e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Kompaktní a obratný – nový nízkozdvižný vozík Jungheinrich

Zveřejněno: 1. 3. 2010

Na podzim 2009 uvedla firma Jungheinrich na trh nový nízkozdvižný vozík. Jedná se o ručně vedený nízkozdvižný vozík typu EME 114. Tento vozík byl vyvinut speciálně pro lehké a středně těžké nasazení a je vstupním modelem třídy elektrických nízkozdvižných vozíků.

Tento vozík je přesně na rozhraní mezi ručním nízkozdvižným vozíkem a motorem poháněným ručně vedeným nízkozdvižným vozíkem,” vysvětluje Sebastian Hüther, produktový manager ručních nízkozdvižných vozíků u firmy Jungheinrich. „Tyto vozíky jsou tedy jako stvořené pro vstupní model skupiny nízkozdvižných vozíků poháněných elektrickým motorem, navíc mají velmi dobrý poměr ceny a výkonu.” Vozíky jsou vhodné především pro použití v maloobchodě, v prodejnách potravin a potřeb pro řemeslníky a také pro příležitostné přípravné a přepravní úkoly.

Lehké a středně těžké nasazení

Zdrojem energie vozíku EME 114, který byl vyvinut speciálně pro lehké a středně těžké nasazení, jsou dvě bezúdržbové gelové baterie 12 V (63 Ah). Vozík má výkon 1 000 W (pojezdový motor) resp. 800 W (zdvihový motor). „Obsluha vozíku má při přepravě palet a břemen o hmotnosti více než 1 t značně usnadněnou práci,” říká Hüther dále. Nízkozdvižný vozík má jako klasický vozík s chodící obsluhou rychlost asi 5 km/h a zvládne stoupání až 8 % (bez břemene) resp. až 5 % (s břemenem).


Vestavěný nabíječ a integrované počítadlo motohodin

Inženýři firmy Jungheinrich vyvinuli energetický systém přesně na míru pro tuto koncepci vozíku. Vozík EME 114 má v sériovém vybavení vestavěný nabíječ, který lze připojit do každé zásuvky 230 V. Podle země, kde je vozík provozován, je možné jej vybavit přípojkou na 115 V a příslušnými koncovkami.

Kromě dobře viditelné kontrolky stavu nabití baterie a automatické ochrany proti neúmyslnému rozjezdu patří do sériové výbavy vozíku EME 114 také integrované počítadlo motohodin. Počítadlo motohodin zaručuje možnost zjistit skutečnou dobu provozu vozíku bez dalších výdajů a opatření. „To je základem pro správné plánování údržby,” vysvětluje pan Hüther.

Ergonomický, bezpečný, rychlý a efektivní

Inženýři firmy Jungheinrich nezanedbali při vývoji vozíku EME 114 ani otázku bezpečnosti a ergonomie. Díky velmi malému rozměru přední nástavby, jen 450 mm, je možné s vozíkem dobře manévrovat i v úzkých prostorách. Dobrou stabilitu vozíku zajišťují opěrná kola umístěná vedle pohonného kola. Ergonomicky tvarovaná oj s obouručním ovládáním umožňuje komfortní ovládání tohoto kompaktního a obratného vozíku. Kromě toho má nový nízkozdvižný vozík Jungheinrich mnoho možností pro ukládání a odkládání předmětů. Sebastian Hüther dodává: „Práce s vozíkem EME 114 je nejen ergonomická a bezpečná, ale i rychlá a tedy efektivní!

Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním poskytovatelům manipulačních vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek