Dnes je 6.5. – svátek slaví Radoslav

Lepší přilnavost a nižší spotřeba paliva díky nové funkci zvedání dvojité nápravy

Zveřejněno: 7. 11. 2015

S novým systémem zvedání dvojité nápravy nákladních vozidel Volvo lze odpojit a zvednout druhou poháněnou nápravu. Při jízdě naprázdno se toto opatření projeví zlepšením přilnavosti poháněných kol a snížením spotřeby paliva až o 4 procenta.

Společnost Volvo Trucks uvádí na trh systém zvedání dvojité nápravy. Tato funkce je určena pro vozidla převážející těžký náklad jedním směrem a vracející se zpět prázdná, s čímž se lze setkat například při přepravě dřeva či sypkých materiálů nebo při dovozu materiálu na staveniště.

Se systémem zvedání dvojité nápravy lze u prázdného vozidla odpojit a zvednout druhou poháněnou nápravu. To s sebou přináší spoustu výhod, mezi nimiž dominuje zejména úspora paliva. V porovnání se situací, kdy jsou všechna kola v kontaktu se zemí, může zvednutí druhé poháněné nápravy ušetřit až 4 procenta pohonných hmot,” uvádí Jonas Odermalm pracující u společnosti Volvo Trucks jako manažer pro segment stavebnictví.

Klasický diferenciál je u vozidel vybavených tímto systémem nahrazen zubovou spojkou umožňující odpojení a zvednutí druhé poháněné nápravy. Řidič si tak může sám vybrat, zda dá přednost výkonu a přepravní kapacitě konfigurace 6x4 se dvěma poháněnými nápravami, nebo lepší manévrovatelnosti konfigurace 4×2 s jednou poháněnou nápravou. Se zvednutou druhou poháněnou nápravou se totiž o metr sníží průměr otáčení a ještě ke všemu zamezíte zbytečnému opotřebovávání pneumatik a součástí zavěšení.

Funkce zvedání dvojité nápravy je ideální pro přepravu, k níž z důvodu stavu cest či celkové hmotnosti soupravy potřebujete vozidlo s dvojitou nápravou, ale při které cestuje opačným směrem prázdný, případně jen s malým nákladem. Na kluzkých a měkkých površích může řidič zvednutím druhé poháněné nápravy zvýšit tlak na první nápravu, čímž získá více přilnavosti a sníží tak riziko uvíznutí,” vysvětluje Jonas Odermalm.

Zvednutí dvojité nápravy s sebou přináší také pohodlnější jízdu s nenaloženým vozidlem, což může být často až polovina celkového času. Díky tomu, že s vozovkou mají kontakt pneumatiky pouze jedné poháněné nápravy, se sníží hluk v kabině i vibrace volantu.

Funkce zvedání dvojité nápravy je dostupná pro modely Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH a Volvo FH16.

Fakta o funkci zvedání dvojité nápravy

  • Se systémem zvedání dvojité nápravy lze za jízdy odpojit a zvednout druhou poháněnou nápravu.
  • Pneumatiky je možné zvednout až do výšky 140 mm nad zemí.
  • S aktivovaným systémem zvedání zadní nápravy lze snížit spotřebu paliva až o 4 procenta. Sníží se opotřebovávání pneumatik a o jeden metr se zkrátí průměr otáčení.

Budete-li potřebovat další informace, kontaktujte prosím: Markéta Slováčková, Manager Marketing Communications & PR, Volvo Group Czech Republic, Mobil: +420 724 914 155, marketa.slovackova@volvo.com.

Pro získání videomateriálů podporujících tuto tiskovou zprávu a dalších podkladů navštivte webové stránky www.thenewsmarket.com/volvotrucks.

Obrázky pro tisk a videa jsou k dispozici v obrazové a video galerii společnosti Volvo Trucks images.volvotrucks.com.

Krátce o společnosti Volvo Trucks

Společnost Volvo Trucks poskytuje kompletní dopravní řešení pro profesionály i náročné zákazníky. Součástí její nabídky je mnoho modelů pro střední i vysoké zatížení. Zákazníci mohou využít globální sítě čítající 2200 prodejen a servisních dílen sídlících ve více než 120 zemích. Nákladní vozidla Volvo se vyrábějí v 16 zemích na světě. V roce 2014 se po celém světě prodalo více než 117 000 nákladních vozidel Volvo. Společnost Volvo Trucks je součástí skupiny Volvo Group, která je jedním ze špičkových výrobců nákladních vozidel, autobusů, stavebního zařízení a námořních a průmyslových pohonných zařízení. Skupina Volvo Group rovněž poskytuje řešení pro financování a servis. Stěžejními hodnotami uznávanými společností Volvo jsou kvalita, bezpečnost a ohleduplnost k životnímu prostředí.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek