Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 6.10. – svátek slaví Hanuš

MB Crusher vybírá TOP 5 příběhů 2020 z kategorie „Mission Impossible“

Zveřejněno: 11. 1. 2021

Italský výrobce MB Crusher zveřejnil nejzajímavější příběhy svého příslušenství, které se minulý rok udály. Společným jmenovatelem jsou extrémní podmínky, se kterými si stavitelé ze všech koutů světa museli poradit. V nominaci se objevila například demolice 16podlažní budovy nebo neobvyklá přeprava drtiče vrtulníkem.

Momentka z demolice 16patrové budovy v Tokiu.

Šestnáct pater musí dolů

Jak bezpečně zbourat 16poschoďový věžák v centru japonské metropole, navíc v těsném sousedství s dalšími stavbami a uprostřed rušné křižovatky? Řešením bylo kousek po kousku, patro po patru, „uhryzávat” konstrukci budovy zevnitř. Na železobetonu si pochutnávala drticí lžice MB Crusher BF70.2, která se pro tento typ zakázek dobře hodí svými kompaktními rozměry.

Šachta pro zbytkový materiál z demolice byla kvůli ochraně sousedících budov vytvořena uprostřed budovy. Lžici museli do posledního poschodí přepravit speciálním jeřábem, ale ve finále se tato volba ukázala jako dobrá, protože znamenala úsporu času a snížení prašnosti a hluku.

Drtič v oblacích

Místem činu jsou Bavorské Alpy, konkrétně horská chata v nadmořské výšce 1844 metrů, která je výchozím bodem dálkové turistické stezky. Jelikož stavba musela být z velké části zdemolována, a přeprava demoličních sutin dolů do údolí by ekonomicky nedávala žádný smysl, byla „do zbraně” povolána drticí lžice BF60.1. Ta posloužila ke zpracování materiálu přímo na místě a zbytky tak mohly být opět využity například jako podkladový materiál pro zpevnění turistických cest v okolí.

Na zakázce byl oříškem především samotný transport techniky, tedy to, jak do výšky bezmála 1 900 metrů nad mořem lžici o hmotnosti 1 600 kg dostat, když vrtulník unese na laně maximálně 1,2 tuny. Řešením byla „odtučňovací kůra” – demontování některých částí – před transportem. Když vrtulník lžici bezpečně přepravil na místo nasazení, komponenty byly vráceny zpět na své místo a demolice mohla začít.

Mexická anabáze: tunel pro odvodňování pod silnicí

V oblasti Baja California v Mexiku bylo za úkol pod silnicí postavit odvodňovací tunel, který by odváděl dešťovou vodu. Kvůli velmi úzkému profilu a délce tunelu nenešlo použít konvenční stroje, hydraulická kladiva nevyhovovala pro změnu kvůli vibracím.

Ražba tunelo proběhla pomocí výkonné frézy MB Crusher MB-R500, nainstalované na minibagru. Výhodou řešení se, kromě minimálních vibrací a zachování stěn bez prasklin, ukázal také fakt, že pracovníci mohli vyfrézovat pouze nezbytně nutný materiál.

Zpracování kamene na staveništi v Montaně

V Montaně (USA) probíhaly v rámci výstaby nové residenční čtvrti rosáhlé terénní úpravy, při kterých stavbaři nalezli obrovské množství říčního kamene. K podrcení oblázků na menší frakci použili drticí lopatu MB Crusher BF120.4 a výslednou surovinu opětovně využili jako podkladový materiál. Odhaduje se, že společnost takto ušetřila na dopravě a zpracování materiálu desítky tisíc dolarů.

K podrcení oblázků na menší frakci použili stavbaři drticí lopatu MB Crusher BF120.4.
K podrcení oblázků na menší frakci použili stavbaři drticí lopatu MB Crusher BF120.4.

Likvidace nebezpečných chemikálií v Pobaltí

Posledním příběhem je zakázka v Lotyšsku. Místní společnost, zabývající se recyklacemi odpadů, potřebovala vyprazdňovat nebezpečné barely s naftou a barvami. Přesná a bezpečná manipulace s těžkými sudy vyžadovala odolné příslušenství, v tomto případě se úkolu zhostil drapák MB-G900.

Autor: Jan Rybář1)
Foto: MB Crusher

1) Z materiálů MB Crusher.

Tématické tagy

Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek