
Bylo zde nabízeno to nejnovější k tématu potřeby investic a vybavení pro opracování kovů, zpracování kovů a svářecí techniky. Zabezpečovací technika, bezpečnost práce, techniky zabývající se ochranou životního prostředí a solární techniky byly zastoupeny silněji než v loňském roce. Nezapomnělo se ani na nová zařízení pro řezníky a pekaře, informační a komunikační techniku, zařízení kanceláří i zařízení pracoviš. pro tělesně postižené. Oblast »Lifestyle« zaujala na veletrhu I.H.M. opět důležité místo. Tento obor nabídl umělecké řemeslo, šperk a desing, návrhy pro utváření zahrad, stavení, vnitřní stavební práce atd. V celkem čtyřech halách byly prezentovány »Svět bydlení« (vize bydlení, klasické bydlení, venkovská stavení a hudební nástroje), »Bydlení na míru« (vnitřní stavební práce, kuchyně a koupelny), »Umělecké řemeslo a šperk« a »Svět hostem«. Účast zahraničních společností a četní jednotliví vystavovatelé ze zahraničí propůjčili oblasti »Lifestyle« intenzivní mezinárodní atmosféru.
Výstava EXEMPLA se věnovala při I. H. M. v olympijském roce 2004 tématu řemeslné výroby sportovního nářadí. Pro zdůraznění toho, že mezinárodní veletrh řemesel se svými více než 90 profesemi, které reprezentuje, má také širokou nabídku pro řemeslnický dorost - od vzdělávání až po veletržní nabídky pro mládež - charakterizovalo tuto výstavu již po druhé motto »Young Generation«.
Česká republika na veletrhu I.H.M. Již po osmé v řadě se Česká republika prezentovala svojí oficiální účastí na tomto veletrhu, tentokrát pod hlavičkou Ministerstva průmyslu a obchodu. Ministerstvo hradilo českým vystavovatelů až 10 % nájemného výstavní plochy, max. však 100 000 Kč/vystavovatel. Letošního ročník veletrhu se zúčastnilo neuvěřitelných 85 českých malých a středních firem, a tak tu Česká republika měla největší zahraniční zastoupení. Vystavující firmy byly umístěny především v pavilonu A1, kde nabízely umělecké řemeslo – keramiku, sklo, porcelán, výrobky ze dřeva, dřevěné hračky. Přihlásily se však i firmy s interiérovými prvky (nábytek, zařízení interiéru), firmy nabízející zahradní nábytek, venkovní krby a firmy vyrábějící kovoobrábějící a dřevozpracující stroje.
Samozřejmě jsme se rozhodli české vystavovatele navštívit a optat se jich na jejich dojmy z veletrhu. Naše zjištění bylo následující. Ty firmy, které zde vystavovaly v minulých letech již několikrát, měly lepší postavení hned z několika důvodů:
1. zástupci firem věděli, že není možné jet na veletrh a nebýt schopen se zde domluvit. Hovořili tedy plynně německy, popřípadě sebou vzali člověka z oboru, který německy hovořil;
2. dobře znali místní podmínky a požadavky návštěvníků, proto se předem a doma dobře na veletrh připravili. Na prodej následně přivezli takový sortiment výrobků, který byl především zajímavý svojí cenou a nepokulhával za vystavovaným zbožím místních vystavovatelů svojí kvalitou;
3. věděli, že obchod je nutné uzavírat, pokud návštěvník projeví zájem, přímo na místě. Ihned vybírali zálohové platby a též se zaručili dovozem zboží do 14 dnů na místo určení.
Firmy vystavující poprvé sbíraly především zkušenosti a rozkoukávaly se. I pro ně však účast na Mezinárodním veletrhu byla přínosem a někdy i ponaučením. Velké množství českých vystavovatelů a návštěvníků na českých stáncích mile překvapili Vladimíra Podhrackého, který zde zastupoval Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. Sám byl na tomto veletrhu poprvé a jeho zážitky a spokojenost z českého úspěchu byly velmi bezprostřední.