e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Jungheinrich představuje nový vícecestný vozík ETV Q

Zveřejněno: 11. 1. 2011

Na podzim 2010 uvedla firma Jungheinrich na trh novou generaci vícecestných vysokozdvižných vozíků s elektrickým řízením všech kol. Tento vozík s inovativním řešením umožňuje hospodárné zaskladňování a přemísování dlouhých břemen na malém prostoru. Vozík ETV Q – série 0 byl veřejnosti poprvé představen na veletrhu bauma 2010.

Elektrický vícecestný vozík Jungheinrich ETV Q20/ETV Q25 je vybaven elektronicky řízeným ovládáním všech kol. „Díky standardnímu řízení 360 ° všech kol je vozík schopen jezdit téměř v jakémkoliv směru,” vysvětluje Armin Holzner, vedoucí managamentu vozíků s výsuvným sloupem u firmy Jungheinrich. Tato manévrovací schopnost umožňuje rychlou změnu směru a přepravu nákladů o délce až 8 m i v úzkých uličkách.

Optimální poloha kol je přitom řízena až 5 různými programy pojezdu – např. „Modifikovaný normální pojezd”. Tento program umožňuje vícecestnému vozíku již tak malý poloměr otáčení řízením nosných kol dále snížit až o 34 %. Díky této vysoké flexibilitě řízení může vozík projíždět úzké uličky a dosahovat vysoký výkon překládky. „Tím vozík ETV Q překonává každý konvenční čtyřkolový vozík,” uvádí p. Holzner dále.


Optimální ergonomie a rychlá obsluha

Intuitivní koncept obsluhy umožňuje jednoduché a komfortní ovládání vozíku. To zajišťují ergonomicky uspořádané indikační a obslužné prvky pracovního místa vozíku ETV Q. Volba předdefinovaných programů je prováděna jednoduše a rychle předdefinovanými tlačítky. Tak je možno vozík řídit obvyklým způsobem pohodlně jednou rukou pomocí volantu.

Všechny hydraulické funkce, změna směru pojezdu a houkačka jsou aktivovány řídicí pákou SOLO-PILOT. Současným prováděním dvou hydraulických funkcí, např. zdvihu a posuvu, může vozík ETV Q dosahovat velmi vysoký výkon překládky.


Tento vícecestný vozík, vyráběný v závodě Jungheinrich Norderstedt, nabízí přitom i vysoký výkon. ETV Q může přepravovat náklady až do 2 500 kg. Maximální rychlost pojezdu je 14 km/hod. Rychlosti zdvihu a spouštění bez nákladu jsou dle zdvihového zařízení až 0,6 m/s (zdvih) resp. 0,5 m/s (spouštění).

Správný vozík pro každé nasazení

Produktivita je dále podporována řadou volitelných asistenčních systémů. Např. patentované tlumení výsuvu sloupu snižuje kmitání zdvihového zařízení, které se může vyskytovat při zaskladňování a vyskladňování. Dále může řidič speciálním vážicím systémem zmáčknutím tlačítka kontrolovat hmotnost nákladu.

Standardně je součástí výbavy každého vozíku ETV Q systém Jungheinrich Curve Control. Tento inovativní systém snižuje max. rychlost pojezdu při průjezdu zatáček v závislosti na úhlu řízení.


Nový vícecestný vozík splňuje již ve standardním provedení požadavky na výkon,” uvádí Armin Holzner. Ještě vyšší požadavky kladené na vozík ETV Q mohou být v budoucnu pokryty nejrůznějším zvláštním příslušenstvím. Navíc může provozovatel u konstrukčních řad 2, 3 manipulovat s podstatně většími paletami.

Dále je dodáváno mnoho variant baterií v rozsahu 620 až 930 Ah. Holzner: „tento sortiment zaručuje přizpůsobení vozíku na téměř každý myslitelný případ nasazení.


Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek