Pro stavební a těžařský sektor má v nabídce společnost Porgest, a.s. valníkové plošiny a sklápěčové korby. Montáž je možná na jakýkoliv podvozek nejrůznějších výrobců. Valníkové plošiny jsou k mání z materiálů, jako je hliník nebo ocel. Sklápěčové krby jsou k dispozici v provedení od jednostranných po třístranné. Má-li zákazník speciální požadavky, je mu rovněž vyhověno.
Valníkové nástavby
Základem valníkových plošin je téměř vždy svařovaný ocelový rám, jenž je dle zákazníka osazován ocelovými nebo hliníkovými bočnicemi. Standardem bývají kotevní úchyty v podlaze, překližková podlaha, odnímatelné nebo sklopné sloupky, ocelové nebo hliníkové bočnice, podplachtová konstrukce s odnímatelnou střechou nebo posuvnou konstrukcí střechy. Tím výčet nekončí. Na přání je možná další výbava, jako jsou doplňky nástavby (skříňky, barely), potisk plachty, spací kabiny, montáž a dodávku hydraulických zvedacích čel, hydraulické jeřáby, posuvné podlahové systémy, lesovozy, posuvné systémy plachet a další. Součástí dodávky valníků bývají často také dodávky hydraulických nakládacích jeřábů nebo hydraulických zadních čel.
Třístranné nebo dvoustranné sklápěčové korby
Zejména ve stavebnictví, ale samozřejmě nejen tam, nacházejí uplatnění třístranné sklápěčové korby, které Porgest, a.s. vyrábí na podvozky od dvouosých až po čtyřosé. Jejich provedení od „obyčejných" mechanicky ovládaných až po plně hydraulicky ovládané jsou připraveni zkonstruovat a vyrobit dle požadavku zákazníků. V posledních letech se začínají dodávat zejména korby tzv. dvoustranné, kde pravá bočnice zůstává pevná a levá je sklopná v celé výšce a hydraulicky ovládaná. Zadní čelo pak bývá hydraulicky odjišťované. Provedení korby je z kombinace vysokopevnostních materialů (DOMEX 650) a otěruvzdorných materiálů (HARDOX 450). Objem a velikost korby je vždy závislá na použitém podvozku, požadavcích klienta a legislativních omezení (zatížení naprav, povolené rozměry atd.).
Jednostranné sklápěčové korby
Další jsou jednostranné sklápěčové korby, které jsou specifickou záležitostí zejména v těžebním průmyslu. U těchto koreb vznikají specifické požadavky v každém provoze, ve kterém mají být využívány. Extrémní nároky jsou v těchto provozech kladeny nejen na vlastní podvozky, ale i na vlastní sklápěčové korby. Zejména v těchto provozech se osvědčují plně pohonné podvozky Tatra Phoenix, kde v kombinaci s korbou Porgest vynikají extrémní parametry tohoto vozu.
Kvalitní materiál a odlehčené verze
Výše popsané sklápěčové korby se vyrábějí z nejnovějších kvalitních materiálů, které spolu s vyšší pevností přinášejí i jiný „modernější" způsob jejich využívání. Na konstrukci těchto koreb jsou používány kombinace materiálu DOMEX a HARDOX, protože i při vysoké pevnosti a odolnosti mají nízkou hmotnost. Většinu jednostranných koreb je také možno vyrobit s podlahou vyhřívanou výfukovými plyny, což zabraňuje přimrzání nákladu v zimním období. Pro nejnáročnější zákazníky společnost vyrábí korby z hliníku, kde dochází k významné úspoře vlastní hmotnosti korby až o 30 %, a tím pádem je možné přepravovat více materiálu než na těžších ocelových korbách.