Nová hala pro montáž automobilů Škoda Octavia byla postavena pro výrobní kapacitu 150 vozů denně. Výrobu bylo možné při maximálním vytížení zvýšit až na 300 vozů. Skutečnost ovšem předčila původní záměry. Velký zájem o tuto kategorii vozů v provedení sedan a kombi s vlevo, ale i pravostranným řízením přinutilo vedení společnosti zvýšit současnou výrobní kapacitu montážní linky až na 515 aut denně (souhrnný počet při třísměnném provozu). Další část produkce octavií (cca 180 vozů denně) je montována ve vrchlabském závodě. Jedná se o vozy v provedení Laurin + Klement, speciálně vybavené vozy a automobily s pohonem 4 × 4.

Ing. Kavka poskytuje následující vysvětlení: „Je pravda, že s tak velkým zájmem o tyto modely automobilů Škoda jsme v rámci projektových záměrů před výstavbou haly nepočítali. Současný počet vyrobených vozů je důsledkem výrazných technických opatření, optimalizace jednotlivých montážních postupů a vyšší produktivity práce. Materiál a díly jsou průběžně pro jednotlivé montážní úseky doplňovány. Hala je členěna na čtyři montážní úseky s 8 - 12 pracovníky, z nichž každý zvládne 8 - 12 pracovních operací. Abychom odstranili dlouhodobý stereotyp prováděné práce, vzájemně se střídají. Ve třísměnném provozu se v hale vystřídá 1200 pracovníků včetně zaměstnanců ze subdodavatelských firem, kteří se na kompletaci každého vozu také podílejí.“
Každá octavia má od prvopočátku svého majitele
Každý vůz, který je postupně dostrojován (začíná se elektrorozvody, následuje montáž světlometů, vnitřního vybavení vozu, osazení skel, montáž agregátů, klimatizace, osazení dveří, plnění provozními hmotami), má od začátku svoji kartu. Každý automobil má také od počátku svého majitele. Doba, kdy se automobily vyráběly na sklad, již dávno minula. Na kontrolní kartě jsou zaznamenány všechny operace. Pokud by se vyskytl problém, lze z karty vyčíst, kdo za pracovní operaci nese zodpovědnost a proč k závadě došlo.
Ve většině případů je náprava otázkou několika minut. Každý vůz na montážní lince je trochu jiný, má svá specifika, podle požadavků zákazníka. Specifikace jednotlivých vozů jsou elektronickou cestou zpracovány, a tak každá z podstatných částí vozu, zejména hnací agregáty a převodovky, má své přesné určení a každý pracovník kontroluje, zda do vozu skutečně montuje díl, který tam náleží. Aby se předešlo poškození či znečištění automobilu, mají karoserie po celou dobu montáže vnější foliové krytí.

Ing. Kavka poskytuje další informace: „Na konci každého montážního úseku jsou kontrolní pracoviště, v závěru linky dokonce tři úseky, na nichž se vůz před další montážní operací důkladně prověří. V případě závažnějšího problému vyjede auto z poslední montážní fáze do vyhrazeného prostoru, kde je závada odstraněna. Každý vůz, který sjede z montážní linky, projde testy a zkouškami. Po elektrotestech je poprvé nastartován, a poté je podroben dalším zkouškám. Seřizujeme geometrii, na zkušebních válcích jsou testovány všechny funkce motoru se zatížením až do rychlosti 120 km/h, brzdné systémy atp.
V tzv. světelném tunelu je kontrolováno osvětlení. Vůz prochází rovněž vodním tunelem, kde zjišťujeme případné netěsnosti. Kromě jízdy na válcích vyjíždí naši jezdci na krátkoutestovací dráhu přímo v areálu závodu, aby si ověřili jízdní vlastnosti automobilu na různém povrchu vozovky. V úplném závěru jdou octavie na tzv. KB 8, což je poslední komplexní kontrola, a pokud nenastal žádný problém, je připravena pro zákazníka. Rád bych dodal, že současná kvalitativní úroveň při montáži automobilu Škoda Octavia je vysoká díky optimálním pracovním podmínkám vytvořených pro zaměstnance, velmi dobrému kolektivu a zásadě, kterou zde uplatňujeme – chovejte se ke každému automobilu tak, jako by byl vaším majetkem.“