Dnes je 19.2. – svátek slaví Patrik

Jak snížit náklady na EM pneumatiky pro nakladače a dampery – management EM pneumatik

Zveřejněno: 28. 10. 2017

Snad každý vedoucí, který má na starosti nákup a servis náhradních dílů na nakladače a dampry se zajímá o efektivitu vynaložených investic nejenom na samotné pořízení náhradního dílu, v našem případě EM pneumatiky, ale i na provoz. Je několik cest, jak držet náklady na nízké úrovni.

Jedna cesta je nákup levných EM pneumatik s relativně nízkým výkonem z pohledu najetých motohodin, druhá cesta je investice do dražších pneumatik s vyšším výkonem, ale nižšími provozními náklady. Existuje však ještě jedna cesta, a to pořízením kvalitních značkových pneumatik Michelin a Bridgestone a prodloužení jejich životnosti následným protektorováním. Pokud dodržujeme hustící tlak, neprohrabáváme přední kola nakladače při práci u stěny lomu, upravujeme cesty v lomu atd., nestane se nám, že by EM pneumatiky nebyly schopny protektorování. Navíc dnes již umíme opravit cca 90 % poškození pneumatiky vzniklé provozem, takže jistota, že i protektorovaná pneumatika je kvalitní, je dnes téměř stoprocentní. Před samotným protektorováním se totiž pneumatika podrobí nejen vizuální kontrole vnějšího stavu, ale i kontrole ultrazvukem, takže se nemůže stát, že bychom naprotektorovali pneumatiku s jakoukoliv vadou.

Kolik jsme schopni ušetřit při nákupu prémiové EM pneumatiky a následným protektorováním?

Samozřejmě záleží hodně na nás, jak se staráme o pneumatiky. Ale jsme schopni prodloužit život EM pneumatiky až 3×, nebo-li novou pneumatiku při správném provozu 2× naprotektorovat a tím její život prodloužit až na 3 životy. Tímto výrazně snížíme provozní náklady, takže se nám nevyplatí kupovat levnou pneumatiku, kterou po sjetí vyhodíme. Protektorované pneumatiky Kaltire jsou vyráběny výhradně na kostrách Michelin a Bridgestone a to z jednoduchých důvodů. Kostry těchto značek jsou zárukou kvality, protektorované pneumatiky používají hustící tlaky jako nové pneumatiky, používáme směsi téměř identické jako v prvovýrobě, takže garantujeme minimálně 80 % kilometrového výkonu nové pneumatiky.

V grafu je porovnání provozních nákladů na různé značky. Z grafu vyplývá jednoznačně, že protektorované pneumatiky jsou výhodné jak z pohledu efektivity, tak z pohledu provozních vlastností díky výše uvedeným vlastnostem kostry a běhounové směsi. Navíc pneumatika je protektorována „od patky k patce”, takže laik ani nepozná, že jde o protektorovanou pneumatiku.

Autor: Ing. Martin Sedláček
Foto: Archiv firmy

Nové

Jak se staví dálnice v Kolumbii? Vrtací soupravě velí mladá žena

Zveřejněno 7.2. Pro zlepšení infrastruktury probíhá v Kolumbii v území aglomerací Mosquera a Balsillas výstavba 230 km dlouhé dálniční sítě. Práce na projektu za 176 milionů EUR započaly v lednu 2016 a vše dokončeno má být v prosinci 2021. Zajímavostí je i to, že… jít na článek

Ford Trucks představil v Praze nový model tahače F-MAX

Zveřejněno 4.2. Před rokem touto dobou vstoupila nákladní vozidla Ford Trucks na český trh. Nyní, v lednu 2019, byl představen zbrusu nový model tahače F-MAX, který nedávno na mezinárodním veletrhu nákladních a užitkových automobilů IAA 2018 v Hannoveru získal… jít na článek

Tomáš Tomeček bral s Tatrou na „starém Dakaru“ kvůli prasklé spojkové hřídeli až páté místo. Jinak by bojoval o vítězství

Zveřejněno 21.1. Jedenáctého ročníku Africa Eco Race, pokračujícího v odkazu motocyklového a automobilového závodníka Thierryho Sabina, zakladatele Rallye Paříž – Dakar, se pod českou nebo slovenskou vlajkou zúčastnilo 6 závodníků. Tomáš Tomeček dokončil i přes… jít na článek