Cena IFOY je velmi významným oceněním pro každého výrobce, protože byla vyhlášena významnými odbornými organizacemi v oboru intralogistiky a manipulace (VDMA Materials Handling, Logistics Systems Sector Association). O vítězi v jednotlivých kategoriích rozhoduje porota složená z předních evropských novinářů, autorit specializujících se na manipulaci s materiálem a intralogistiku.
Inovační síla Toyoty se odrazila ve dvou nominacích v jedné kategorii
V kategorii „čelní vysokozdvižný vozík do nosnosti 3,5 tuny” byly nominovány dokonce dva modely. Prvním je nová Toyota Tonero HST, vozík s hydrostatickou převodovkou vyvinutý v Evropě a určený převážně pro evropský trh. Hydrostatická převodovka nabízí alternativní způsob ovládání vozíku k převodovce s hydrodynamickým měničem momentu. Nabídka obou systémů pohonu umožňuje zákazníkům TMHE zvolit nejvhodnější technologie pro své provozy.
Elektrický vozík Toyota Traigo 80 je druhým nominovaným vozíkem. Kombinace výjimečně síly, úsporného provozu a baterie s dlouhou výdrží je důležitým faktorem, který umožňuje tomuto novému modelu identické nasazení, které je obvyklé u čelních vozíků se spalovacími motory – náročnou práci ve vícesměnných provozech – a přitom těžit z výhod elektrického pohonu, zejména tichého a ekologického provozu.
O přízeň poroty se uchází vychystávací vozík BT Optio
V kategorii „skladová technika” byl do užšího výběru nominován model BT Optio OSE200X, určený pro nízkoúrovňové vychystávání. Řešení zdvihu s nůžkovým mechanismem umožňuje vysokou nosnost i ve výšce ideální pro ergonomické vychystávání, podporované funkcí automatického nastavení výšky vidlic podle úrovně nákladu a doplněné o dálkové ovládání vozíku.
Toyota I_Site má slibné šance v kategorii Intralogistické řešení 2014
TMHE byla v této kategorii zaměřené do praxe vybrána za implementaci systému správy a řízení flotily Toyota I_Site ve společnosti Carreras Group. Systém využívá palubní jednotku, která monitoruje a měří výkonové charakteristiky vozíku, činnost řidiče nebo nárazy vozíku a vysílá získaná data unikátním způsobem pomocí GPRS/3G komunikace na webový portál. Systém umožňuje i kontrolu přístupu a identifikaci každého řidiče, které působivě motivuje pracovat s vozíkem efektivně a přitom bezpečně. Výsledkem nasazení Toyota I_Site je zvýšení produktivity o 10 % a snížení provozních nákladů o 60 %.
Finální rozhodnutí poroty závisí na výsledcích IFOY testů, které budou trvat nejméně týden a kterými musí všechny nominované vozíky nebo řešení projít přímo na výstavišti Deutsche Messe AG v Hannoveru. Výsledky budou prezentovány a ceny předány 19. května 2014.