Dnes je 9.5. – svátek slaví Ctibor

Karavana Renault Trucks 2016

Zveřejněno: 16. 10. 2016

Předposlední prázdninový den patřil vozidlům značky Renault Trucks, která se zákazníkům a partnerům prezentovala v rámci akce Karavana Renault Trucks 2016 v areálu Festival Parku v Hradci Králové.

Renault Magnum je stále symbolem dálkových cest, nový sklápěč Renault K 480 8×4, demonstruje sílu, výkon a robustnost

Areál hradeckého Festival Parku byl 30. srpna vyhrazen pro testovací jízdy kompletní modelové řady Renault Trucks. Přítomní hosté si mohli na vytyčené trase vyzkoušet zástupce distribuční, stavební, těžké stavební a dálkové řady francouzského výrobce.

V úvodu slunečného dne přivítal zákazníky a partnery generální ředitel Volvo Group Czech Republic Robert Grozdanovski, po něm patřilo slovo obchodnímu řediteli Renault Trucks Štefanu Krajčimu, který představil novinky letošního roku kabinu Maxispace a systém Optivison. Na jeho slova pak navázalo působivé defilé testovaných vozidel modelové řady, jejichž technického popisu a specifikací se ujal produktový manažer Renault Trucks Jan Novotný.

Po oficiálním zahájení patřily přítomné modely zákazníkům, kteří je za velkého zájmu testovali až do odpoledních hodin.

Lehký nosič kontejnerů Renault D s motorem DTI 5/240 jistě najde uplatnění i v komunální sféře
Lehký nosič kontejnerů Renault D s motorem DTI 5/240 jistě najde uplatnění i v komunální sféře

Co bylo k vidění a testovací jízdy

K jízdám byly připraveny modely Master EU6 se skříňovou nástavbou Eurobox od společnosti Paragan, Renault D 2.0 nosič kontejnerů s jednoramenným zdvihacím zařízením od společnosti Fornal nebo větší Renault D 12 4×2 nosič kontejnerů s mechanismem výrobce Palfinger. Oba modely nemají na českém trhu jednoduchou pozici, i když zdánlivě po ukončení výroby českého populárního trucku Avia se zdálo, že právě v segmentu lehkých nosičů kontejnerů se otevřel zajímavý trh. Ovšem ke stejnému názoru dospěly i konkurenční značky a tak si zákazník vybírá podle ceny, dostupnosti servisu a dalších „nástavbových” služeb importéra. Při krátké zkušební jízdě právě s modelem Renault D12 – konkrétní vozidlo mělo čtyřválcový motor DTI 5 s výkonem 176 kW/240 k resp. největší točivý moment 900 Nm – si mohli zákazníci vyzkoušet jeho velmi dobré manévrovací schopnosti, dobře odstupňovanou manuálně řazenou šestistupňovou převodovku ZF 6S 1000 TO nebo i odlehčovací výfukovou brzdu s výkonem 80 kW. Samozřejmostí i nosičů kontejnerů je pomocný pohon převodovky S888 C s výstupem DIN 5462 s točivým momentem 450 Nm.

Prezentovány byly i závodní speciály – na snímku Renault K 520 – který se zúčastnil dálkové rallye Silkway 2016
Prezentovány byly i závodní speciály – na snímku Renault K 520 – který se zúčastnil dálkové rallye Silkway 2016

Čerstvou novinkou byl Renault D 2.3. Wide s nástavbou na přepravu automobilů se speciálním přívěsem značky LOHR, ale zájem budil i Renault C 430 6×2. Valník určený k přepravě stavebnin byl na konci podvozkového rámu vybaven hydraulickou rukou Palfinger. Technická hmotnost vozidla je 19 000 kg, v soupravě až 40 000 kg. Vzhledem k natáčecí poslední nápravě má i vozidlo s rozvorem 4 800 mm, resp. s délkou 8 370 mm, vnější poloměr zatáčení 10 250 mm, takže má solidní manévrovací schopnost nejen ve velkoskladech materiálu, ale i na staveništi. Motor DTI 11 s výkonem 316 kW/430 k, resp. s točivým momentem až 2 050 Nm spolupracuje se samočinnou dvanáctistupňovou převodovkou Optidriver AT 2612F, na přání zákazníka nechybí retardér Optibrake s výkonem 300 kW. Nejen dopravci zabývající se přepravou materiálů ve stavebnictví pak věnovali zvýšenou pozornost Renaultu K 480 8×4 v provedení s 3-S sklápěcí nástavbou od společnosti VS-Mont. Pro čistě silniční provoz je určena návěsová souprava T 480 s návěsem Kögel a na vrcholu nabídky pak je Renault T High 520 se speciální úpravou vnitřního prostoru kabiny Maxispace (novinka v nabídce výrobce).

Mimo dynamické prezentace si návštěvníci mohli prohlédnout také staticky vystavená vozidla zákazníků Renault Trucks a to konkrétně T 520 společnosti Ywette Camion se speciálním airbrushovým designem nebo T High 520 Maxispace společnosti Josef Lux – EUROTRANS, který je vůbec prvním českým dopravcem, který tento model s nejvyšší možnou úrovní výbavy kabiny provozuje.

Velký zájem poutal překrásný tahač Renault T 520 HSC dopravní firmy Ywette Camion 2000. Typická modrá metalická barva byla zdobena úžasným airbrushovým designem
Velký zájem poutal překrásný tahač Renault T 520 HSC dopravní firmy Ywette Camion 2000. Typická modrá metalická barva byla zdobena úžasným airbrushovým designem

A protože většinu návštěvníků tvořili muži hračičkové, jak konstatovaly jejich „drahé polovičky”, centrem jejich zájmu byly také dva závodní speciály Renault K 520 a Renault Sherpa týmu MKR Technology, který s nimi v nedávné době absolvoval velmi úspěšné tažení dálkovou rallye Silkway 2016, která se jela na těžkých tratích po území bývalého Sovětského svazu. V areálu festival parku si Renault Sherpa odbyl svoji premiéru před českými zákazníky. Není bez zajímavosti, že kapotový model Sherpa pro své výtečné jízdní vlastnosti i v těžkém terénu je dlouhodobě vyráběn a dodáván francouzské armádě.Na úspěšné prezentaci se podíleli i partneři akce společnosti: Paragan, Kögel, France Car – autorizovaný dealer značky Renault, Pierre Fabre Dermocosmetique, Novida a MKR Technology. K vydařené akci velkou měrou přispělo i krásné počasí. Děkujeme za pozvání.

Autor: Mgr. Jiří Krenar
Foto: Renault Trucks, Helena Hejhálková
 

Nové

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek