
Základ pohonu stroje tvoří 4-válcový řadový motor s přímým vstřikováním o výkonu 76 kW/103 PS, který splňuje emise výfukových plynů stupně IIIA/Tier3. Ovládání a nastavení provozních módů se provádí prostřednictvím digitálního displeje. Pomocí něj lze pohodlně měnit nastavení hydrauliky a výkonu motoru aktuálním provozním potřebám.
Systém pohonu byl vylepšen řadou technických řešení. Patří sem mimo jiné senzorově řízená automatika volnoběhu, předfiltr paliva s odstředivým čistěním a předfiltrem plnícího vzduchu s odlučovačem. Chladič motoru lze jednoduše vyčistit po odklopení bočního krytu motoru. V případě potřeby lze i dodatečně rychle a jednoduše namontovat na výfukové potrubí filtr částic Liebherr.

Varianty vybavení
Ve standardním provedení dosahuje toto rypadlo provozní hmotnosti 14,2 t. K dispozici pro tento stroj jsou 4 varianty vybavení, hydraulicky přestavitelný výložník délky 3,2 m, hydraulicky výškově a stranově přestavitelný výložník o délce 3,3 m, monoblokový výložník 4,6 m a monoblokový výškově a stranově přestavitelný výložník délky 4,3 m. K dispozici je celá řada pracovního vybavení a lžic, na přání lze dodat také mechanický nebo hydraulický rychlovýměnný systém.

Podvozek
Pásové rypadlo R 313 je vybaveno podvozkem B55L a spolu s pohonem pojezdu Liebherr tvoří výkonnou jednotku, zejména pro menší staveniště. Nově je rypadlo vybaveno protizávažím optimalizovaného tvaru, který má nyní více vykrojený tvar, typický pro sérii 3 rypadel Liebherr.
Podvozek rypadla je sériově vybaven dvěma podpěrnými kladkami a kladkami pro zpětné vedení pásů. Segmenty desek pásů jsou v provedení se třemi žebry a dostupné šířky pásů jsou 500 mm, 600 mm, nebo 750 mm. Na přání je rypadlo nově možno vybavit dvěma variantami předního opěrného štítu, buď s širší podpěrnou plochou pro vyšší stabilitu a bezpečnost, nebo štítem pro přesné planýrovací práce. Pro lepší ochranu proti poškození jsou standardně k oběma variantám štítu dodávány ochrany pístnic.

Kabina
Kabina stroje je velikostně dimenzována pro tuto třídu rypadel a nabízí strojníkovi prostorné pracovní prostředí. Odhlučnění a uložení kabiny na silentblocích přináší spolu s tónovanými skly další komfort obsluhy, včetně dobrého výhledu všemi směry.
Tmavě laděný ovládací panel s řídícími prvky je prakticky uspořádán a nabízí strojníkovi dobrý přehled o aktuálnímu stavu provozních hodnot. Ergonomicky tvarované, odpružené sedadlo řidiče s výkyvem je přestavitelné v 6 směrech a může se přestavovat nezávisle na ovládacích konzolách. Velké úložné plochy a prostory také přispívají ke komfortu provozu. K výbornému výhledu ze stroje a přehledu o dění na stavbě také přispívají skosené hrany krytů šasi a balastního protizávaží.