Nosným výrobním programem jsou pásové dopravníky pro těžební průmysl, dopravníky pro recyklaci a technologické cesty surovin. Mimo uvedené dopravníky pro těžké a středně těžké provozy, terénní, pojízdné a haldovací dopravníky, vážící dopravníky, vynášecí a uzavírací dopravníky, vyrábíme dopravníky pro použití v potravinářském průmyslu, dopravníky pro přepravu kusového zboží, lehké přenosné dopravníky a různé modifikace dle požadavků uživatele.
Segmentová koncepce dopravníků
Ze segmentové koncepce dopravníků naší základní řady plyne velká výhoda oproti konkurenčním řešením ve snižování především montážních nákladů. Sestavení jednotlivých segmentů, z nichž je tvořen vlastní dopravník, kdy nejdelší díl je 5 m, které jsou v maximální míře smontovány ve výrobním závodě, je velmi jednoduché a rychlé.
Na stavbu se přivezou jednotlivé segmenty osazené nosnými válečky a ostatním příslušenstvím a z těchto segmentů se šroubovým spojem přes příruby sestaví celý dopravník v požadované délce. Odpadají tak např. montážní sváry náročné na vysokou odbornost pracovníků a tím velmi drahé práce v terénu. Tato koncepce zároveň umožňuje jednoduché následné upravování délky dopravníku dle momentální potřeby.
Nezanedbatelnou úsporu nákladů na montáž představuje možnost nasazení již slepeného dopravního pásu na smontovanou kostru dopravníku. Tím je odstraněno lepení pasu (za studena nebo tepelnou vulkanizací) v terénu a je možno tuto činnost provést v dílenských podmínkách za výrazně nižší ceny.
Velkou předností našich dopravníků tvořených samonosnou příhradovou konstrukcí je schopnost nést na sobě zavěšené servisní lávky, a tím ušetřit nosné mosty, které prakticky zdvojnásobují cenu konstrukce.
Optimalizace příhradové konstrukce
Optimalizace příhradové konstrukce statickými výpočty zajišťuje ekonomické využití konstrukčních materiálů.
Optimalizace příhradové konstrukce statickými výpočty zajišťuje ekonomické využití konstrukčních materiálů. Tato optimalizace spolu s koncepcí příhradové konstrukce má za následek, že naše dopravníky jsou přes svou tuhost a robustnost relativně lehké oproti klasické koncepci tvořené nosným dopravním mostem s namontovanými dopravními stanicemi. Dopravníky tak mají menší nároky na nosnost podpěr a únosnost základových betonových desek, což v konečném efektu přináší další finanční úspory na straně investora.
Domácí trh i export
V tuzemsku mezi naše zákazníky patří především těžební společnosti jako např. Cemex, betonárny, energetické společnosti ČEZ, EON, dřevozpracující firmy jako je LENZING, BIOCEL a společnosti zabývající se recyklací surovin.
Posledních deset let se naše společnost v oblasti exportu orientuje na východní země jako Rusko, Ukrajina, Bělorusko, Kazachstán a ostatní země dříve patřící pod Sovětský svaz. Jedná se o realizace celých těžebních, třídicích a recyklačních linek, často v těch nejdrsnějších podmínkách polárního kruhu jako např. jedna z posledních linek na těžbu a třídění kameniva v zakázaném městě Norilsk.
Pro zákazníky máme vytvořen komplexní systém služeb zahrnující návrh řešení dopravních cest, konstrukční řešení pro konkrétní situaci, vlastní výrobu, montáž, záruční i pozáruční servis.
Naši zákazníci si u nás nejvíce cení pružného a variabilního systému, který je schopen se přizpůsobit jejich požadavkům.
Autor: Ing. Karel Hána Fotografie: Archiv firmy Kontakt: Jakos, spol. s r.o. tel.: +420 572 585 092 e-mail: hana@jakos.cz<0x000A>www.jakos.cz