Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 25.4. – svátek slaví Marek

INTERMAT 2018 a co se na něm chystá

Zveřejněno: 5. 2. 2018

Ve dnech 18. a 19. ledna 2018 se v Paříži konal tzv. PRÉ-INTERMAT, což je setkání novinářů z celého světa s vystavovateli, kteří se chystají představit na veletrhu INTERMAT v Paříži řadu novinek. Na večírku dne 18. ledna navíc proběhlo slavnostní vyhlášení soutěže Innovation Awards.

Akce trvala dva dny, ale novináři z celého světa (bylo nás okolo 150 a pouze jeden z bývalého Československa) se na ni sjížděli již celý den předem. Většina novinářů se totiž snažila dorazit co nejdříve, aby se měla čas podívat i do Paříže. Další dva dny to již nešlo, neboť program byl opravdu nabitý. O náplň se nám postarali zástupci veletržní organizace v Paříži a vystavovatelé (celkem 786 firem).

První den konference

A jak vše probíhalo? Dne 18. ledna jsme odjížděli po snídani v 8.00 hod. z hotelu do Maison de la Mutulité. Po krátkém přivítání (ve francouzštině a angličtině) jsme se pustili do práce. Maraton začal. Postupně jsme se snažili obejít co nejvíce firem a získat od nich informace. Dozvědět se, co nového chystají na veletrh INTERMAT a obdržet tiskové materiály.

Informace získané do vystavovatelů

Na setkání s vystavovateli se bylo možno dozvědět nejen o novinkách, které budou na veletrhu představeny, ale také získat informace, jakým směrem se ubírá svět stavební techniky.

Především konstruktéři, kteří inovují a sestrojují nové stroje a technologie, myslí dopředu. Jejich cílem je stroje vyvíjet tak, aby byly pro lidi čím dál tím bezpečnější. Dále zjednodušit, aby je mohli obsluhovat i méně zkušení strojníci (poznatek redakce: hodně strojů se v současné době půjčuje, takže se stroje často dostanou do rukou i lidem, kteří o nich moc neví), odvést s nimi kvalitní práci a nezničit je. Stroje stále více nahrazují rutinní práci člověka.

V mnoha zemích světa, ČR nevyjímaje, docházelo mnoho let k vylidňování center měst. Ve středech měst zanikaly továrny, rušily se obchody, lidé se odtud stěhovali do předměstí. Budovy stárly a chátraly. Opravy byly čím dál tím náročnější nejen cenově, ale také proto, že se do těchto míst velmi často vůbec nemohla dostat stavební technika. Něco se však změnilo – cena pozemků a nemovitostí. Jde stále nahoru. Centra měst se proto začala pomalu opravovat. K tomu jsou však potřeba stroje, které se do často stísněných uliček vejdou, svou práci dokáží udělat rychle, precizně, bez zbytečného hluku, prachu atd.

Tento trend mnozí výrobci stavebních strojů zachytili a jak nám říkal jeden z vystavovatelů, dělají stroje tak, aby zvládly na místo přijet co nejrychleji, strávily zde co nejkratší dobu, práci dělaly dobře, skončily a rychle odjely, což v angličtině vyjádřil: quick – short – well done – finish – leave.

Informace získané od kolegů – novinářů

Schůzky s vystavovateli končily v 18.00 hodin. Následovalo přesunutí jak novinářů, tak vystavovatelů o dvě patra níže. Zde již byly připraveny kulaté stoly a my mohli čekat na slavnostní vyhlášení soutěže Innovation Awards (o výsledcích se dočtete v příštím čísle). Já měla to štěstí, že jsem seděla se svými dlouholetými přáteli z Finska, Švédska, Francie a Rumunska, takže po vyhlášení soutěže se u našeho stolu rozběhla zajímavá konverzace. Živě jsme probírali, kam se ubírá svět stavebních strojů, propagace firem pomocí tištěné reklamy či sociálních sítích, co je v našich rodných zemích nového a jak se předvádí místní politici. Zkrátka předávali jsme si řadu zkušeností a poznatků. A to je vždy přínosné, neboť informace posbírané z jiných zemích, než je ta rodná hrouda, pomáhají člověku si informace spojovat a vidět věci z ptačí perspektivy.

Během naší diskuze se nosila lahodná jídla, popíjela chutná francouzská vína, hrála hudba. Než jsme se nadáli, byla půlnoc a my se vraceli plní dojmů a informací zpět do hotelu.

Druhý den konference a rozjetí se domů

Druhý den, pátek, mohu trochu s nadsázkou nazvat „volnější”. Z hotelu jsme vyrazili s kufry v 8.30 hod. a rovnou jeli do Maison de la Mutulité. Zde nás opět čekaly firmy a získávání informací a sbírání tiskových materiálů pro články. Končili jsme v 16.00 hod. a pomalu se ubírali k domovům. Přesněji řečeno většina se vydala na letiště, aby počkala na svůj let. Při letu domů jsem si rovnala vizitky, zapisovala, jaké firmy jsem stihla navštívit. Celkem jich bylo 31! Do Prahy na letišti Václava Havla jsem dorazila po 21. hod.

V současné době pomalu materiály překládám a připravuji další zajímavé články do následujícího čísla časopisu Stavební technika 2/2018, které vyjde před veletrhem INTERMAT. Co však mohu již nyní říci? Nálada je mezi vystavovateli pozitivní a k mému překvapení většina z nich má pro návštěvníky připravenu řadu novinek. Určitě tedy bude stát za to na veletrhu jet!

INTERMAT 2018 – nejdůležitější údaje

INTERMAT 2018 je letos největším odborným mezinárodním veletrhem strojů a techniky pro výstavbu, dopravu, manipulaci a pro výrobu stavebních materiálů. Koná se každé tři roky a 6 dnů. Tentokrát od 23. do 28. dubna (pondělí až sobota) na výstavišti Paris Nord Villapinte, které se nachází 30 minut cesty vlakem s označením RER z centra Paříže a 10 minut z letiště Charles de Gaulle. Účastní se ho významné společnosti a organizace z oblasti stavebních a důlních strojů. Vystavovat jich bude okolo 1 500. Prezentovány jsou na něm nejnovější inovace a nejmodernější technologie právě z oblasti stavebních strojů a technologií. Jedinečná je demo-show, kde návštěvníci vidí stroje v nasazení. Přes 80 % jeho návštěvníků přijíždí z EMEA (Evropy, Středního východu a Afriky). Otevírací doba je každý den od 9.00 do 18.00.

¹) O novinkách budeme průběžně informovat v časopise Stavební technika. V tomto čísle již naleznete články: Liebherr na veletrhu Intermat 2018 představí řadu inovací a článek Komatsu na veletrhu Intermat 2018.

Autor: Mgr. Helena Hejhálková
Foto: Helena Hejhálková
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek

Hutnicí techniku Bomag nyní pořídíte s extra slevou a rozšířenou výbavou

Zveřejněno 29.3. Společnost NorWit, oficiální distributor ručně vedené hutnicí techniky Bomag, připravila pro letošní stavební sezonu cenovou akci na vybrané stroje tohoto výrobce. celý příspěvek