Dnes je 16.12. – svátek slaví Albína

Jak snížit náklady na EM pneumatiky pro nakladače a dampery – management EM pneumatik

Zveřejněno: 28. 10. 2017

Snad každý vedoucí, který má na starosti nákup a servis náhradních dílů na nakladače a dampry se zajímá o efektivitu vynaložených investic nejenom na samotné pořízení náhradního dílu, v našem případě EM pneumatiky, ale i na provoz. Je několik cest, jak držet náklady na nízké úrovni.

Jedna cesta je nákup levných EM pneumatik s relativně nízkým výkonem z pohledu najetých motohodin, druhá cesta je investice do dražších pneumatik s vyšším výkonem, ale nižšími provozními náklady. Existuje však ještě jedna cesta, a to pořízením kvalitních značkových pneumatik Michelin a Bridgestone a prodloužení jejich životnosti následným protektorováním. Pokud dodržujeme hustící tlak, neprohrabáváme přední kola nakladače při práci u stěny lomu, upravujeme cesty v lomu atd., nestane se nám, že by EM pneumatiky nebyly schopny protektorování. Navíc dnes již umíme opravit cca 90 % poškození pneumatiky vzniklé provozem, takže jistota, že i protektorovaná pneumatika je kvalitní, je dnes téměř stoprocentní. Před samotným protektorováním se totiž pneumatika podrobí nejen vizuální kontrole vnějšího stavu, ale i kontrole ultrazvukem, takže se nemůže stát, že bychom naprotektorovali pneumatiku s jakoukoliv vadou.

Kolik jsme schopni ušetřit při nákupu prémiové EM pneumatiky a následným protektorováním?

Samozřejmě záleží hodně na nás, jak se staráme o pneumatiky. Ale jsme schopni prodloužit život EM pneumatiky až 3×, nebo-li novou pneumatiku při správném provozu 2× naprotektorovat a tím její život prodloužit až na 3 životy. Tímto výrazně snížíme provozní náklady, takže se nám nevyplatí kupovat levnou pneumatiku, kterou po sjetí vyhodíme. Protektorované pneumatiky Kaltire jsou vyráběny výhradně na kostrách Michelin a Bridgestone a to z jednoduchých důvodů. Kostry těchto značek jsou zárukou kvality, protektorované pneumatiky používají hustící tlaky jako nové pneumatiky, používáme směsi téměř identické jako v prvovýrobě, takže garantujeme minimálně 80 % kilometrového výkonu nové pneumatiky.

V grafu je porovnání provozních nákladů na různé značky. Z grafu vyplývá jednoznačně, že protektorované pneumatiky jsou výhodné jak z pohledu efektivity, tak z pohledu provozních vlastností díky výše uvedeným vlastnostem kostry a běhounové směsi. Navíc pneumatika je protektorována „od patky k patce”, takže laik ani nepozná, že jde o protektorovanou pneumatiku.

Autor: Ing. Martin Sedláček
Foto: Archiv firmy

Nové

Budoucnost úklidových technologií má jméno COMAC. Mimořádně účinný zametač CS 140 T EU6 si poradí bez vody

Zveřejněno 14.12. Společnost MTM Tech s.r.o. uvádí na český trh dvě novinky předního výrobce úklidové techniky COMAC, které zcela jistě zaujmou odbornou i laickou veřejnost. Důvodem očekávaného zájmu je patentovaná technologie pro čištění komunikací TwinAction System… jít na článek

Dotační program na stavební techniku

Zveřejněno 13.12. Chystáte se pořídit novou stavební techniku anebo o těchto investicích uvažujete? Českomoravská záruční a rozvojová banka (ČMZRB) a Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) nabízí dotační program na podporu rozvoje malých a středních podnikatelů. Řadě… jít na článek

Traktorbagr Cat 444F s úpravami, nad kterými zůstává rozum stát

Zveřejněno 11.12. Na konci roku jsme pro vás v časopise Stavební technika připravili hned několik novinek. Jednou z nich je nová rubrika Vaše technika, kde bychom rádi představovali zajímavé stroje našich čtenářů. První stroj, který vám dnes představíme, je rýpadlo… jít na článek