TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 10.11. – svátek slaví Evžen

Nakladače Giant upravují okruh pro Formuli 1 v Holandsku

Zveřejněno: 19. 3. 2020

Slavná Formule 1 se po 35 letech vrací do Holandska. Než se na začátku května rozběhnou první tréninkové jízdy na závodním okruhu v Zandvoortu, je potřeba celý areál zmodernizovat a připravit také na nápor fanoušků, kterých se tu podle odhadů pořadatelů sejde více než 200 tisíc. Kromě úprav samotné trati se rozběhly také stavební práce na novém zázemí pro týmy F1; počítá se například i s výstavbou nového lékařského centra.

Závodní okruh o délce 4,3 km je nutné přizpůsobit současným trendům a vystavět na něm nové zatáčky. Jedním ze subdodavatelů tohoto velkého projektu je stavební firma místního patriota Michaela Schuurmana, který mimochodem tento okruh dobře zná a sám na něm prohání svůj závodní speciál. Pro instalaci nových žlabů a obrubníků posloužily dva kompaktní kolové nakladače značky Giant (s typovým označením V452T X-TRA HD a D332SWT X-TRA). Malá rodinná firma o dvaceti zaměstnancích dělá obrubníky a drobné kanalizační řády více než 16 let, z toho většinu zakázek realizují se stejnými a již prověřenými dodavateli. Nakladače Giant tu používají přibližně deset let. Jak prozrazuje přímo majitel firmy, k této značce se dostali náhodou, protože si ji kdysi na jednu zakázku zapůjčili. Nakladače se osvědčily a zejména díky výkonnému motoru a vyšším zdvihacím silám firma do své flotily postupně pořídila šest těchto strojů s provozní hmotností od 1,1 do 3,8 tun.

Pro mě jako pro závodního jezdce Dutch National Racing Team má tahle zakázka zvláštní podtext. Vybudovat nové zatáčky pro slavnou Formuli 1 včetně například známé Tarzanovy zatáčky znamená pracovat s přesností doslova na milimetr,” říká Michael Schuurman. Jeho firma staví s nakladači GIANT obrubníky, liniové okapy podél nich, ale také výztuže a další doplňky závodní tratě. Obsluha nakladačů musela umístit valy a obrubníky do předepsaných pozic; do terénu bylo nutné zakomponovat obrubníky v délce zhruba 1000 metrů, 150 metrů valů pak bylo rozmístěno na ploše. Teprve po rozmístění obrubníků bylo možné přistoupit k renovaci samotné trati a k pokládce nového asfaltu. Jedním z posledních kroků pak bylo natření obrubníků a valů kontrastní barvou. Přebudování okruhu v Holandsku by mělo být hotové v těchto dnech (přelom února a března).

Foto: TOBROCO-GIANT
 

Nové

Úspěšná demonstrace bezpečnosti nového rypadla Develon řady 9

Zveřejněno 31.10. DEVELON, dříve Doosan Construction Equipment, oznámil úspěšnou praktickou ukázku svého nového pásového rypadla DX230LC-9 o hmotnosti 23 tun. Stroj byl představen na testovacím polygonu v Compiègne ve Francii, kde prokázal nejen vysoký výkon, ale… celý příspěvek

Ascendum in the Iron: Jak vypadala největší show se stroji Volvo v Česku?

Zveřejněno 29.10. V pískovně v Bratčicích u Brna se ve dnech 23.–25. září uskutečnila dosud největší předváděcí akce stavebních strojů Volvo v České republice – Ascendum in the Iron. Společnost ASCENDUM Stavební stroje Czech zde přivítala bezmála 400 zákazníků a… celý příspěvek

Stroje, příslušenství a skvělá atmosféra v srdci Beskyd. To byly DEMO DAYS 2025

Zveřejněno 27.10. Ve dnech 19. a 20. září 2025 se v Kunčicích pod Ondřejníkem uskutečnily DEMO DAYS 2025 – dvoudenní přehlídka stavební techniky a příslušenství, kterou společně připravily firmy ASbud Česká Republika a HOŠEK Trade. V krásném prostředí u rybníka pod… celý příspěvek