km. Pro srovnání stejné autobusy s naftovým pohonem ujedou 100 km za 42,2 litrů nafty.

Nová plošina mezi tato moderní ekologická vozidla perfektně zapadne.

Krátce o společnosti ROTHLEHNER

Společnost ROTHLEHNER pracovní plošiny vznikla v roce 1992. Koncepce firmy je založena na prodeji široké škály pracovních plošin, kvalitním servisním zázemí a úzkém a trvalém vztahu s dlouholetými dodavateli pracovních plošin.

Od roku 1998 se společnost věnuje montáži plošin na podvozky nákladních automobilů. Spolupracuje s italským výrobcem GSR v rámci výhradního zastoupení. V tomto režimu obchodních vztahů má možnost od výrobce získat řadu detailnějších informací, které jsou nezbytné pro kvalitní servisní péči a při nástavbářské činnosti pro naplnění všech představ zákazníků. Bez důvěry výrobce plošiny a bez jeho technické podpory by nebylo možné vyvíjet a vyrábět i velmi náročné a individuální projekty, při kterých je spolupráce se zákazníkem téměř každodenní. Dlouhodobý a oboustranně otevřený vztah se společností GSR tak přináší unikátní flexibilitu řešení přání zákazníků. Celá řada velkých firem i menších podniků tuto možnost využívá. Za celou dobu činnosti prodala společnost přes 2200 pracovních plošin, z toho přes 360 nástaveb na podvozky. V posledních letech se daří objem ročních dodávek zvyšovat, proto investuje do vybavení svých montážních dílen. V roce 2013 firma otevřela další provoz, který její montážní kapacitu zdvojnásobil.

Autor: Marek Tomášek
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek