Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 30.4. – svátek slaví Blahoslav

Kráčející rypadla BATEMAG pro nejtěžší terény

Zveřejněno: 14. 6. 2007

Kráčející rypadla BATEMAG jsou dodávána a servisována firmou BC Stavo s.r.o. z Plzně a jejími partnery po celé České republice. Jde o moderní robustní rypadla s komfortním ovládáním upřednostňující jednoduchost a snadný servis. BATEMAG nabízí dva typorozměry (hmotnost 7 a 10 t), které mají různě řešené podvozky ohledně pohonu kol.

Světový trh kráčejících rypadel mělo donedávna rozdáno pár výrobců sídlících v alpské oblasti ne více než 100 km od sebe: švýcarský Menzi-Muck, lichtenštejnský Kaiser a italský Euromach. Donedávna k nim patřil ještě německý Schaeff, ten ale po převzetí nadnárodním koncernem Terex před několika lety výrobu kráčejících rypadel ukončil. Pod značkou Terex jsou sice dodávány do některých zemí stroje vyráběné firmou Kaiser, ovšem jen tam, kde Kaiser nemá významný podíl na trhu tohoto poměrně specifického technického řešení rypadel.

U nás byla kráčející rypadla Schaeff velmi dobře zavedena zejména při údržbě vodních toků. Typy HS40 v sériích A až D a zejména HS41 se staly pro mnohé firmy nepostradatelnými stroji. Bohužel tímto výrobcem zvolená unifikace kráčejících rypadel s rypadly běžnými, která tak zlevňovala servis těchto strojů, byla s postupem času, s ohledem na potřebu dalšího technického vývoje a na konkurenci neudržitelná, a tak došlo ke zmíněnému ukončení výroby.

Kráčející rypadla BATEMAG

Vzniklou mezeru na trhu tedy zaplňuje další výrobce, jen před pár lety vzniklá firma BATEMAG (původní název byl Ceremach). Na rozdíl od zmíněného Schaeffa se tento výrobce, podobně jako konkurence, na kráčející rypadla specializuje. Nabízí dva typorozměry (hmotnost 7 a 10 t), které mají dále různě řešené podvozky ohledně pohonu kol.

Kromě toho od letošního září bude vyrábět pod svým jménem jen pro Itálii, ale i pro mimoitalské trhy (konkurenčního!) Menzi-Mucka stroj velikosti cca 4 t, který nahradí dosavadní menší typy tohoto výrobce.

Rypadla BATEMAG jsou charakterizována moderní konstrukcí s nadprůměrnou robustností a komfortem ovládání. Podobně jako dříve Schaeff upřednostňují jednoduchost a snadnou servisovatelnost oproti špičkové, ale choulostivější technice. Použité jsou turbomotory Perkins, běžně rozšířené například u rypadel-nakladačů, rovněž hydraulické komponenty pochází hlavně od Rexrotha. Standardně klimatizované kabiny s výborným výhledem a logickým rozmístěním ovládacích prvků, množství přídavných vývodů hydrauliky umožňujících nesení a pohon mnoha speciálních nástrojů pro stavební, lesnické aj. účely, nabídka dalších přídavných zařízení pro specifické nasazení těchto strojů.

Základní typy: P70 a P100

Základní technické údaje: P70 P100
Hmotnost kgcca 7500cca 10 000 až 11 000
Dosah do hloubky m5,305,90
Dosah do dálky m7,608,00
Min. šířka m1,802,00
Výkon motoru kW74,597,0
Rypná síla kN86,0115,0
Výkon čerpadel l/min315460
Max. rychlost pojezdu km/h1012

P70 má běžně podvozek s pohonem dvojice velkých kol a s dvěma pomocnými koly na opěrách. U P100 můžete volit rovněž dvě hnací kola velká a dvě malá opěrná, ale i 4 velká hnací kola bez opěr nebo 4 velká hnací kola doplněna opěrami. Oba základní typy mohou mít do specifického prostředí podvozky i zcela bez pohonu.

Kráčející rypadla BATEMAG jsou dodávána a servisována firmou BC Stavo s.r.o. z Plzně a jejími partnery ve Vaší blízkosti. V případě zájmu a potřeby bližších údajů technické i obchodní povahy se prosím obraťte na obchodníky firmy BC Stavo s.r.o. – veškeré kontakty najdete v záhlaví tohoto článku.

Autor: Martin Čížek
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek