Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 2.2. – svátek slaví Nela

Motor Scania a vyšší produktivita. To je nové 40tunové rypadlo DX380LC-7

Zveřejněno: 8. 4. 2020

Na trh aktuálně uvedený model DX380LC-7 je posledním zástupcem 30–40tunové řady rypadel Doosan splňujících požadavky Stage V. Spolu s nedávno představeným 30tunovým rypadlem DX300LC-7 Stage V a 36tunovým modelem DX350LC-7 nabízí kombinaci vysokého výkonu, pokročilých provozních funkcí nebo nižší spotřebu paliva.

Rypadlo Doosan DX380LC-7 váží 40 tun. Stroj pohání motor Scania DC09 Stage V o výkonu 240 kW při 1800 ot./min.

Rypadla Stage V (série 7) navazují na velmi úspěšnou konstrukci předchozích strojů Stage IV (série 5). Přinášejí velká vylepšení v oblasti pohodlí obsluhy, ovladatelnosti stroje, produktivity, provozuschopnosti a návratnosti investic se silným zaměřením na nízkou spotřebu paliva, zvýšený výkon, robustnost a celkovou všestrannost.

Noví zástupci z 30–40tunové řady rypadel zároveň ukazují, že produktivita a ochrana životního prostředí mohou jít ruku v ruce. U všech tří strojů jsou nyní k dispozici čtyři režimy výkonu, které – ve srovnání s komplexnějším výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace strojů – pomáhají zjednodušit obsluhu. Strojník může nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu. Model DX380LC-7 je poháněn dieselovým motorem Scania DC09 Stage V, který poskytuje výkon 240 kW při 1800 ot./min.

Kompletní řada rypadel Doosan Stage V v hmotnostní kategorii 30–40 tun
Kompletní řada rypadel Doosan Stage V v hmotnostní kategorii 30–40 tun

Technologie Doosan D-ECOPOWER

Srdcem technologie, označované jako D-ECOPOWER, je elektronicky řízený hydrogenerátor v systému s uzavřeným středem (tzv. closed centre) pracující na principu regulace tlakem (Load-Sensing). Zatímco běžné tzv. Load-Sensing řízení spočívá ve snímání zátěže v hlavním rozváděcím systému a v předávání této informace hydrogenerátoru (ten v závislosti na ní reguluje průtok a tlak kapaliny), rypadla Doosan D-ECOPOWER využívají k detekci množství hydraulického oleje potřebného k provedení konkrétního úkolu devět elektronických snímačů. Hydrogenerátor je na základě sesbíraných dat nepřetržitě řízen elektronicky (softwarově). Hlavní rozvaděč systému s uzavřeným středem minimalizuje tlakové ztráty, zatímco čerpadlo s elektronicky řízeným tlakem řídí a optimalizuje výkon motoru efektivněji.

Přesné stanovení požadovaného množství oleje, namísto vhánění fixního množství do systému, totiž významně zvyšuje účinnost celého procesu. Díky elektronickému řízení hydrogenerátoru jsou navíc zachovány všechny výhody hydraulického systému s otevřeným středem s minimální ztrátou energie (v základní poloze rozváděčů pracovní médium neprotéká). Hydraulický systém a výkon motoru jsou plně optimalizovány a synchronizovány, což dále snižuje ztráty v systému. V praxi to v souhrnu znamená zvýšení produktivity až o 26 % a snížení spotřeby paliva až o 12 % (v závislosti na zvoleném režimu).

Na produktivitě se příznivě projeví také vylepšená zpětná vazba prostřednictvím joysticku, která obsluze umožní přesnější a pohodlnější ovládání stroje. Zrychlení a zpomalení funkcí pracovní skupiny rypadla je plynulejší, což umožňuje provádět opakované otáčivé a výkopové pohyby rychleji.

Zvýšené pohodlí a ovladatelnost

Nová kabina modelu DX350LC-7 vyniká prostorností a ergonomií. Je vybavena kvalitním sedadlem a standardně nabízí množství dalších vychytávek přispívajích k vynikající ovladatelnosti a vysoké přesnosti při veškerých aplikacích.

Vybrané nové funkce/vybabení v kabině

  • Vylepšený 8palcový dotykový barevný LCD panel na přístrojové desce, který poskytuje více informací prostřednictvím o 30 % větší obrazovky.
  • Integrovaný stereo systém.
  • Inteligentní systém bezklíčkového startování (volitelně).
  • Vylepšený design interiéru kabiny.
  • Ultrazvuková zvuková detekce překážek (volitelně).
  • LED světla (volitelně).
  • Boční ochrana (volitelně).
  • Vzduchový kompresor (volitelně).

360° kamery standardně poskytují plnou viditelnost kolem rypadla a umožňují obsluze pozorovat oblast v okolí stroje z ptačí perspektivy. Pole kamer zahrnuje přední kameru, dvě postranní kamery a zadní kameru. Displej kamery je samostatný.

Na novém modelu DX380LC-7 je už z výroby nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro monitoring vozového parku DoosanConnect. Ten nabízí webové řešení pro správu vozového parku, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a preventivní údržbu. Je k dispozici jako standardní funkce u všech nových rypadel Doosan (od 14 tun), u všech nových kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.

¹) čerpáno z materiálů Doosan

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: archiv Doosan
 

Nové

Zelená roura na hladině? Pozor, může to být komín od podvodního buldozeru

Zveřejněno 1.2. Je tomu již téměř rok, co bylo v Praze u Štvanického ostrova rušno. Na probíhající stavbě Štvanické lávky (viz naše reportáž o manipulátoru JCB) tu byl na nesplavné části Vltavy nasazen speciální podvodní buldozer Komatsu D 155 W. Tento úctyhodný… celý příspěvek

Tunelová rýpadla Volvo s příslušenstvím Epiroc stavějí v Praze novou linku metra

Zveřejněno 30.1. Málokomu se poštěstí vidět ražbu tunelů na vlastní oči. My jsme tuto možnost měli. U příležitosti realizace nové linky metra D v Praze jsme se zajeli podívat na speciální tunelová rýpadla Volvo, která hrají při stavbě podzemní infrastruktury… celý příspěvek

V Hydraulikservis I vracejí do kondice nakladač Caterpillar 972G

Zveřejněno 26.1. Dílny specializované servisní firmy Hydraulikservis I v Bohuňovicích na Olomoucku zažívají jednu z největších zakázek poslední doby. Unikátní přestavbu zde podstupuje čelní kolový nakladač Caterpillar 972G. Stroj, který byl vyrobený v roce 2001, byl… celý příspěvek