První dva stroje jsou vybaveny motorem Komatsu SAA6D140-7 s certifikátem EU Stage IV, jehož výkon je 386 kW (518 k), jejich silnější „kolegové” pak v sobě ukrývají motor Komatsu SAA6D170E-7 o výkonu 578 kW (775 k). Nejnovější technologie těchto motorů snižuje spotřebu paliva. Volitelný systém řízení trakce (KTCS) automaticky použije nezávisle brzdy s cílem dosáhnout optimální trakce na různých typech povrchu, po kterých se dempry pohybují. Protože systém pracuje bez nutnosti uzamčení diferenciálu, řídicí výkon není negativně ovlivněn.
Díky integraci nejnovější technologie motorů Komatsu jsou všechny tyto modely navrženy tak, aby nabídly maximální produktivitu s nízkými provozními náklady. Nová prostorná a ergonomická kabina řidiče s plně nastavitelným, vyhřívaným a větraným sedadlem poskytuje prvotřídní pohodlné pracovní prostředí. Dalšími novými standardními vlastnostmi těchto čtyřech nových strojů jsou 7” LCD barevný monitor, monitor pro výhled dozadu, rychloplnící palivový systém a prémiové vyhřívané a odvětrávané sedadlo řidiče s pneumatickým odpružením. Přední přístup je zdokonalen pomocí šikmých schodů a zábradlí, místo žebříku, který byl u předchozích modelů.
Nejnovější telematika KOMTRAX™ a bezplatný program údržby Komatsu Care® nabízí management vozového parku, chrání stroj před zneužitím a zaručují maximální účinnost a provozuschopnost.
Standardní vlastnosti modelů HD325-8 a HD405-8, resp. HD465-8 a HD605-8:
- Výkonný motor SAA6D140-7 o výkonu 386 kW/518 k (modely HD325-8 a HD405-8), motor SAA6D170E-7 s výkonem 578 kW/775 k u HD465-8 a HD605-8.
- Hydraulicky ovládaný recirkulační systém výfukových plynů (Exhaust Gas Recirculation – EGR) a turbodmychadlo s variabilní geometrií (Variable Geometry Turbocharger – VGT) zajistí přesný provoz a rychlou odezvu motoru.
- Údržba motorů je zjednodušena díky vylepšené funkci monitorovacího panelu a servisním vlastnostem.
- KOMTRAX™ a monitorovací panel poskytují důležité informace pro snadné monitorování a klíčová data pro řízení výroby.
- Komatsu filtr pevných částic (Komatsu Diesel Particulate Filter – KDPF) a další komponenty pro zpracování výfukových plynů jsou navrženy společně s motorem pro vyšší efektivitu a dlouhou životnost.
- Automatická regenerace Komatsu filtr pevných částic (KDPF) se provádí pasivně, bez operátora a nezpůsobuje žádné komplikace při provozu stroje.
- Systém selektivní katalytické redukce (Selective Catalytic Reduction – SCR).
Nové vylepšení a funkce v kabině:
- Nové sedadlo s pneumatickým zavěšením, vysokým opěrákem, odvětrávaným a vyhřívaným sedadlem zjemňuje vibrace stroje, čímž se vytváří vyšší komfort pro řidiče. Odlévané části rámu mají vyšší pevnost.
- 7” barevný monitor s vysokým rozlišením poskytuje ostrý obraz a živé barvy, dokonce i v ostrém světle.
- Komatsu Auto Idle Shutdown může zkrátit dobu volnoběhu a šetřit palivo.
- Samostatný, barevný monitor s výhledem dozadu s vylepšenou viditelností.
- Průkopnický telematický systém a monitor KOMTRAX™ poskytující klíčové metriky stroje, včetně stavu Komatsu filtru pevných částic (KDPF), spotřeby paliva a informací o výkonu dempru, které jsou shromážděné a seřazené podle ID operátora.
- Pomocný konektor a dva porty 12 voltů.
Další výhody nových demprů:
- Šikmé vstupní schody se zábradlím jsou nyní standardem na obou stranách stroje.
- Vyspělá převodovka Komatsu s optimálním modulačním řídicím systémem (Komatsu Advanced Transmission with Optimum Modulation Control System – K-ATOMiCS) se nastavuje posunutím výkonu dle požadovaného výkonu pro pohodlnější jízdu a snížení rizika vysypání materiálu.
- Integrovaný a vysoce citlivý retardér s velkou absorpční schopností.
- Automatická regulace rychlosti zpomalování (Automatic Retard Speed Control – ARSC) automaticky udržuje zvolenou rychlost jízdy z kopce místo brždění motorem (rather than engine – RPM), která je vhodná pro daný sklon klesání.
- Komatsu integrovaný měřič užitečného zatížení (Payload Meter – PLM) je k dispozici na monitoru stroje a dálkově přes internet.
- Těsný poloměr otáčení se vzpěrou předního odpružení MacPherson.
- Hydropneumatický závěsný systém pro plynulou jízdu.
Pomocník do dolů: Komatsu PC700LC-11
Pro velké provozy, jako jsou doly či lomy, a také pro náročné zemní práce je určeno nové hydraulické rýpadlo Komatsu nesoucí označení PC700LC-11. S provozní hmotností mezi 67,5 a 69,5 tunami splňuje také tento model certifikaci EU Stage IV a udržuje si vysokou produktivitu a dopravitelnost svého předchůdce při současném zlepšení konstrukce kabiny, provozuschopnosti a účinnosti využití paliva až o 6 %.
Stroj PC700LC-11 byl navržen a vyroben společností Komatsu speciálně pro využití v tvrdých a náročných podmínkách, v dolech, v lomech a při velkých zemních výkopech. Rýpadlo nabízí nižší spotřebu paliva, kompletní následné zpracování výfukových plynů je nejlepší na trhu a zákazníci také těží z nízké spotřeby přísady AdBlue®.