Velké třídiče, známé především z lomů a pískoven, nejsou menší uživatelé schopni většinou vytížit. Musí si je i s obsluhou pronajímat, což je jak ze strany nákladů, tak ze strany logistiky složité. V posledních letech se proto v praxi osvědčila mobilní rotační bubnová síta, která lze převážet za větším osobním či nákladním automobilem. Právě taková síta, navíc se zdvojeným bubnem, vyrábí německá firma Zemmler. Na českém a slovenském trhu tuto značku zastupuje firma EUROGREEN CZ, s.r.o.
Třídicí síto Zemmler MS 1600
Dvoububnové síto MS 1600 představuje nejmenším nabízeným modelem a stejně jako u všech modelů sít Zemmler je jeho srdcem dvojitý buben, se kterým lze v jednom pracovním cyklu třídit až na tři frakce. Za pomocí drátěných sít na vnějším i vnitřním bubnu je možné během krátké doby změnit potřebnou velikost frakce, a zařízení tak přesně uzpůsobit tříděnému materiálu. S výkonem 5 až 30 m3/h nalezne MS 1600 využití při třídění různých typů materiálů, a to i ve velmi těžkých podmínkách. Se svojí celkovou hmotností nepřesahující 3 500 kg je možné síto přepravovat z jednoho stanoviště na další s řidičským oprávněním B + E pomocí větších osobních automobilů.
Je třeba vyšší výkon
Pořád mobilní je 13,5tunový model Zemmler MS 5200, který poskytuje třídicí výkon až 150 m3/h. Stroj je poháněn standardně diesel-hydraulicky, volitelně diesel-elektricky nebo čistě elektricky. Disponuje velkou násypkou o objemu 5,5 m3 a třídí opět na tři frakce. Potřebná velikost frakce se taktéž mění za pomoci drátěných sít na vnějším a vnitřím bubnu.
Zabudovaná elektrocentrála
Stroje pohání elektromotor napájený vlastní elektrocentrálou. Při práci na staveništi je tak výhodné využít elektrocentrálu. Je to pohodlnější a navíc odpadá starost o přívodní kabel, u kterého je potřeba zajistit, aby nebyl vlivem provozu poškozen. U třídění na dvoře je zase výhodnější pohon přímo na elektřinu.
Třídění zeminy
Pro třídění zeminy lze použít například dvojici sít s oky 15 respektive 50 mm. Díky dvojitému bubnu získáme i střední frakci, protože drny, kameny, odpad a kořeny zůstávají ve vnitřním prostoru bubnu a tvoří tak hrubou frakci. Takto redukujeme drahé skládkování včetně dopravy a získáváme znovu použitelný materiál.
Rekonstrukce chodníků a vozovek
Při opravách vozovek, kdy je potřeba od sebe oddělit smíchané podkladní vrstvy, se osvědčila dvojice sít 75 × 170 respektive 20 × 20. Výhodou je, že část takto přetříděného materiálu se dá při splnění všech norem a předpisů použít zpět do vozovek. Něco lze použít jako zásyp.