RENOMAG

Modernizace vozidel Volvo FE pro náročné zakázky v městském provozu

Zveřejněno: 23. 7.

Společnost Volvo Trucks rozšiřuje řadu nízkopodlažních kabin pro nákladní vozidla Volvo FE o několik dalších prvků pro náročné dopravní zakázky v městském provozu. Většina nových prvků se týká zvyšování bezpečnosti a produktivity řidičů.

Modernizace vozidel Volvo FE pro náročné zakázky v městském provozu
Volvo FE s nízkopodlažní kabinou

Současně se nově nabízí plynový pohon pro všechny kombinace kabin a podvozků vozidel Volvo FE. Díky tomu jsou vozidla Volvo FE vynikající volbou pro náročné dopravní zakázky v městském provozu, včetně možnosti přizpůsobení konkrétním potřebám dopravců.

Pro svozy odpadu, distribuci zboží po městě nebo dopravu v rámci stavebních projektů ve městě vyhovuje nízkopodlažní kabina.

Nízkopodlažní kabina a další výhody

Nízkopodlažní kabina nabízí výhody bezpečnosti a produktivity i pro ty nejnáročnější podmínky v městské dopravě. Především je zde nízká poloha za volantem, která přispívá k vynikajícímu celkovému výhledu z vozidla.

Pro bezpečný provoz v rušném městském provozu je klíčové vidět co se děje kolem vozidla a také být schopen navázat oční kontakt se zranitelnými účastníky silničního provozu, např. chodci nebo cyklisty. Nyní dokážeme tento požadavek řešit i v rámci dalších typů dopravních zakázek ve městě,” komentuje Anders Edenholm, manažer segmentu distribuce ze společnosti Volvo Trucks. Nízký nástupní schůdek zvyšuje efektivitu práce řidiče a současně omezuje riziko zranění kolene nebo kotníku.

Nabídka nízkopodlažních kabin se nyní rozšiřuje o variantu optimalizovanou pro řidiče a jednoho spolujezdce, včetně volitelného vzduchového odpružení sedadla spolujezdce. Nabízí stejně skvělý výhled jako současný model, přičemž nízká poloha za volantem znamená těsný kontakt s prostředím kolem vozidla. Kromě toho je zde další okénko ve dveřích spolujezdce, které ještě zlepšuje výhled, aby mrtvé úhly byly skutečně jen minimální.

Nová varianta kabiny je konkurenceschopným rozšířením naší současné nabídky nízkopodlažních kabin, zde s průchozím provedením podlahy a možností přepravovat až tři spolucestující. Uvedené funkce se pro některé druhy městského provozu sice požadují, ale nejsou absolutně nezbytné ve všech případech, kde je nízký nástup do kabiny výhodou. „Například při distribuci zboží po městě zajišťuje řidič veškeré řízení i vyndávání zboží. Nízký nástup je tady ohromnou výhodou z pohledu ergonomie, máte-li denně více než 50krát vystupovat z kabiny a znovu nastupovat, navíc je zde lepší výhled v zájmu vyšší bezpečnosti zranitelných účastníků silničního provozu,” uzavírá Anders Edenholm.

Nová varianta má tunel motoru namísto ploché podlahy. Zvýšené pohodlí spolujezdce s volitelným vzduchovým odpružením sedadla je na některých trzích nezbytnou podmínkou pro získání zakázek v oblasti veřejných služeb.

Vozidla Volvo FE i menší vozidla Volvo FL se nyní rovněž nabízejí s adaptivním tempomatem (ACC) a nastavitelným omezovačem rychlosti. Uvedené prvky výbavy jsou navržené tak, aby pomohly řidiči dodržovat odstup a správnou rychlost, čímž tato vozidla ještě lépe vyhoví požadavkům na dopravní zakázky v městském provozu s respektem k ostatním lidem i životnímu prostředí.

Volvo FE nyní nabízí nejrůznější varianty pohonu v souladu se širokými požadavky na výkon a místními úlevami či předpisy na ochranu životního prostředí. Vznětové motory se nabízejí ve variantách od 250 do 350 koní – všechny mohou spalovat hydrogenovaný rostlinný olej (HVO), přičemž varianta o výkonu 320 k umožňuje i spalování 100% bionafty. Plynem poháněná vozidla Volvo FE CNG nyní kromě toho nabízejí nízké emise s možností spalování bioplynu. Volvo FE CNG lze nově kombinovat se všemi verzemi kabiny – včetně nové nízkopodlažní kabiny.

Volvo FE LEC: Základní údaje

  • Kabina: Průchozí kabina se sedadly až pro čtyři osoby nebo kabina optimalizovaná pro řidiče a jednoho spolujezdce. Nástupní výška 530 mm (resp. 440 mm při využití přikleknutí vozidla – kneeling) a pneumatikách 315/70 R22,5. Dveře s úhlem otevírání 90 stupňů.
  • Uspořádání náprav: 4×2 nebo 6×2 s řízenou nápravou s okem.
  • Pohonná jednotka: Volvo D8K Euro 6 o výkonu 250, 280, 320 nebo 350 k, resp. Volvo G9K Euro 6 o výkonu 320 k.
  • Převodovky: Volvo I-Shift nebo plně automatická převodovka Allison.
Kontakty:
Volvo Group Czech Republic, s.r.o.
Obchodní 109, Čestlice, 251 01 Říčany u Prahy
Tel.: +420 271 021 111
E-mail: info (zavináč) renault-trucks (tečka) cz
http://www.renault-trucks.cz
(aktualizace kontaktu: 31. 3. 2015)
Autor: Kolektiv autorů VOLVO
Fotografie: Volvo Trucks

Diskuze k článku

Článek zatím nikdo nekomentoval. Vložte komentář jako první.

Stránky stavebni-technika.cz používají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. (beru na vědomí)