NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 1.7. – svátek slaví Jaroslava

Iveco na Czech Truck Prix 2015

Zveřejněno: 5. 11. 2015

Na Autodromu v Mostě se ve dnech 28.–30. srpna uskutečnila v rámci evropských závodů tahačů Czech Trux Prix 2015. Po boku maďarského suveréna Norberta Kisse, Čechů Davida Vršeckého, Adama Lacka a Frankieho Vojtíška se na závodním okruhu představil také speciál Iveco Stralis týmu Schwabentruck pilotovaný Gerdem Körberem.

Během dvou dnů se na Czech Truck Prix 2015 přišlo podívat 97 tisíc diváků, kteří vytvořili patnáctce závodníků perfektní atmosféru. Na okruhu bylo za neustálého burácení motorů vidět bezpočet zajímavých soubojů „nárazník na nárazník” a domácí piloti v každém ze čtyř závodů jezdili v čele bojujíce o stupně vítězů. Diváci fandili, byli hodně slyšet a prodloužený závodní víkend si užívali.

Iveco v Mostě

V prostorách paddocku přichystala pro návštěvníky, zástupce firem ze sektoru přepravy, novináře nebo i rodiny s dětmi zajímavý doprovodný program také společnost Iveco. V mezičase mezi tréninky, kvalifikacemi a vlastními závody se v jejím stanu představilo několik zajímavých hostů, kteří v rámci rozhovorů komentovali průběh závodů nebo představovali své budoucí plány. Kromě Gerda Körbera byl velký zájem také o Aleše Lopraise, který referoval o nově vzniklém týmu, novém kamionu a ambicích pro nadcházející Dakar 2016.

Jak již bylo zmíněno v úvodu, Iveco se představilo také na okruhu. Bílo-oranžový tahač německého pilota Gerda Körbera dosáhl dobrých výsledků, kdy ze čtyř uskutečněných závodů skončil dvakrát na pátém a jednou na sedmém místě. V konkurenci profesionálních týmů je to pro Schwabentruck výborný úspěch, jak se vyjádřil sám jezdec.

Řidič Gerd Körber
Řidič Gerd Körber
Aleš Loprais
Aleš Loprais

Závodní speciál Iveco Stralis 440 E 56

Tým Schwabentruck disponuje dvojicí pětiapůltunových závodních tahačů Stralis vybavených motory Cursor 13. Sériový motor s turbodmychadlem, poskytující výkon 500 HP, je upraven na cca 1150 HP a speciál s ním dosahuje maximální rychlosti až 220 km/h (na závody omezeno dle regulí FIA na 160 km/h). Vozy mají pevný rám a jsou obuty do závodních pneumatik GOODYEAR 315/70 R 22,5, zadní náprava je 100% uzamčena, brzdový systém je vodou chlazený. Do kabiny byl namontován bezpečnostní rám. Je pozoruhodné, že ve vozidlech zůstalo velmi mnoho originálních dílů Iveco, které jsou namontovány v rámci výroby. Svědčí o jejich kvalitě a výdrži i v extrémních podmínkách.

Věřím, že tým Schwabentruck dosáhne dalších úspěchů v rámci závodů evropských závodů tahačů a Iveco s Alešem Lopraisem uvidíme na stupních vítězů na Dakaru 2016.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Helena Hejhálková, Iveco
 

Nové

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek