NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 15.7. – svátek slaví Jindřich

Nakladače Giant upravují okruh pro Formuli 1 v Holandsku

Zveřejněno: 19. 3. 2020

Slavná Formule 1 se po 35 letech vrací do Holandska. Než se na začátku května rozběhnou první tréninkové jízdy na závodním okruhu v Zandvoortu, je potřeba celý areál zmodernizovat a připravit také na nápor fanoušků, kterých se tu podle odhadů pořadatelů sejde více než 200 tisíc. Kromě úprav samotné trati se rozběhly také stavební práce na novém zázemí pro týmy F1; počítá se například i s výstavbou nového lékařského centra.

Závodní okruh o délce 4,3 km je nutné přizpůsobit současným trendům a vystavět na něm nové zatáčky. Jedním ze subdodavatelů tohoto velkého projektu je stavební firma místního patriota Michaela Schuurmana, který mimochodem tento okruh dobře zná a sám na něm prohání svůj závodní speciál. Pro instalaci nových žlabů a obrubníků posloužily dva kompaktní kolové nakladače značky Giant (s typovým označením V452T X-TRA HD a D332SWT X-TRA). Malá rodinná firma o dvaceti zaměstnancích dělá obrubníky a drobné kanalizační řády více než 16 let, z toho většinu zakázek realizují se stejnými a již prověřenými dodavateli. Nakladače Giant tu používají přibližně deset let. Jak prozrazuje přímo majitel firmy, k této značce se dostali náhodou, protože si ji kdysi na jednu zakázku zapůjčili. Nakladače se osvědčily a zejména díky výkonnému motoru a vyšším zdvihacím silám firma do své flotily postupně pořídila šest těchto strojů s provozní hmotností od 1,1 do 3,8 tun.

Pro mě jako pro závodního jezdce Dutch National Racing Team má tahle zakázka zvláštní podtext. Vybudovat nové zatáčky pro slavnou Formuli 1 včetně například známé Tarzanovy zatáčky znamená pracovat s přesností doslova na milimetr,” říká Michael Schuurman. Jeho firma staví s nakladači GIANT obrubníky, liniové okapy podél nich, ale také výztuže a další doplňky závodní tratě. Obsluha nakladačů musela umístit valy a obrubníky do předepsaných pozic; do terénu bylo nutné zakomponovat obrubníky v délce zhruba 1000 metrů, 150 metrů valů pak bylo rozmístěno na ploše. Teprve po rozmístění obrubníků bylo možné přistoupit k renovaci samotné trati a k pokládce nového asfaltu. Jedním z posledních kroků pak bylo natření obrubníků a valů kontrastní barvou. Přebudování okruhu v Holandsku by mělo být hotové v těchto dnech (přelom února a března).

Foto: TOBROCO-GIANT
 

Nové

Bobcat Demo Days 2025: nová éra minirypadel a digitálních technologií

Zveřejněno 15.7. Na přelomu května a června ožilo zázemí společnosti Bobcat v Dobříši mezinárodní akcí Demo Days 2025. Areál, který je domovem evropského sídla značky a zároveň výrobním i inovačním centrem pro celý region EMEA, přivítal stovky hostů z řad zákazníků,… celý příspěvek

Liebherr na Bauma 2025 s mottem „Hands on the future”

Zveřejněno 14.7. Společnost Liebherr se na veletrhu Bauma 2025 v Mnichově prezentovala jako průkopník a technologický lídr v mnoha odvětvích. Pod mottem „Hands on the future“ vystavovala perspektivní stroje, technologické inovace a prakticky uplatnitelná řešení,… celý příspěvek

Komatsu ve středu zájmu na Bauma 2025

Zveřejněno 11.7. Jak jsme již psali v minulém čísle, Komatsu se na veletrhu Bauma plánovalo představit ve velkém. Plány se staly skutečností. Společnost vystavovala hned 34 strojů a prezentovala se jak v hale C6, tak na venkovní ploše, kde probíhala pravidelná Demo… celý příspěvek