Dnes je 10.5. – svátek slaví Blažena

Motory DEUTZ v normě ETAPA V již od 2,2 do 16 litrů

Zveřejněno: 22. 5. 2017

Na veletrhu BAUMA 2016 přišel DEUTZ s řadou novinek a inovací. Svými motory, které odpovídají emisní normě budoucnosti, ukázal, že je opět o krok napřed a blíží se vizi bezemisních spalovacích motorů. Představme si jednotlivé novinky a inovace DEUTZ postupně.

Nový TCD 2.2 rozšířil spodní výkonnostní řadu

Nový 2,2litrový motor TCD 2.2 rozšířil portfolio ve spodní výkonnostní řadě díky nové tříválcové variantě úspěšného čtyřválcového motoru TCD 2.9. Motor byl úspěšně představen se svými 55 kW výkonu zvláště pro provedení v oblastech zpracování materiálů a kompaktních stavebních strojů.

Zvláštnosti: motor je nejen v provedení diesel, ale také jako LPG. Plynová varianta má 43 kW a je naprostou novinkou v portfoliu dieselových motorů DEUTZ. TCD 2.2 se dostane do sériové výroby v roce 2019 s emisní normou EU ETAPA V. U všech TCD 2.2 a 2.9 se jedná o stejnou motorovou platformu, čímž může zákazník využívat obsáhlý synergický účinek integrace s ohledem na připojení nebo náhradní díly a ušetří náklady.

Fakta

Efektivita emisních hodnot dieselových motorů je postupně optimalizována a dosahuje úrovně, kterou ještě před několika lety nebylo možné dosáhnout.

Pro mobilní pracovní stroje platí v Evropě aktuálně norma EU ETAPA IV (Stage IV). Od uvedení EU normy ETAPA I v roce 1999 byly emise oxidu dusíku a pevných částic zredukovány více než o 95 %.

Redukce NOx o 95,7 %, pevných částic o 96,5 % v časovém rozmezí 1999 až 2015.

Nový TCD 5.0 rozšířil střední výkonnostní řadu

Tento zvláště kompaktní diesel s turbodmychadlem nabízí výkon 100 až 150 kW a tím svým zákazníkům i další výkonnostně silnou alternativu v produktové paletě DEUTZ. Motor sleduje tzv. „Downsizing-Prinzip”, což znamená, že nabízí větší výkon při nižším objemu. Tím mohou být nahrazeny velké motory za menší, nebo se může docílit při malých zástavbových rozměrech většího výkonu. Přičemž motor pracuje efektivně a umožňuje, ve spojení s jeho nízkou váhou, výhodnější spotřebu paliva.

Inovace velkých motorů

Vedle představených novinek přinesl DEUTZ také update stávajících velkých motorů TCD 12.0 a 16.0. Tyto motory obdržely, stejně jako ostatní motory DEUTZ, tzv. Pečeť „Stage V ready”. To znamená, že DEUTZ vybaví šestiválcové popřípadě osmiválcové motory do V filtrem pevných částic tak, aby splňovaly požadovanou emisní normu EU ETAPA V, přičemž zástavbové rozměry zůstanou při přechodu z normy EU ETAPA IV na ETAPA V identicky stejné. A co to znamená pro zákazníka? Nebude muset vynaložit žádné další náklady na změnu.

Tímto krokem disponuje DEUTZ produktovou paletou v normě ETAPA V od objemu od 2.2 do 16 litrů.

Současný stav pro zákazníka

Motory TCD 4.1, 6.1 a 7.8 jsou k dispozici v aktuální verzi EU ETAPA IV, filtr pevných částic (DPF).

TCD 2.9 a 3.6 splňují normu ETAPA IV s tzv. DOC-only-řešením, tedy jenom s diesel oxidačním katalyzátorem (DOC). DPF je též k dispozici pro oba motory jako volitelné příslušenství, aby bylo možné motory použít zvláště v přísně regulovaných trzích jako je např. Švýcarsko.

Na základě současného stavu zavádí průmysl nové hodnoty pevných částic v rámci normy ETAPA V, které je možné dodržet pouze nasazením filtru pevných částic. Tento je u všech motorů „Stage V ready” již sériově k dispozici, čímž zákazníci obdrží zajištěnou technologii.

Vize bezemisních spalovacích motorů

DEUTZ motory s filtrem pevných částic (DPF) snižují vypouštění pevných částic o neuvěřitelných 99 %. Tím jsou velmi šetrné k životnímu prostředí, neboť omezují zatížení životního prostředí na minimum, a k lidem, žijícím ve velkých aglomeracích, kde je vysoké zatížení jemným prachem, ke kterému patří též částice sazí. Právem může být DEUTZ pyšný, že dokáže zákonem předepsané mezní hodnoty nejen naplňovat, ale taky překračovat, a tak aktivně zušlechťovat životní prostředí.

Pro porovnání: Zplodiny moderních motorů DEUTZ nejvyšších emisních stupňů již neobsahují žádné oxidy dusíků nebo takové množství pevných částic, jako okolní vzduch v mnohých metropolích světa. Tím se naplňuje vize bezemisních spalovacích motorů. Zkrátka DEUTZ je o krok napřed, neboť jeho motory již dnes odpovídají emisní normě budoucnosti – ETAPA V (Stage V ready) – za čistší sílu pohonu a jednoduchou implementaci.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Ruční 3D skener RS10 pro přesná měření venku na stavbách i uvnitř budov

Zveřejněno 9.5. Nové předpisy a vyhlášky nařizují mít vše na stavbách měřené v časové ose a s co největší mírou přesnosti. Řešení pro takové případy nabízí nový ruční 3D skener RS10 dodávající společnost geoobchod, s.r.o. Přístroj, určený k velmi přesnému měření na… celý příspěvek

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek