NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 16.6. – svátek slaví Zbyněk

Nakladače Giant upravují okruh pro Formuli 1 v Holandsku

Zveřejněno: 19. 3. 2020

Slavná Formule 1 se po 35 letech vrací do Holandska. Než se na začátku května rozběhnou první tréninkové jízdy na závodním okruhu v Zandvoortu, je potřeba celý areál zmodernizovat a připravit také na nápor fanoušků, kterých se tu podle odhadů pořadatelů sejde více než 200 tisíc. Kromě úprav samotné trati se rozběhly také stavební práce na novém zázemí pro týmy F1; počítá se například i s výstavbou nového lékařského centra.

Závodní okruh o délce 4,3 km je nutné přizpůsobit současným trendům a vystavět na něm nové zatáčky. Jedním ze subdodavatelů tohoto velkého projektu je stavební firma místního patriota Michaela Schuurmana, který mimochodem tento okruh dobře zná a sám na něm prohání svůj závodní speciál. Pro instalaci nových žlabů a obrubníků posloužily dva kompaktní kolové nakladače značky Giant (s typovým označením V452T X-TRA HD a D332SWT X-TRA). Malá rodinná firma o dvaceti zaměstnancích dělá obrubníky a drobné kanalizační řády více než 16 let, z toho většinu zakázek realizují se stejnými a již prověřenými dodavateli. Nakladače Giant tu používají přibližně deset let. Jak prozrazuje přímo majitel firmy, k této značce se dostali náhodou, protože si ji kdysi na jednu zakázku zapůjčili. Nakladače se osvědčily a zejména díky výkonnému motoru a vyšším zdvihacím silám firma do své flotily postupně pořídila šest těchto strojů s provozní hmotností od 1,1 do 3,8 tun.

Pro mě jako pro závodního jezdce Dutch National Racing Team má tahle zakázka zvláštní podtext. Vybudovat nové zatáčky pro slavnou Formuli 1 včetně například známé Tarzanovy zatáčky znamená pracovat s přesností doslova na milimetr,” říká Michael Schuurman. Jeho firma staví s nakladači GIANT obrubníky, liniové okapy podél nich, ale také výztuže a další doplňky závodní tratě. Obsluha nakladačů musela umístit valy a obrubníky do předepsaných pozic; do terénu bylo nutné zakomponovat obrubníky v délce zhruba 1000 metrů, 150 metrů valů pak bylo rozmístěno na ploše. Teprve po rozmístění obrubníků bylo možné přistoupit k renovaci samotné trati a k pokládce nového asfaltu. Jedním z posledních kroků pak bylo natření obrubníků a valů kontrastní barvou. Přebudování okruhu v Holandsku by mělo být hotové v těchto dnech (přelom února a března).

Foto: TOBROCO-GIANT
 

Nové

TERRA OPEN DAY 2025: show zaměřená nejen na manipulační techniku

Zveřejněno 11.6. V sídle společnosti TERRAMET v Praze-Čestlicích bylo 23. května pořádně živo. Na akci s názvem TERRA OPEN DAY 2025 se sjeli příznivci techniky JCB snad ze všech koutů České republiky. Po velkém úspěchu loňského ročníku, v rámci nějž bylo v lomu… celý příspěvek

Nové minirýpadlo Develon DX25Z-7 cílí na zákazníky hledající spolehlivý stroj za dostupnou cenu

Zveřejněno 10.6. Model DX25Z-7 o hmotnosti necelých 2700 kg byl navržen jako kompaktní a snadno přepravitelný stroj, který doplňuje stávající řadu minirypadel Develon. Jeho rozměry mu dovolují vykonávat efektivní práci ve stísněných prostorech, typických pro městské… celý příspěvek

Sedmá generace mini-rýpadel Yanmar ViO 33 a 38 posunuje laťku zatraceně vysoko

Zveřejněno 6.6. Známý prodejce stavební techniky z Valašska, společnost ASbud Česká Republika, s.r.o., nás nechal nakouknout pod kapotu a do kabiny dvou novinek výrobce Yanmar. Jedná se o mini-rýpadla Yanmar ViO33-7 a ViO38-7 v oblíbené hmotnostní třídě 3–4 tuny.… celý příspěvek