TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 23.11. – svátek slaví Klement

Mercedes-Benz Sprinter s větší užitečnou hmotností

Zveřejněno: 18. 9. 2016

Mercedes-Benz Sprinter dostal novou řadu motorů a nově nabízí i vozy kategorie N2. V Kircheimu nedaleko Stuttgartu se konalo mezinárodní představení modernizovaných modelů.

Sprinter 516 CDI s celkovou hmotností 5 500 kg určitě najde uplatnění i ve stavebnictví.

Přelom dubna a května byl přímo ideální pro prezentaci vozidel s větší celkovou hmotností a optimalizovanými motory, protože chvílemi pršelo nebo padal sníh a chvilkami svítilo slunce. Počasí vpravdě aprílové, pro stavební sektor snad doslova příznačné.

Když v loňském roce Mercedes-Benz oznámil, že opravdu končí výrobu velmi žádaného jednoduchého modelu Vario, bylo jasné, že vzniklou mezeru v nabídce musí něčím nahradit. Zdánlivě jednoduchou cestou bylo nabídnout zákazníkům celou řadu vozidel Fuso Canter, která pokrývá podvozky celkové hmotnosti od 3 500 kg až do 16 t. Přesto se ale Daimler rozhodnul, že na spodní hranici zůstane věrný modelu Sprinter.

Tabulka motorů

Typ vozidlaMotorVýkonTočivý moment
211/311/511 CDIčtyřválec OM 65181 kW/114 k
3 800 min-1
300 Nm/1 200
až 2 200 min-1
214/314/414/514 CDIčtyřválec OM 651105 kW/143 k
3 800 min-1
330 Nm/1 200
až 2 400 min-1
216/316/416/516 CDIčtyřválec OM 651120 kW/163 k
3 800 min-1
360 Nm/1 400
až 2 400 min-1
219/319/519 CDIšestiválec OM 64270 kW/190 k
3 800 min-1
440 Nm/1 400
až 2 400 min-1

Mercedes-Benz Sprinter 2016

Mercedes-Benz Sprinter nyní nabízí od všeho víc – více hospodárnosti, více bezpečnosti, více komfortu, více rozmanitosti i flexibility a více vyzrálosti po více než třech milionech exemplářů během dvou generací a 21 let. Sprinter však nyní nabízí také ještě více užitečné hmotnosti a více výkonu. Sprinter 2016 demonstruje své pozoruhodné schopnosti – mimo jiné jako flexibilní a nosná platforma pro nástavby a vnitřní vybavení všeho druhu.

Mercedes-Benz Vans nyní otvírá s modelem Sprinter další kapitolu. Produktová paleta byla rozšířena o verzi s celkovou hmotností 5,5 t. Sprinter tak pokrývá velkým počtem hmotnostních variant široký segment s celkovou hmotností od 3 000 kg do 5 500 kg. Rozšířením modelové nabídky vzrostla maximální užitečná hmotnost o téměř půl tuny na maximálních 2 950 kg pro skříňovou verzi modelu Sprinter a na až 3 410 kg pro podvozek s kabinou určený k dostavbě. Takže jde o zajímavé vozidlo využitelné jak pro klasickou valníkovou nástavbu, tak i pro lehký městský sklápěč ideální pro komunální služby či menší stavební firmy.

Skříňová nástavba s dvoumontáží kol na zadní nápravě uveze přes 2 000 kg.
Skříňová nástavba s dvoumontáží kol na zadní nápravě uveze přes 2 000 kg.

Nová řada motorů

Mercedes-Benz Vans nyní v Evropě přechází na kompletní nabídku motorů plnících Euro 6. Používáno je přitom účinné čištění výfukových plynů s technikou SCR a vstřikováním AdBlue, které zajišťuje velmi účinné spalování s nízkou spotřebou paliva a emisemi CO2, jakož i s čistými výfukovými plyny. Nižší výkonové varianty motorů jsou nyní zároveň výrazně dynamičtější. Základním motorem je nyní čtyřválec OM 651 se zdvihovým objemem 2,15 l, nejvyšším výkonem 84 kW/114 k a maximálním točivým momentem 300 Nm. To znamená zvýšení výkonu a točivého momentu v porovnání s dosavadní nabídkou o cca 20 %. Také vyšší výkonová verze s výkonem 105 kW/143 k a točivým momentem 330 Nm je v obou parametrech o cca 10 % silnější. Beze změn zůstávají nejvýkonnější varianta čtyřválce se 120 kW/163 k a jedinečný V6 CDI se zdvihovým objemem tři litry, výkonem 140 kW/190 k a točivým momentem 440 Nm.

Přepravu stavebnin v městských aglomeracích zvládne Sprinter s motory EU 6.
Přepravu stavebnin v městských aglomeracích zvládne Sprinter s motory EU 6.

Shrnutí

Všechny komponenty hnacího řetězce, ať se jedná o motor, převodovku nebo poháněnou zadní nápravu, pocházejí „z jedné ruky” a jsou vzájemně dokonale sladěny. V rámci těchto změn odpadá u modelu Sprinter označení BlueTEC pro vznětové motory, které splňují emisní normu Euro 6 – všechny vznětové motory jsou nyní označeny známou zkratkou CDI.

A tak asi jedinou vadou na kráse pro českého dopravce či majitele stavební společnosti zůstává otázka: „...kdo nový Sprinter bude řídit?” Ano, vozidlo s celkovou hmotností nad 3 500 kg již vyžaduje řidiče vlastnícího oprávnění skupiny „C”. A těch je po celé Evropě neskutečně málo.

Vyšší užitečnou hmotnost ale využijí i hasičské sbory.
Vyšší užitečnou hmotnost ale využijí i hasičské sbory.
Autor: Mgr. Jiří Krenar
Foto: Archiv autora
 

Nové

NorWit rozšiřuje nabídku o kolové dampry NC Engineering a nakladače Giant

Zveřejněno 22.11. NorWit, s. r. o., zabývající se prodejem, servisem a pronájmem stavební mechanizace, přidává do svého produktového portfolia kompaktní kolové a mini-smykem řízené nakladače Giant pro stavebnictví a staveništní kolové dampry NC Engineering. Celkem 10… celý příspěvek

Co oceňují zákazníci na společnosti RENOMAG? Zeptali jsme se přímo v terénu

Zveřejněno 20.11. O výrobcích společnosti RENOMAG toho bylo v našem časopise napsáno již mnoho. Rozhodli jsme se proto tentokrát vypravit do terénu a navštívit jak zákazníky, tak i přímo strojníky, kteří s lopatami, lžícemi a dalšími výrobky od RENOMAGU pracují. celý příspěvek

Dny s Menzi Muckem 2025: Premiéra modelu M445X a demoshow v českých barvách

Zveřejněno 18.11. Ve Stachách na Šumavě proběhl druhý ročník Dnů s Menzi Muckem, pořádaný společností STAVOPLAST KL – výhradním prodejcem strojů Menzi Muck pro ČR. Návštěvníci měli možnost vidět premiéru nejnovějšího modelu Menzi Muck M445X, dechberoucí demoshow i… celý příspěvek