Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 7.10. – svátek slaví Justýna

Nakladače Giant upravují okruh pro Formuli 1 v Holandsku

Zveřejněno: 19. 3. 2020

Slavná Formule 1 se po 35 letech vrací do Holandska. Než se na začátku května rozběhnou první tréninkové jízdy na závodním okruhu v Zandvoortu, je potřeba celý areál zmodernizovat a připravit také na nápor fanoušků, kterých se tu podle odhadů pořadatelů sejde více než 200 tisíc. Kromě úprav samotné trati se rozběhly také stavební práce na novém zázemí pro týmy F1; počítá se například i s výstavbou nového lékařského centra.

Závodní okruh o délce 4,3 km je nutné přizpůsobit současným trendům a vystavět na něm nové zatáčky. Jedním ze subdodavatelů tohoto velkého projektu je stavební firma místního patriota Michaela Schuurmana, který mimochodem tento okruh dobře zná a sám na něm prohání svůj závodní speciál. Pro instalaci nových žlabů a obrubníků posloužily dva kompaktní kolové nakladače značky Giant (s typovým označením V452T X-TRA HD a D332SWT X-TRA). Malá rodinná firma o dvaceti zaměstnancích dělá obrubníky a drobné kanalizační řády více než 16 let, z toho většinu zakázek realizují se stejnými a již prověřenými dodavateli. Nakladače Giant tu používají přibližně deset let. Jak prozrazuje přímo majitel firmy, k této značce se dostali náhodou, protože si ji kdysi na jednu zakázku zapůjčili. Nakladače se osvědčily a zejména díky výkonnému motoru a vyšším zdvihacím silám firma do své flotily postupně pořídila šest těchto strojů s provozní hmotností od 1,1 do 3,8 tun.

Pro mě jako pro závodního jezdce Dutch National Racing Team má tahle zakázka zvláštní podtext. Vybudovat nové zatáčky pro slavnou Formuli 1 včetně například známé Tarzanovy zatáčky znamená pracovat s přesností doslova na milimetr,” říká Michael Schuurman. Jeho firma staví s nakladači GIANT obrubníky, liniové okapy podél nich, ale také výztuže a další doplňky závodní tratě. Obsluha nakladačů musela umístit valy a obrubníky do předepsaných pozic; do terénu bylo nutné zakomponovat obrubníky v délce zhruba 1000 metrů, 150 metrů valů pak bylo rozmístěno na ploše. Teprve po rozmístění obrubníků bylo možné přistoupit k renovaci samotné trati a k pokládce nového asfaltu. Jedním z posledních kroků pak bylo natření obrubníků a valů kontrastní barvou. Přebudování okruhu v Holandsku by mělo být hotové v těchto dnech (přelom února a března).

Foto: TOBROCO-GIANT
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek