Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 20.4. – svátek slaví Marcela

Lehčí, pevnější a odolnější nástavby nákladních automobilů

Zveřejněno: 19. 5. 2017

Ve společnosti Porgest se vývojem a výrobou nástaveb na nákladní automobily zabýváme již více než 16 let. Po celou dobu se snažíme vycházet vstříc specifickým požadavkům našich zákazníků a hledáme pro ně řešení, která by vyhověla všem jejich požadavkům za co možná nejnižší pořizovací náklady.

Jednostranný sklápěč Tatra Phoenix s vyhřívanou korbou určený pro Rusko

Vyvíjíme a vyrábíme zejména sklápěčové korby v mnoha provedeních (jednostranné, dvoustranné, třístranné). Rovněž se zabýváme vývojem a výrobou valníkových plošin a dalších speciálních nástaveb.

Kdo jsou naši zákazníci

Našimi zákazníky jsou stavební a těžařské společnosti a v neposlední řadě také společnosti zabývající se jak zemědělskou výrobou, tak přepravou zemědělských komodit. Mnoho našich nástaveb používají také v armádě nebo v záchranných sborech.

Nástavby vyrábíme na podvozky všech značek nákladních aut, i když díky naší poloze v Moravskoslezském kraji a dlouhodobé spolupráci dodáváme a montujeme zejména na podvozky Tatra, v posledních letech zejména na novou modelovou řadu PHOENIX.

Sklápěčové jednostranné korby

Jednostranné korby (sklopné dozadu) jsou specialitou zejména v těžebním průmyslu. U těchto koreb vznikají specifické požadavky pro každý jednotlivý provoz, ve kterém mají být korby využívány. V těchto těžebních provozech jsou kladeny extrémní nároky nejen na podvozky, ale právě i na vlastní sklápěčové korby.

Stejně jako v jiných odvětvích i zde v průběhu let směřuje vývoj ke snižování nákladů a vyšší efektivitě výroby. Sklápěčové korby se vyrábějí z materiálů, které spolu s vyšší pevností přinášejí i jiný „modernější” způsob konstrukce pro jejich využívání. Korby jsou díky tomu mnohem lehčí, pevnější a odolnější. Je to dosaženo kombinací materiálů DOMEX a HARDOX v propracované konstrukci. Většinu jednostranných koreb je možno vyrobit s podlahou vyhřívanou výfukovými plyny, což zabraňuje přimrzání nákladu v zimním období.

Sklápěčové třístranné (dvoustranné) korby

Zejména ve stavebnictví, ale nejen tam, nacházejí uplatnění třístranné sklápěčové korby, které vyrábíme na podvozky od dvouosých až po čtyřosé. Jejich provedení od „obyčejných” mechanicky ovládaných až po plně hydraulicky ovládané jsme připraveni zkonstruovat a vyrobit dle požadavku zákazníka. V posledních letech se začínají dodávat zejména korby tzv. dvoustranné, kde pravá bočnice zůstává pevná a levá je sklopná v celé výšce a hydraulicky ovládaná. Zadní čelo pak bývá odjišťováno buď pneumaticky nebo hydraulicky. Díky těmto technickým řešením nemusí obsluha opustit kabinu vozidla.

Na výrobu korby používáme ještě i klasické konstrukční oceli, ale v posledních letech stále ve větší míře vysokopevnostní materiály (např. DOMEX 650) a otěruvzdorné materiály (např HARDOX 450). Objem a velikost korby je vždy závislá na použitém podvozku, požadavcích klienta a legislativních omezeních (zatížení náprav, povolené rozměry atp.)

Lehké korby ze speciálně vyrobeného hliníku

Pro nejnáročnější zákazníky vyrábíme korby z hliníku, kde dochází k významné úspoře ve vlastní hmotnosti korby – až 30%, a tím pádem je možné přepravovat více materiálu než na těžších ocelových korbách. Námi používaný hliník je speciálně vyroben pro užití nástaveb na nákladní automobily, a proto lépe odolává vnějším vlivům jak povětrnostním, tak chemickému působení různých látek a komodit. Tím se prodlužuje životnost korby a také se snižují nároky na její údržbu.

Valníkové plošiny

Základem valníkových plošin je téměř vždy svařovaný ocelový rám, jež je dle zákazníka osazován buď ocelovými nebo v poslední době stále častěji hlinikovými bočnicemi. Součástí valníků bývají pak často rovněž i dodávky hydraulických nakládacích jeřábů nebo hydraulických zadních čel.

Speciální nástavby

Mimo výrobu valníků a sklápěčových koreb jsme připraveni vyrobit a namontovat další speciální nástavby popřípadě mezirámy dle individuálních požadavků zakazníka. Rovněž upravujeme podvozky dle mezinárodního předpisu ADR, a to tak, aby plnily podmínky pro převoz nebezpečných nákladů všech skupin.

Díky individuálnímu přístupu k jednotlivým zákazníkům jezdí podvozky s našimi nástavbami nejen v Evropě, ale také hojně v Rusku a Mexiku, nebo také v Austrálii či v Peru.

Pro více informací či poptávku využijte kontaktů v závěru článku.

Autor: Jaromír Hykel
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek

Hutnicí techniku Bomag nyní pořídíte s extra slevou a rozšířenou výbavou

Zveřejněno 29.3. Společnost NorWit, oficiální distributor ručně vedené hutnicí techniky Bomag, připravila pro letošní stavební sezonu cenovou akci na vybrané stroje tohoto výrobce. celý příspěvek