e-shop RENOMAG
Dnes je 20.12. – svátek slaví Dagmar

Jungheinrich představuje nový retrak pro použití i mimo halu!

Zveřejněno: 30. 10. 2015

Univerzální použitelnost ve vnitřním i venkovním prostředí díky superelastickým pneumatikám a vysoké světlosti – Jungheinrich uvedl v létě 2015 na trh nový retrak řady C. Vozíky ETV C16 a ETV C20 mohou přepravovat náklady až do hmotnosti dvou tun a jsou stejně vhodné pro použití ve vnitřním i venkovním prostředí.

Superelastické pneumatiky a vysoká světlost zajišťují spolehlivou a bezpečnou přepravu zboží – ať už na hladké betonové podlaze ve skladu, nebo nerovném asfaltu při nakládce a vykládce nákladních automobilů. „Vozíky ETV C jsou ideální pro různou kvalitu podlahy, např. při kombinovaném provozu v hale a venku,” vysvětluje Joachim Schier, vedoucí produktového managementu vysokozdvižných vozíků Jungheinrich. „Kromě toho jsou tyto vozíky díky své kompaktní konstrukci a technice výsuvného sloupu vhodné i pro použití v nejužších prostorách. Kombinace těchto vlastností umožňuje zákazníkovi použít jen jeden typ vozíku pro různé aplikace.

Vysoká energetická efektivita a lepší výkon při překládce zboží

Také v otázce produktivity jsou naše vozíky na vysoké úrovni”, říká pan Schier dále. „Vozíky umožňují – ve srovnání s předchozí generací – ještě vyšší výkon při překládce zboží a přitom mají nižší spotřebu.” Vysokou energetickou efektivitu zajišťuje Jungheinrich navzájem optimálně sladěným vybavením – motory, elektronikou a softwarem – vyvinutým a vyrobeným přímo v Jungheinrichu.

Vozíky ETV C dosahují výšek zdvihu až 7,40 m. Kvalitní a robustní profily sloupu lépe tlumí vibrace a umožňují dosáhnout vyšších zbytkových nosností i ve velkých výškách. Navíc zajišťují řidiči dobrý výhled na vidle a náklad.

Pro usnadnění práce řidiče a zajištění bezpečného používání jsou vozíky vybaveny snadným, intuitivním a ergonomicky umístěným ovládáním. Bezpečnou jízdu v zatáčkách zabezpečuje Jungheinrich Curve Control, který automaticky sníží rychlost podle úhlu řízení. Kompaktní vysokozdvižné vozíky jsou díky své konstrukci v kombinaci s technikou výsuvného sloupu vhodné pro šířky pracovních uliček od 2 829 mm.

Ergonomické pracoviště eliminuje předčasnou únavu

Velká, pohodlná a protiskluzná nášlapná plocha umožňuje řidiči snadné nastupování a vystupování. Na ergonomicky uspořádaném pracovišti mají i řidiči velké postavy dostatek místa na nohy a hlavu. Na pracovišti jsou k dispozici četné možnosti pro odkládání osobních potřeb. Všechny ovládací prvky jsou v dosahu bez nutnosti přehmatávání. Pedály jsou umístěny stejně jako v osobním automobilu.

Přepínačem, který patří do volitelného vybavení, může řidič nastavit ovládání řízení na 180° nebo 360°. Nový vozík ETV C disponuje také panoramatickou ochrannou střechou, která se úspěšně používá i u jiných vozíků s výsuvným sloupem. Ta nabízí neomezený výhled a optimální ochranu řidiče v každé situaci – bez ohledu na velikost nákladu.

Ovládací prvky MultiPilot a SoloPilot umožňují bezpečné a intuitivní ovládání vozíku. Lze jimi ovládat veškeré hydraulické funkce, směr jízdy a houkačku. Také přídavná zařízení, např. volitelné hydraulické nastavování vidlí, je možné pohodlně obsluhovat těmito ovladači.

Kvalitní, snadno čitelný displej informuje řidiče o nejdůležitějších provozních údajích, jako např. o směru jízdy a poloze kol. Navíc zobrazuje také informaci o stavu baterie a zbývajícím čase do dalšího nabíjení. Tři nastavitelné pojezdové programy zajišťují individuální přizpůsobení vozíku ETV C každému případu použití. „Díky pohodlnému a uživatelsky přívětivému vybavení vozíku má řidič usnadněnou denní práci a chrání si své zdraví,” říká Joachim Schier. „Jen tak může pozitivně ovlivnit také výkon vozíku při překládce zboží.

Volitelné asistenční systémy zvyšují produktivitu a bezpečnost

Pomocí četných asistenčních systémů usnadňuje Jungheinrich řidičům jejich práci a tím také zvyšuje efektivitu jejich výkonu. Asistenční systém Position Control např. zajistí snadné a rychlé naskladnění do předem definovaných skladových výšek. Nová funkce SNAP tento systém ještě zjednoduší. Tlačítkem SNAP může obsluha aktivovat poloautomatickou předvolbu výšky zdvihu. Joachim Schier o tom říká: „Podle vychýlení ovladače vozík automaticky pozná, do které regálové police má najet. Manuální volba výšky není nutná.” Pomocí vestavěné váhy pak systém automaticky rozliší mezi naskladňováním a vyskladňováním.

Pro zamezení překročení zbytkové nosnosti se používá asistenční systém Operation Control, který pomocí snímačů průběžně váží hmotnost nákladu a synchronizuje ji s výškou zdvihu vozíku. Optické i akustické signály upozorňují řidiče na případné překročení rozsahu zbytkové nosnosti.

Autor: Ing. Martin Koudelka
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek