AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 28.6. – svátek slaví Lubomír

I pouhé haldování materiálu může ušetřit spoustu peněz...

Zveřejněno: 20. 5. 2013

V dnešní době je prvořadým úkolem snižování nákladů na všech úrovních. Ono tomu vlastně bylo tak vždycky, ale jak to tak bývá, v dobách relativní hojnosti nebyla tato otázka úplně na prvním místě. Mobilní technologie již pronikly do oblasti recyklací stavebních materiálů, ale i dřeva, do pískoven a kamenolomů, a to jak v rámci krátkodobé výpomoci, tak stále více jako plnohodnotná náhrada stacionárních technologií. Průkopníkem na tomto poli mobilních technologií je společnost TEREX|FINLAY, která, jak jistě víte, nabízí mobilní drtiče a třídiče nejrůznějších variant, provedení a velikostí.

Bez ohledu na to, jakou mobilní linku provozujete, je její haldovací kapacita velmi omezená, což je přirozená daň za mobilitu. V důsledku toho musí být u každého mobilního stroje bagr nebo nakladač, který plní mobilku a také další stroj, jehož úkolem v drtivé většině případů je pouze odvoz finálního produktu na skládku. Z vašeho nakladače se stává pouhý sprostý „převozník”. Jak by to bylo perfektní, kdyby tam ten nakladač nemusel být uvázaný jako pes u boudy. Kolik „sežere” nafty, člověk v kabině se taky musí zaplatit, a to nemluvím o dalších nákladech na opotřebení jako zuby nebo břity lžíce, pneumatiky, oleje a maziva, pravidelný servis atd. atp. (nemluvě o tom, že zrovna teď ten nakladač potřebujete někde ale úplně jinde!!!). A právě v tomhle vám nabízíme řešení. Toto řešení se jmenuje EDGE INNOVATE.

Mobilní haldovací pas EDGE TS 80 za drtičem
Mobilní haldovací pas EDGE TS 80 za drtičem
Novinka EDGE RTS 80 umožňuje radiální haldování
Novinka EDGE RTS 80 umožňuje radiální haldování

Mobilní haldovací pasy

EDGE, to jsou mobilní haldovací pasy na pásovém podvozku v nejrůznějších délkách, šířkách a provedeních. S velikou násypkou i bez ní, s možností radiálního haldování, různým sklonem dopravníku pro nakládku vagonů, aut anebo lodí. Prostě EDGE představuje sortiment, který prakticky odstraní potřebu používat nakladač jako přepravní prostředek. Mobilní haldovací pasy, které přináší na český trh společnost FINLAY CZ, jsou výrobkem renomované společnosti EDGE INNOVATE se sídlem v Severním Irsku. Tato společnost nabízí ucelený sortiment haldovacích pasů nejen na pásovém podvozku s možností pohonu diesel/hydraulika, nebo dual power, což vám umožňuje použít diesel tam, kde není přípojka a elektro pohon tam, kde přípojka existuje. To je další reálný příklad úspory nákladů, který vychází vstříc vašim potřebám. Podle provedených srovnání může nasazení takového dopravníku přinášet reálnou úsporu v řádu statisíců korun ročně!

Mobilní válcový drtič

Kromě haldovacích pasů je od letošního roku také v nabídce absolutní novinka: EDGE RS1500 mobilní válcový drtič, který je ideální pro zdrobnění širokého spektra materiálů od uhlí, přes asfalt, strusku, vápenec a další kamenivo až po beton. Obrovskou výhodou tohoto drtiče je to, že produkuje zanedbatelné množství jemných podílů v porovnání s odrazovým drtičem, což je u některých materiálů a aplikací obrovskou výhodou.

Mobilní válcový drtič EDGE RS 1500
Mobilní válcový drtič EDGE RS 1500
EDGE RS 1500 při drcení uhlí
EDGE RS 1500 při drcení uhlí

Drticí komora je vybavena dvěma válci se samostatným pohonem, stavitelným výstupem, regulací rychlosti i válců, reversem a samozřejmě ochranným systémem při vniknutí nedrtitelného předmětu. Inteligentní řídicí systém hlídá zatížení a podle toho upravuje parametry drtícího procesu. Maximální krouticí moment je až 14 000 Nm a k dispozici je několik provedení válců tak, aby bylo možno najít řešení pro každou aplikaci. Drtič je samozřejmě vybaven násypkou 7 m3 s regulací podávání, odlehčovacím třídičem před vstupem do drticí komory (na přání i s vynášecím pasem podsítné frakce), drticí komorou, hlavním vynášecím pasem a to vše na pásovém podvozku. Pohon obstarává výkonný a spolehlivý motor CAT. Celková hmotnost stroje je 35 tun. Důležitá informace je, že typická spotřeba paliva se pohybuje v oblasti 25–30 l/hod a výkon až 250 t/hod. Myslím, že přesně takový stroj na trhu dosud chyběl a že musí zákonitě oslovit mnoho z vás, kteří hledají cestu úspor, snižování provozních nákladů a v neposlední řadě možnost uplatnit se i tam, kde to dosud bylo s odrazovým anebo čelisťovým drtičem neekonomické, anebo nemožné.

Pokud hledáte možnost jak ušetřit náklady a tím zvýšit váš zisk, jsme připraveni vám navrhnout skutečné řešení. Není účelem tohoto článku představit celý sortiment, ale ukázat, že existují i jiná a zatím možná netradiční řešení. Podrobnější informace vám rádi poskytneme ve společnosti FINLAY CZ, a proto nás neváhejte kontaktovat.

Autor: Ing. Tomáš Novák
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek

Mercedes-Benz Special Trucks přináší revoluci do komunální techniky

Zveřejněno 24.6. Mercedes-Benz Special Trucks se v plné síle představuje na veletrhu Demopark 2025 v německém Eisenachu. Návštěvníci se mohou těšit na více než 20 vozidel Unimog s výměnným nářadím, ale i na výkonný Mercedes-Benz Arocs a elektrický eActros 400 – vše… celý příspěvek