NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 28.6. – svátek slaví Lubomír

Kramer 280 – ideální nakladač

Zveřejněno: 24. 4. 2011

Stavební stroje se vyvíjí a spolu s nimi se postupně vytřibují i požadavky jejich uživatelů. Tradiční technologie jsou často nahrazovány novými koncepty, které uživateli nabízí vyšší přidanou hodnotu a nebo naopak neméně důležité nižší provozní náklady. Právě na tento trend se dlouhodobě zaměřují německé kolové nakladače Kramer Allrad typem Kramer 280, který nabízí v porovnání s tradičními smykem řízenými nakladači mnohé výhody. Proč však zvolit právě jeho?

Vysoká stabilita stroje s pevným rámem na nakloněném povrchu

Běžné smykem řízené nakladače představují dlouholetého univerzálního pomocníka většiny stavařů a jako takové nesmazatelně otiskly své jméno v moderním stavebnictví. Rozměry a obratnost jsou hlavními devizami těchto strojů, které i v dnešní době mají svému uživateli co nabídnout a i proto se těší stále velké oblibě.

Na druhou stranu již dávno nežijeme v době, kdy se cena nafty pohybovala na úrovni 2,40 nebo 8 Kč, ani v době, kdy stabilně oscilovala kolem 25 Kč/l a výše spotřeby stroje nebyla tak podstatným údajem. A tak se stále více pozornosti zákazníků upírá vedle klasických technických parametrů strojů i na nákladovou stránku jejich provozu, jako např.: Jaká je spotřeba PHM stroje? Je schopný přepravy mezi stavbami po vlastní ose? Jak dlouho vydrží sada pneu? Atd.

A jsou to třeba právě vysoké provozní náklady na pohonné hmoty či pneumatiky, od kterých lze do budoucna jen těžko očekávat snížení a které nutí stavaře hledat alternativy např. právě k tradičním smykem řízeným nakladačům. A jednou z nejúspěšnějších alternativ je kolový nakladač Kramer 280.

Kramer 280 – jednoduchá přeprava na malém nákladním vozidle
Kramer 280 – jednoduchá přeprava na malém nákladním vozidle

Kramer 280 – není ani smykem či kloubem řízený nakladač!

Charakteristický koncept nakladačů značky Kramer Allrad, opírající se o pevný rám stroje v kombinaci s oběmi řízenými nápravami, nabízí případnému zájemci více než zajímavou alternativu k smykem řízenému nakladači. Nejedná se však při tom o klasický kloubový nakladač, se všemi jeho neduhy jako např. nízkou stabilitou a proměnou nosností stroje, ale o více než 40 let prověřený koncept, který právě nakladačům Kramer umožňuje dosahovat mnohem většího výkonu a efektivity práce ve srovnání se stejně velkými nakladači jiných typů.

Pohon stroje je zajištěn řadovým motorem Yanmar 4TNV88 o výkonu 29 kW při 2400 ot./min dodávajícím stroji vzhledem k jeho konceptu více než dostatečný výkon. Pro jízdu v terénu ocení posádka pohon 4×4 v kombinaci s vysokou světlostí stroje a zadní kyvnou nápravou. Jednou z hlavních výhod je dvojice natáčecích náprav v rozsahu 2×40°, které při maximálním vytočení zaručují vynikající obratnost stroje při nízkém opotřebování pneumatik.

Prostupnost terénem zajištěna díky vysoké světlosti a náhonu 4×4
Prostupnost terénem zajištěna díky vysoké světlosti a náhonu 4×4

Základní výbava a doplňky

Do bohaté základní výbavy stroje patří například hydraulický rychloupínač pracovního nářadí, rychlost pojezdu až 25 km/h nebo komfortní celoprosklená kabina se vzduchem odpruženou sedačkou. Základní výbavu doplňuje široká paleta opčního vybavení a pracovních zařízení, díky které lze stroj navrhnout přesně podle konkrétních potřeb a přání každého zákazníka. Skutečnou specialitou je pak velice populární tzv. stranově výklopná lopata, podstatně rozšiřující možnosti nasazení Krameru 280.

Systém stranově výklopné lopaty výrazně usnadní a urychlí práci
Systém stranově výklopné lopaty výrazně usnadní a urychlí práci

Výhody a možnosti stroje

Nejpodstatnější devizou, kterou může v dnešní době Kramer 280 svému majiteli nabídnout, jsou však nízké provozní náklady v porovnání se smykem řízenými nakladači. Nižší spotřeba pohonných hmot a až desetkrát vyšší životnost pneumatik představují po přepočtu na náklady již při dnešních cenách nafty a pneumatik podstatnou úsporu.

Při přímém porovnání se smykem řízeným nakladačem obstojí Kramer 280 všude tam, kde je ho třeba a k tomu nabídne i něco navíc:

  • Nízká spotřeba PHM pohybující se kolem 2 l/mth dle podmínek nasazení.
  • Vysoká životnost pneu na úrovni průměrně 3 000 mth.
  • Váha stroje 3,3 t (ideální pro transport např. na Avii).
  • Užitečná nosnost na vidlích 1,6 t (ideální pro skládání či nakládání palet apod.).
  • Standardní lopata 0,65 m3 (možnost velkoobjemové lopaty).
  • Vysoký komfort pro posádku stroje (dokonalý výhled z kabiny, která je vybavena topením i větráním).
  • Vysoká přejezdová rychlost – až 25 km/h (velmi komfortní díky odpružení předního ramene) a mnoho dalších.
Manipulace s těžkými břemeny není pro tento nakladač žádný problém
Manipulace s těžkými břemeny není pro tento nakladač žádný problém

Jak si tedy vede nakladač Kramer 280 na českém trhu? „V posledních letech pravidelně meziročně dosahujeme nárůstu v prodeji tohoto nakladače a rok od roku se tak zvyšuje i jeho podíl na českém trhu v kategorii malých nakladačů. S rostoucími cenami nafty a dalších vstupů stále více lidí počítá, o kolik více ročně zaplatí při vyšší spotřebě a nižší výdrži pneumatik u smykem řízených nakladačů,” říká František Müller, ředitel společnosti ARTE Praha.

Všetranost využití na stavbách, zahradách i v zemědělství
Všetranost využití na stavbách, zahradách i v zemědělství

Mini manipulátor Kramer 1245

Pro případné náročnější zákazníky pak uvedl v loňském roce Kramer na trh novinku – minimanipulátor Kramer 1245. Tento stroj při nicotných rozměrech (průjezdní profil stroje: 1,56 m × 1,94 m) a hmotnosti cca. 2 500 kg nabízí svému majiteli úctyhodný dosah 4,3 m při nosnosti 1 200 kg. Díky těmto vlastnostem se jedná o stroj vhodný do stíněných prostorů, kde je třeba vyšší dosah.

Mini manipulátor Kramer Allrad 1245
Mini manipulátor Kramer Allrad 1245

V případě zájmu o tuto technologii nás prosím kdykoli kontaktujte na telefonních číslech uvedených na konci článku – rádi Vám stroj předvedeme a popř. i zapůjčíme k bezplatnému odzkoušení.

Autor: Jan Muller
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek

Mercedes-Benz Special Trucks přináší revoluci do komunální techniky

Zveřejněno 24.6. Mercedes-Benz Special Trucks se v plné síle představuje na veletrhu Demopark 2025 v německém Eisenachu. Návštěvníci se mohou těšit na více než 20 vozidel Unimog s výměnným nářadím, ale i na výkonný Mercedes-Benz Arocs a elektrický eActros 400 – vše… celý příspěvek