Podnik prošel ve své dlouholeté historii od roku 1881 mnoha změnami. Důležitým momentem v poslední době bylo ukončení výroby papíru, jehož cílem bylo soustředit se na výrobu vlnité lepenky a zpracování obalů. Bylo nutné optimalizovat obrovský strojový park i již zastaralou manipulační techniku s mnoha typy vozíků od různých výrobců a čím dál náročnějším provozem.
„Zrevidovali jsme stávající vozový park, vyhodnotili své potřeby, porovnali je s tím, co máme nyní a co bychom chtěli. Ujasnili jsme si potřebný počet vozíků, jejich parametry a na co je budeme používat,” vysvětlil Hynek Bartoš, vedoucí technického oddělení Mondi Bupak. „Také jsme se rozhodli přejít u manipulační techniky kompletně na plynový pohon, sjednotit ji z hlediska značky a snížit typovou různost. Jedním z důvodů, proč jsme si nakonec vybrali právě Yale, byla i dobrá historická zkušenost, neboť jsme již několik strojů této značky provozovali,” řekl dále Hynek Bartoš.
Přechod na plyn byl veden především snahou o ochranu životního prostředí, což je pro Mondi významné téma. Plynové vozíky jsou výhodné při používání uvnitř skladu a důležitým podpůrným faktorem byla také ekonomická stránka pořizování i provozu manipulační techniky.
V Mondi Bupak postupně porovnávali všechny parametry nabízených vozíků, jejich praktičnost, vhodnost pro stanovené účely i snadnost obsluhy pro řidiče. Výsledky ukázaly na výhodnost spolupráce se společností YALE CZ. Mondi Bupak tak od této firmy odebral 11 nových strojů značky Yale, z nichž osm jsou 1,6t vozíky GLP16VX s vidlicemi na nakládku výrobků z expedice na palety, jeden 3t vozík GLP30VX s čelistmi pro manipulaci balíků s technologickými odpady a 2 sedmitunové vozíky GLP70VX pro manipulaci s rolemi při uskladňování.
V Mondi Bupak si pochvalují také jednodušší servis manipulační techniky. „Dříve byl problém i se sháněním náhradních dílů k různorodým strojům, které byly často blízko konce své životnosti,” poznamenal Hynek Bartoš. „Vozíky často stály, protože se dlouho čekalo na objednaný díl a podobně. Nová technika od Yale je dosud v záruce a věříme, že i po jejím uplynutí budeme řešit servis jen minimálně. YALE CZ nám pomáhá také s opravami několika zbylých kusů původní manipulační techniky. Takže teď máme na servis jednoho partnera.”
„Přechod na značku Yale se nám určitě vyplatil a jsme spokojeni, a to i přes počáteční nejistotu některých řidičů, pro které nebylo snadné si zvykat na nový způsob ovládání. Ale vše se rychle urovnalo a dnes jsou řidiči spokojeni, protože mají větší komfort – ostatně i proto jsme si vybrali značku Yale,” zdůraznil Hynek Bartoš.
Dodávka vozíkového parku od firmy YALE CZ zahrnovala i nasazení systému pro monitoring techniky – Yale Vision. „Tento systém kontroluje provoz vozíků a vyhodnocuje jejich funkčnost a vytížení i to, jak se k nim obsluha chová,” vysvětlil Jan Lacina, Key Account Manager společnosti YALE CZ, který projekt vedl. „S Yale Vision lze snadno vytvářet aktuální reporty o událostech a provést jejich okamžité odeslání. Pokud dojde třeba k nárazu vozíku, správce vozového parku má o tom ve svém mobilním telefonu prakticky okamžitě zprávu a může reagovat. Důležité také je to, že řidič nenastartuje vozík bez osobní karty, a tak například s vysokotonážními vozíky mohou pracovat jen ti, kteří na ně mají oprávnění.”
„V Mondi Bupak nechceme dělat jednorázové obchody, a to ať už u manipulační techniky či jinde, třeba u dodávky technologií. Vždy si vybíráme partnery, kteří jsou silní a bude s nimi možná spolupráce i do budoucna,” uzavřel Hynek Bartoš.