NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 28.6. – svátek slaví Lubomír

Jakos, spol. s r.o. - výrobce pásové dopravy

Zveřejněno: 15. 1. 2013

Společnost Jakos, spol. s r.o. působí na trhu od roku 1994. Vznikla jako nástupce výrobní části s.p. Jakos, který se výrobou dopravníků zabýval již od poloviny minulého století. A tak současná společnost kontinuálně působí na trhu již více než šedesát let. Z toho posledních dvacet pět let úspěšně exportuje své výrobky jako součást technologických celků na těžbu a úpravu sypkých materiálů po celé Evropě a realizovala několik projektů i na asijském a africkém kontinentu.

Nosným výrobním programem jsou pásové dopravníky pro těžební průmysl, dopravníky pro recyklaci a technologické cesty surovin. Mimo uvedené dopravníky pro těžké a středně těžké provozy, terénní, pojízdné a haldovací dopravníky, vážící dopravníky, vynášecí a uzavírací dopravníky, vyrábíme dopravníky pro použití v potravinářském průmyslu, dopravníky pro přepravu kusového zboží, lehké přenosné dopravníky a různé modifikace dle požadavků uživatele.

Rusko, Norilsk - realizováno s RESTA s.r.o.
Rusko, Čerepovec - realizováno společně s ALTA a.s

Segmentová koncepce dopravníků

Ze segmentové koncepce dopravníků naší základní řady plyne velká výhoda oproti konkurenčním řešením ve snižování především montážních nákladů. Sestavení jednotlivých segmentů, z nichž je tvořen vlastní dopravník, kdy nejdelší díl je 5 m, které jsou v maximální míře smontovány ve výrobním závodě, je velmi jednoduché a rychlé.

Na stavbu se přivezou jednotlivé segmenty osazené nosnými válečky a ostatním příslušenstvím a z těchto segmentů se šroubovým spojem přes příruby sestaví celý dopravník v požadované délce. Odpadají tak např. montážní sváry náročné na vysokou odbornost pracovníků a tím velmi drahé práce v terénu. Tato koncepce zároveň umožňuje jednoduché následné upravování délky dopravníku dle momentální potřeby.

Nezanedbatelnou úsporu nákladů na montáž představuje možnost nasazení již slepeného dopravního pásu na smontovanou kostru dopravníku. Tím je odstraněno lepení pasu (za studena nebo tepelnou vulkanizací) v terénu a je možno tuto činnost provést v dílenských podmínkách za výrazně nižší ceny.

Velkou předností našich dopravníků tvořených samonosnou příhradovou konstrukcí je schopnost nést na sobě zavěšené servisní lávky, a tím ušetřit nosné mosty, které prakticky zdvojnásobují cenu konstrukce.

ČR, Dětmarovice - pískovna CEMEX
Ukrajina, Plisek - realizováno společně s ALTA a.s.

Optimalizace příhradové konstrukce

Optimalizace příhradové konstrukce statickými výpočty zajišťuje ekonomické využití konstrukčních materiálů.

Optimalizace příhradové konstrukce statickými výpočty zajišťuje ekonomické využití konstrukčních materiálů. Tato optimalizace spolu s koncepcí příhradové konstrukce má za následek, že naše dopravníky jsou přes svou tuhost a robustnost relativně lehké oproti klasické koncepci tvořené nosným dopravním mostem s namontovanými dopravními stanicemi. Dopravníky tak mají menší nároky na nosnost podpěr a únosnost základových betonových desek, což v konečném efektu přináší další finanční úspory na straně investora.

Rusko, Kemerovo - realizováno společně s RESTA s.r.o.
"Slovensko, Bratislava - realizováno společně s RESTA s.r.o.

Domácí trh i export

V tuzemsku mezi naše zákazníky patří především těžební společnosti jako např. Cemex, betonárny, energetické společnosti ČEZ, EON, dřevozpracující firmy jako je LENZING, BIOCEL a společnosti zabývající se recyklací surovin.

Posledních deset let se naše společnost v oblasti exportu orientuje na východní země jako Rusko, Ukrajina, Bělorusko, Kazachstán a ostatní země dříve patřící pod Sovětský svaz. Jedná se o realizace celých těžebních, třídicích a recyklačních linek, často v těch nejdrsnějších podmínkách polárního kruhu jako např. jedna z posledních linek na těžbu a třídění kameniva v zakázaném městě Norilsk.

Pro zákazníky máme vytvořen komplexní systém služeb zahrnující návrh řešení dopravních cest, konstrukční řešení pro konkrétní situaci, vlastní výrobu, montáž, záruční i pozáruční servis.

Naši zákazníci si u nás nejvíce cení pružného a variabilního systému, který je schopen se přizpůsobit jejich požadavkům.

Autor: Ing. Karel Hána Fotografie: Archiv firmy Kontakt: Jakos, spol. s r.o. tel.: +420 572 585 092 e-mail: hana@jakos.cz<0x000A>www.jakos.cz

Autor: Ing. Karel Hána
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek

Mercedes-Benz Special Trucks přináší revoluci do komunální techniky

Zveřejněno 24.6. Mercedes-Benz Special Trucks se v plné síle představuje na veletrhu Demopark 2025 v německém Eisenachu. Návštěvníci se mohou těšit na více než 20 vozidel Unimog s výměnným nářadím, ale i na výkonný Mercedes-Benz Arocs a elektrický eActros 400 – vše… celý příspěvek