Základní informace se však můžete dozvědět již nyní. Pocházejí z tiskové konference, kterou pro vybrané novináře připravili pořadatelé Liebherr RoadShow. Konala se v únoru na velmi zajímavém místě ve Vídni. Konkrétně se jednalo o budovu DC-Tower 12), na jejíž výstavbě se podílely také jeřáby značky Liebherr (poznatek redakce). Tisková konference probíhala v prvním patře. Po ní na nás čekalo překvapení. Vyjeli jsme rychlovýtahem do 57th Restaurant. Z ní se nám otevřel úžasný výhled na celou Vídeň a připravena pro nás byla výborná večeře.
Nejdůležitější informace z tiskové konference
Konkrétně se Liebherr RoadShow bude konat na čtyřech místech v Rakousku a v České republice v Bratčicích u Brna.
Místa a data konání
- 10. – 11. 4. Roppen, Tyrolsko.
- 17. – 18. 4. Unterpremstätten bei Graz, Štýrsko.
- 23. – 24. 4. Bratčice u Brna, Česká republika.
- 8. – 9. 5. Vorchdorf, Horní Rakousko.
- 29. – 30. 5. Markgrafneusiedl, Dolní Rakousko
V Rakousku byly pro RoadShow vybrány dny pátek a sobota, v pátek od 9 do 17 hodin a v sobotu od 9 do 13 hodin. V České republice bude RoadShow otevřena ve čtvrtek a v pátek, v obou dnech od 9 do 17 hodin.
Celé turné tedy započne 10. dubna a potrvá do 30. května. Místa organizátor vybíral velmi promyšleně s cílem, aby se na akci mohli dostavit i zákazníci z okolních zemí. Místa jsou proto velmi dobře dosažitelná nejen z Rakouska a České republiky, ale také ze Slovenska, Švýcarska, Německa, Polska, Slovenska, Maďarska, Slovinska, Chorvatska a Itálie.
Jaké konkrétní stroje budou představeny
Liebherr pořádá RoadShow ve spolupráci s dlouholetými partnery Mercedes-Benz a Trimble a na turné budou představeny stroje v různých provedeních pro oblasti zemních prací, zemědělství a také průmyslové překládky dřeva a kovového šrotu, odpadového hospodářství a těžebního průmyslu. Právě proto je mottem letošního ročníku „Zažijte rozmanitost.”
- Kolový nakladač Liebherr L 506 Compact.
- Kolový nakladač Liebherr L 509 Speeder.
- Kolový nakladač Liebherr L 538.
- Kolový nakladač Liebherr L 566.
- Kolový nakladač Liebherr L 580.
- Buldozer Liebherr PR 736 Litronic.
- Teleskopický nakladač Liebherr TL 436-7.
- Pásové rypadlo Liebherr R 914 Compact.
- Kolové rypadlo Liebherr A 914 Compact.
- Kolové rypadlo Liebherr A 918.
- Stroj na překládku materiálu Liebherr LH 35 M.
- Pásové rypadlo Liebherr R 918.
- Pásové rypadlo Liebherr R 922.
- Pásové rypadlo Liebherr R 926 Compact.
- Hydraulické lanové rypadlo Liebherr HS 8030 HD Litronic.
- Rychlestavitelný jeřáb Liebherr 53 K.
- Autočerpadlo na beton Liebherr THP 140 H/37 R4 XXT na podvozku Mercedes-Benz Arocs 3242K.
- Mobilní míchačka Liebherr HTM 1004 ZA na návěsu Mercedes-Benz Arocs HAD 1845 LS 4×2 B.
- Pásové čerpadlo na beton Liebherr THS 110 D-K.
- Míchací systém Liebherr DW 3.0.
- Kolové rypadlo Liebherr A 353 (Oldtimer).
V České republice bude celkem představeno 21 strojů. Všechny stroje Liebherr návštěvníci nejen uvidí, ale budou si je moci vyzkoušet v praxi.
