Novináři, odborná veřejnost i potencionální zákazníci měli možnost se podrobně seznámit s dvounápravovými, třínápravovými i čtyřnápravovými trucky. Některé podvozky KAMAZ byly představeny jak v silničním, tak i off-road provedení do těžkého terénu. Důležitou informací pro české zákazníky je fakt, že montáž vozidel KAMAZ určených pro evropské trhy probíhá přímo na území Evropské unie v litevském montážním závodu. Kdo ale očekával, že v souvislosti se spoluprací automobilek Mercedes-Benz a KAMAZ bude truck disponovat motorem Mercedes, možná byl zklamán. Ale je to logické, že v rámci dohody obou značek vozidla s motory Mercedes do Evropy nebudou exportována. A proto jsou při montáži vozidel určených pro trhy EU použity americké motory CUMMINS (ovšem vyráběné licenčně v Číně) v kombinaci s německými převodovkami ZF. Tím je zajištěno nejen plnění přísnějších emisních limitů platných na území Evropské unie, ale zároveň i zvýšení životnosti, dostupný servis a kvalita dodávaných vozidel. Trucky určené pro EU dostávají také modernizované kabiny KAMAZ se zlepšenou ergonomií interiéru a konkurenceschopným designem.
O společnosti KAMAZ
Skupina KAMAZ je největší automobilovou korporací Ruské federace. OAO KAMAZ je v desítce největších světových výrobců těžkých nákladních automobilů. V posledních letech produkuje KAMAZ ročně více než 80 000 nákladních automobilů, 60 000 motorů a 1 500 autobusů. V jednotlivých celcích a dceřiných společnostech skupiny KAMAZ pracuje více než 45 tisíc lidí. KAMAZ vyrábí širokou škálu nákladní techniky: nákladní automobily (více než 40 modelů, přes 1 500 variant), přívěsy, návěsy, autobusy, traktory, motory, pohonné jednotky a různorodé nářadí. KAMAZ tradičně nabízí automobily o celkové hmotnosti od 12 do 41 tun. V posledních letech se nabídka rozšířila o nové modely a série automobilů – od městských dodávkových automobilů po vozy s vysokou nosností pro provoz v soupravě o hmotnosti do 120 tun.
V první etapě přijíždí do České republiky vozidla KAMAZ v terénních provedeních s pohonem 4×4 a 6×6, v provedeních pro smíšený provoz 6×4, 8×4 (celkem logicky míří do stavebního sektoru) a provedením pro provoz na zpevněných komunikacích 4×2. Evropský KAMAZ dále disponuje třemi výkonnostními řadami motorů, dvěma variantami převodovek ZF a dvěma velikostmi kabin. Všechny tyto podvozky mohou být kombinovány s rozsáhlým množstvím nástaveb. Pokud jde o motory, v současné době jsou v nabídce trucky s agregátem CUMMINS Euro 5, které jsou již vyrobeny a připraveny k okamžité distribuci. Ve zkouškách jsou již vozidla s motory plnicími limity Euro 6. Importér má překvapivě odvážný plán, ještě v letošním roce dodat českým zákazníkům prvních 30 vozidel.








