AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 16.6. – svátek slaví Zbyněk

Mercedes-Benz Sprinter s větší užitečnou hmotností

Zveřejněno: 18. 9. 2016

Mercedes-Benz Sprinter dostal novou řadu motorů a nově nabízí i vozy kategorie N2. V Kircheimu nedaleko Stuttgartu se konalo mezinárodní představení modernizovaných modelů.

Sprinter 516 CDI s celkovou hmotností 5 500 kg určitě najde uplatnění i ve stavebnictví.

Přelom dubna a května byl přímo ideální pro prezentaci vozidel s větší celkovou hmotností a optimalizovanými motory, protože chvílemi pršelo nebo padal sníh a chvilkami svítilo slunce. Počasí vpravdě aprílové, pro stavební sektor snad doslova příznačné.

Když v loňském roce Mercedes-Benz oznámil, že opravdu končí výrobu velmi žádaného jednoduchého modelu Vario, bylo jasné, že vzniklou mezeru v nabídce musí něčím nahradit. Zdánlivě jednoduchou cestou bylo nabídnout zákazníkům celou řadu vozidel Fuso Canter, která pokrývá podvozky celkové hmotnosti od 3 500 kg až do 16 t. Přesto se ale Daimler rozhodnul, že na spodní hranici zůstane věrný modelu Sprinter.

Tabulka motorů

Typ vozidlaMotorVýkonTočivý moment
211/311/511 CDIčtyřválec OM 65181 kW/114 k
3 800 min-1
300 Nm/1 200
až 2 200 min-1
214/314/414/514 CDIčtyřválec OM 651105 kW/143 k
3 800 min-1
330 Nm/1 200
až 2 400 min-1
216/316/416/516 CDIčtyřválec OM 651120 kW/163 k
3 800 min-1
360 Nm/1 400
až 2 400 min-1
219/319/519 CDIšestiválec OM 64270 kW/190 k
3 800 min-1
440 Nm/1 400
až 2 400 min-1

Mercedes-Benz Sprinter 2016

Mercedes-Benz Sprinter nyní nabízí od všeho víc – více hospodárnosti, více bezpečnosti, více komfortu, více rozmanitosti i flexibility a více vyzrálosti po více než třech milionech exemplářů během dvou generací a 21 let. Sprinter však nyní nabízí také ještě více užitečné hmotnosti a více výkonu. Sprinter 2016 demonstruje své pozoruhodné schopnosti – mimo jiné jako flexibilní a nosná platforma pro nástavby a vnitřní vybavení všeho druhu.

Mercedes-Benz Vans nyní otvírá s modelem Sprinter další kapitolu. Produktová paleta byla rozšířena o verzi s celkovou hmotností 5,5 t. Sprinter tak pokrývá velkým počtem hmotnostních variant široký segment s celkovou hmotností od 3 000 kg do 5 500 kg. Rozšířením modelové nabídky vzrostla maximální užitečná hmotnost o téměř půl tuny na maximálních 2 950 kg pro skříňovou verzi modelu Sprinter a na až 3 410 kg pro podvozek s kabinou určený k dostavbě. Takže jde o zajímavé vozidlo využitelné jak pro klasickou valníkovou nástavbu, tak i pro lehký městský sklápěč ideální pro komunální služby či menší stavební firmy.

Skříňová nástavba s dvoumontáží kol na zadní nápravě uveze přes 2 000 kg.
Skříňová nástavba s dvoumontáží kol na zadní nápravě uveze přes 2 000 kg.

Nová řada motorů

Mercedes-Benz Vans nyní v Evropě přechází na kompletní nabídku motorů plnících Euro 6. Používáno je přitom účinné čištění výfukových plynů s technikou SCR a vstřikováním AdBlue, které zajišťuje velmi účinné spalování s nízkou spotřebou paliva a emisemi CO2, jakož i s čistými výfukovými plyny. Nižší výkonové varianty motorů jsou nyní zároveň výrazně dynamičtější. Základním motorem je nyní čtyřválec OM 651 se zdvihovým objemem 2,15 l, nejvyšším výkonem 84 kW/114 k a maximálním točivým momentem 300 Nm. To znamená zvýšení výkonu a točivého momentu v porovnání s dosavadní nabídkou o cca 20 %. Také vyšší výkonová verze s výkonem 105 kW/143 k a točivým momentem 330 Nm je v obou parametrech o cca 10 % silnější. Beze změn zůstávají nejvýkonnější varianta čtyřválce se 120 kW/163 k a jedinečný V6 CDI se zdvihovým objemem tři litry, výkonem 140 kW/190 k a točivým momentem 440 Nm.

Přepravu stavebnin v městských aglomeracích zvládne Sprinter s motory EU 6.
Přepravu stavebnin v městských aglomeracích zvládne Sprinter s motory EU 6.

Shrnutí

Všechny komponenty hnacího řetězce, ať se jedná o motor, převodovku nebo poháněnou zadní nápravu, pocházejí „z jedné ruky” a jsou vzájemně dokonale sladěny. V rámci těchto změn odpadá u modelu Sprinter označení BlueTEC pro vznětové motory, které splňují emisní normu Euro 6 – všechny vznětové motory jsou nyní označeny známou zkratkou CDI.

A tak asi jedinou vadou na kráse pro českého dopravce či majitele stavební společnosti zůstává otázka: „...kdo nový Sprinter bude řídit?” Ano, vozidlo s celkovou hmotností nad 3 500 kg již vyžaduje řidiče vlastnícího oprávnění skupiny „C”. A těch je po celé Evropě neskutečně málo.

Vyšší užitečnou hmotnost ale využijí i hasičské sbory.
Vyšší užitečnou hmotnost ale využijí i hasičské sbory.
Autor: Mgr. Jiří Krenar
Foto: Archiv autora
 

Nové

TERRA OPEN DAY 2025: show zaměřená nejen na manipulační techniku

Zveřejněno 11.6. V sídle společnosti TERRAMET v Praze-Čestlicích bylo 23. května pořádně živo. Na akci s názvem TERRA OPEN DAY 2025 se sjeli příznivci techniky JCB snad ze všech koutů České republiky. Po velkém úspěchu loňského ročníku, v rámci nějž bylo v lomu… celý příspěvek

Nové minirýpadlo Develon DX25Z-7 cílí na zákazníky hledající spolehlivý stroj za dostupnou cenu

Zveřejněno 10.6. Model DX25Z-7 o hmotnosti necelých 2700 kg byl navržen jako kompaktní a snadno přepravitelný stroj, který doplňuje stávající řadu minirypadel Develon. Jeho rozměry mu dovolují vykonávat efektivní práci ve stísněných prostorech, typických pro městské… celý příspěvek

Sedmá generace mini-rýpadel Yanmar ViO 33 a 38 posunuje laťku zatraceně vysoko

Zveřejněno 6.6. Známý prodejce stavební techniky z Valašska, společnost ASbud Česká Republika, s.r.o., nás nechal nakouknout pod kapotu a do kabiny dvou novinek výrobce Yanmar. Jedná se o mini-rýpadla Yanmar ViO33-7 a ViO38-7 v oblíbené hmotnostní třídě 3–4 tuny.… celý příspěvek