Doplňkový program
Program bude navíc doplněn předváděním produktů a vybavení, dovednostními soutěžemi a simulátory. Kromě toho bude Liebherr podávat informace o servisních službách, jako jsou kompletní montáže jeřábů, inspekce mísicích zařízení, nabídky kompletních služeb pro stroje na terénní práce a také logistiku náhradních dílů a program Reman pro komponenty Liebherr.
Návštěvníci Liebherr RoadShow se mohou také informovat o komponentech stavebních strojů Liebherr. K těm patří vznětové motory, filtry pevných částic, oleje a maziva, GPS a laserové řízení, nebo také LiDAT, systém Liebherr pro přenos dat a lokalizaci pro stavební stroje. Na RoadShow 2015 představí Liebherr také nabídku služeb partnerů Liebherr a nabídku použitých strojů od výrobce.
Mercedes-Benz na RoadShow
Mercedes-Benz představí v rámci Liebherr RoadShow poprvé připojitelný pohon „Hydraulic Auxiliary Drive” (hydraulický přídavný pohon), zkráceně HAD, který poskytuje dodatečnou trakci přední nápravě sklápěcích návěsů Arocs. Jako další významnou novinku představí Mercedes-Benz spojku Turbo Retarder. Inovativní systém s hydrodynamickou spojkou s regulovatelným plněním spojuje dohromady funkce „šetrného rozjezdu” a „šetrného brzdění a řazení bez opotřebení” do jednoho prvku.
Oba systémy je možné otestovat při zkušebních jízdách v různých modelech Arocs. Exhibice Mercedes-Benz bude doplněna o novou generaci užitkových vozů Unimog a také řadu nového Mercedesu Benz Vito jakožto dodávky a terénního vozu.
Kooperační partner Trimble ukáže na Liebherr Roadshow 2015 rozmanitá řešení
Návštěvníci Liebherr RoadShow 2015 si mohou vyzkoušet GPS a laserová řízení a také palubní váhy Loadrite společnosti Trimble ve spojení se stavebními stroji Liebherr.
Dotazy na konci konference a losování
Na závěr konference padlo několik zajímavých dotazů. Jeden se týkal náročnosti celé akce. Pan Otto Singer, obchodní ředitel společnosti LIEBHERR-WERK BISCHOFSHOFEN GmbH a jednatel společnosti Liebherr-Stavební stroje CZ s.r.o. řekl, že celá akce je hodně náročná, ale cílem je nejenom stroje předvést v nasazení a dát zákazníkovi možnost na rozdíl od veletrhu si stroje vyzkoušet v praxi, ale především celou akci zvládnout tak, aby se během ní nikomu nic nestalo. Bezpečnost označil na prvním místě.
Další dotaz se týkal rozmanitosti strojů, tedy proč taková rozmanitost strojů a jak moc je pro Liebherr v současné době důležité zemědělství a lesnictví.
Pan Singer odpověděl, že rozmanitost je velmi důležitá. A vedle stavebnictví je pro Liebherr čím dál více důležitější zemědělství, kde jde prodej strojů nahoru. Lesnictví označil jako stabilní. Na závěr tiskové konference si mohli přítomní novináři vylosovat klíč od stroje, který si budou moci na Liebherr RoadShow vyzkoušet. Možnosti jsem využila a v Bratčicích u Brna na mě čeká pásový bagr R 914 Compact Litronic.
²) DC Tower 1 je součástí komplexu dvou vídeňských mrakodrapů, který je situován v moderní obchodní čtvrti Donau City. Komplex se skládá DC Tower 1 a z nižší DC Tower 2. Architektem obou mrakodrapů je francouz Dominique Perrault, ale celý projekt byl realizován ve spolupráci s rakouskou architektonickou společností Hoffmann-Janz Architekten. DC Tower 1 je vyšší budovou komplexu. Má 60 podlaží a výšku 220 m (s anténou 248 m).[2] Je o 18 metrů vyšší než Millennium Tower, tudíž nejvyšší budovou Rakouska. Slavnostní otevření budovy proběhlo před rokem. Na konstrukci se použilo okolo 20 000 tun oceli a 110 000 m3 betonu.[2].