e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Jungheinrich EJC B14/16 – ručně vedený vysokozdvižný vozík s širokým rozchodem

Zveřejněno: 2. 11. 2011

Na veletrhu CeMAT 2011 představila firma Jungheinrich nový ručně vedený elektrický vysokozdvižný vozík v provedení se širokým rozchodem. Vozík byl vyvinut především pro manipulaci s uzavřenými paletami.

U nového vozíku Jungheinrich typu EJC B14/16 se jedná o ručně vedený elektrický vysokozdvižný vozík v provedení se širokým rozchodem. Tím je vozík vhodný zvláště pro flexibilní manipulaci se speciálním nákladem. Díky bočně vyloženým ramenům kol a kovaným vidlím, které je možno spustit až na podlahu, může vozík při nakládání podjet nosič nákladu. „Tak je možné nakládat uzavřené palety, jako u samonosného vozíku, také napříč,” vysvětluje Stefan Hirt, vedoucí managementu vozíků s ojí u firmy Jungheinrich.


Vyšší výkon – nižší náklady

Nový vozík je vybaven výkonným motorem pojezdu (1,6 kW) z aktuální generace střídavých pohonů Jungheinrich. Vysoká účinnost a velké zrychlení jsou pro bezúdržbový střídavý motor vozíku EJC B14/16 charakteristické. Stefan Hirt: „Vyšší výkon vozíku je kombinován se současným snížením provozních nákladů.” Díky volitelnému integrovanému nabíjecímu přístroji je možné baterii pohodlně a spolehlivě nabíjet z každé zásuvky 230 V.


Nové možnosti

Díky ručně vedenému elektrickému vozíku je obsluha schopna zvedat náklady do výšky až 5 350 mm. Elektronicky řízený motor zdvihu (3 kW) přitom zajišťuje rychlý, ale zároveň také plynulý a tichý zdvih a spouštění nákladu. Vozík EJC B14/16 byl navíc vybaven regulovanou hydraulikou. „Ve srovnání s předcházejícím modelem zlepšili naši inženýři citlivost, hlučnost při zdvihu a především spotřebu energie vozíku,” dodává p. Hirt. Na přání může být vozík vybaven speciálním systémem pro měkké skládání citlivého nákladu. Potom je na dráze posledních 300 mm před dosednutím nákladu na podlahu rychlost spouštění automaticky snížena.


Všechny funkce zdvihu a spouštění vozíku EJC B14/16 mohou být ovládány z multifunkční hlavice oje vozíku. Další charakteristiky nového vozíku Jungheinrich dále zvyšují bezpečnost a hospodárnost jeho provozu. Tak je např. automaticky snižována rychlost pojezdu od výšky zdvihu 1800 mm. Dlouhá oj navíc zajišťuje dostatečný odstup obsluhy od vozíku. Pro téměř úplné odstranění námahy řidiče může být vozík na přání vybaven také elektrickým řízením směru.

Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním poskytovatelům manipulačních vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku. V loňském roce se stala firma Jungheinrich již po jedenácté jedničkou na trhu v ČR.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek