NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 3.7. – svátek slaví Radomír

Kompaktní a obratný – nový nízkozdvižný vozík Jungheinrich

Zveřejněno: 1. 3. 2010

Na podzim 2009 uvedla firma Jungheinrich na trh nový nízkozdvižný vozík. Jedná se o ručně vedený nízkozdvižný vozík typu EME 114. Tento vozík byl vyvinut speciálně pro lehké a středně těžké nasazení a je vstupním modelem třídy elektrických nízkozdvižných vozíků.

Tento vozík je přesně na rozhraní mezi ručním nízkozdvižným vozíkem a motorem poháněným ručně vedeným nízkozdvižným vozíkem,” vysvětluje Sebastian Hüther, produktový manager ručních nízkozdvižných vozíků u firmy Jungheinrich. „Tyto vozíky jsou tedy jako stvořené pro vstupní model skupiny nízkozdvižných vozíků poháněných elektrickým motorem, navíc mají velmi dobrý poměr ceny a výkonu.” Vozíky jsou vhodné především pro použití v maloobchodě, v prodejnách potravin a potřeb pro řemeslníky a také pro příležitostné přípravné a přepravní úkoly.

Lehké a středně těžké nasazení

Zdrojem energie vozíku EME 114, který byl vyvinut speciálně pro lehké a středně těžké nasazení, jsou dvě bezúdržbové gelové baterie 12 V (63 Ah). Vozík má výkon 1 000 W (pojezdový motor) resp. 800 W (zdvihový motor). „Obsluha vozíku má při přepravě palet a břemen o hmotnosti více než 1 t značně usnadněnou práci,” říká Hüther dále. Nízkozdvižný vozík má jako klasický vozík s chodící obsluhou rychlost asi 5 km/h a zvládne stoupání až 8 % (bez břemene) resp. až 5 % (s břemenem).


Vestavěný nabíječ a integrované počítadlo motohodin

Inženýři firmy Jungheinrich vyvinuli energetický systém přesně na míru pro tuto koncepci vozíku. Vozík EME 114 má v sériovém vybavení vestavěný nabíječ, který lze připojit do každé zásuvky 230 V. Podle země, kde je vozík provozován, je možné jej vybavit přípojkou na 115 V a příslušnými koncovkami.

Kromě dobře viditelné kontrolky stavu nabití baterie a automatické ochrany proti neúmyslnému rozjezdu patří do sériové výbavy vozíku EME 114 také integrované počítadlo motohodin. Počítadlo motohodin zaručuje možnost zjistit skutečnou dobu provozu vozíku bez dalších výdajů a opatření. „To je základem pro správné plánování údržby,” vysvětluje pan Hüther.

Ergonomický, bezpečný, rychlý a efektivní

Inženýři firmy Jungheinrich nezanedbali při vývoji vozíku EME 114 ani otázku bezpečnosti a ergonomie. Díky velmi malému rozměru přední nástavby, jen 450 mm, je možné s vozíkem dobře manévrovat i v úzkých prostorách. Dobrou stabilitu vozíku zajišťují opěrná kola umístěná vedle pohonného kola. Ergonomicky tvarovaná oj s obouručním ovládáním umožňuje komfortní ovládání tohoto kompaktního a obratného vozíku. Kromě toho má nový nízkozdvižný vozík Jungheinrich mnoho možností pro ukládání a odkládání předmětů. Sebastian Hüther dodává: „Práce s vozíkem EME 114 je nejen ergonomická a bezpečná, ale i rychlá a tedy efektivní!

Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním poskytovatelům manipulačních vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Bobcat na Bauma 2025: Show, která brala dech

Zveřejněno 2.7. Pravidelné demo show Bobcat pořádané v rámci Baumy se letos zúčastnili čtyři strojníci, z toho tři z České republiky – Zdeněk Brůžek, Tomáš Mrkvička a Radek Mach. Se Zdeňkem a Tomášem, kteří tvořili jádro celé show, jsme na místě hovořili a… celý příspěvek

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek