Dnes je 14.5. – svátek slaví Bonifác

Jak snížit náklady na EM pneumatiky pro nakladače a dampery – management EM pneumatik

Zveřejněno: 28. 10. 2017

Snad každý vedoucí, který má na starosti nákup a servis náhradních dílů na nakladače a dampry se zajímá o efektivitu vynaložených investic nejenom na samotné pořízení náhradního dílu, v našem případě EM pneumatiky, ale i na provoz. Je několik cest, jak držet náklady na nízké úrovni.

Jedna cesta je nákup levných EM pneumatik s relativně nízkým výkonem z pohledu najetých motohodin, druhá cesta je investice do dražších pneumatik s vyšším výkonem, ale nižšími provozními náklady. Existuje však ještě jedna cesta, a to pořízením kvalitních značkových pneumatik Michelin a Bridgestone a prodloužení jejich životnosti následným protektorováním. Pokud dodržujeme hustící tlak, neprohrabáváme přední kola nakladače při práci u stěny lomu, upravujeme cesty v lomu atd., nestane se nám, že by EM pneumatiky nebyly schopny protektorování. Navíc dnes již umíme opravit cca 90 % poškození pneumatiky vzniklé provozem, takže jistota, že i protektorovaná pneumatika je kvalitní, je dnes téměř stoprocentní. Před samotným protektorováním se totiž pneumatika podrobí nejen vizuální kontrole vnějšího stavu, ale i kontrole ultrazvukem, takže se nemůže stát, že bychom naprotektorovali pneumatiku s jakoukoliv vadou.

Kolik jsme schopni ušetřit při nákupu prémiové EM pneumatiky a následným protektorováním?

Samozřejmě záleží hodně na nás, jak se staráme o pneumatiky. Ale jsme schopni prodloužit život EM pneumatiky až 3×, nebo-li novou pneumatiku při správném provozu 2× naprotektorovat a tím její život prodloužit až na 3 životy. Tímto výrazně snížíme provozní náklady, takže se nám nevyplatí kupovat levnou pneumatiku, kterou po sjetí vyhodíme. Protektorované pneumatiky Kaltire jsou vyráběny výhradně na kostrách Michelin a Bridgestone a to z jednoduchých důvodů. Kostry těchto značek jsou zárukou kvality, protektorované pneumatiky používají hustící tlaky jako nové pneumatiky, používáme směsi téměř identické jako v prvovýrobě, takže garantujeme minimálně 80 % kilometrového výkonu nové pneumatiky.

V grafu je porovnání provozních nákladů na různé značky. Z grafu vyplývá jednoznačně, že protektorované pneumatiky jsou výhodné jak z pohledu efektivity, tak z pohledu provozních vlastností díky výše uvedeným vlastnostem kostry a běhounové směsi. Navíc pneumatika je protektorována „od patky k patce”, takže laik ani nepozná, že jde o protektorovanou pneumatiku.

Autor: Ing. Martin Sedláček
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Nové demoliční rýpadlo Cat 330 UHD klade důraz na všestrannost a bezpečnost

Zveřejněno 12.5. Společnost Caterpillar oznamuje uvedení nové generace demoličního rypadla Cat 330 UHD s vysokým dosahem. Tento univerzální stroj s řadou funkcí poskytuje zvýšenou bezpečnost pro zásahy při mimořádných událostech či při práci v městských aglomeracích… celý příspěvek

Ruční 3D skener RS10 pro přesná měření venku na stavbách i uvnitř budov

Zveřejněno 9.5. Nové předpisy a vyhlášky nařizují mít vše na stavbách měřené v časové ose a s co největší mírou přesnosti. Řešení pro takové případy nabízí nový ruční 3D skener RS10 dodávající společnost geoobchod, s.r.o. Přístroj, určený k velmi přesnému měření na… celý příspěvek

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek