Část z rozhovoru nyní přinášíme v článku i vám.
Jaké postavení zaujímá v současné době společnost Hyundai Heavy Industries (HHI) na stavebním trhu ve světě a v Evropě?
Od roku 2009 HHI zaznamenává rok co rok stálý nárůst prodeje. V současné době se může pochlubit tím, že je jedničkou na trhu v 11 zemích. Ve světě se podílí 9 % na výrobě bagrů a předpokládá, že se její podíl ještě zvýší v momentě, kdy na trh uvede 22tunový Hybrid bagr.
Hybrid bagr je navržen a vyvinut s elektrickými součástkami z divize elektroniky Hyundai. Hybrid R22LC má elektrický motor, který je menší než srovnatelné motory o stejném výkonu a přináší úspory paliva až o 25 %.

Petr Neujens, obchodního zástupce HHI zodpovědný za český a slovenský trh
Ve kterých zemích jste tedy nejvíce úspěšní a proč?
Hyundai má velmi dobrý podíl na trhu v mnoha zemích. Především však má výborné postavení ve Velké Británii, Francii a Německu. Proč? Zajisté proto, že to je velký trh a máme tam větší dealerskou síť. A také hodně investujeme do lidí a programů, které si vyžadují odlišné přístupy.
Můžete nám říci více o programu s názvem Vision 2016?
Divize Hyundai Heavy Industries, která je zaměřená na stavební trh, představila ambiciózní plány a chce se do roku 2016 stát třetím největším světovým výrobcem stavebních strojů a zařízení. Růst prodeje bude založen na jejích hlavních produktech – bagrech, kolových nakladačích a vysokozdvižných vozících. A také na skutečnosti, že se přesune do nových odvětví, která se vytvářejí například v Jižní Korei. Zde očekává zvýšení ročních tržeb z 9,5 miliard Euro v roce 2011 na 13,7 miliard Euro v roce 2016.
Pětiletý plán se jmenuje Vision 2016 a staví také na skutečnosti, že společnost nedávno uvedla do světa svůj největší bagr, 120tunový R1200-9. Tento silák je vlajkovou lodí v oboru dobývání nerostných surovin a ve velkém měřítku pomáhá Hyundai se závazkem.
Zvýšit produkci o 40 % a stát se do roku 2016 třetím největším výrobcem stavebních strojů na světě, jistě není snadné. Co to znamená pro vaše budoucí aktivity v Evropě?
Abychom dosáhli těchto ambiciózních cílů také v Evropě, začali jsme s náborem nových dealerů právě v klíčových zemích jako je Velká Británie, Francie a Německo. Před tím jsme však v místních kancelářích Hyundai rozšířili obchodní tým. Na nových dealerech potom budeme požadovat, aby rozšířili obchodní trh a pomohli společnosti udržet její růst. Navíc evropské pobočky Hyundai zvednou své zásoby ve skladech o 25 % tak, aby 98 % všech dílů mohlo být ze skladů doručeno zákazníkovi do 24 hodin.
Dovoluji si citovat slova, která řekl S.G. Rhee, generální ředitel pro Evropu. „Následujících pět let bude vzrušujícími nejen pro Hyundai Heavy Industries, ale také pro dealery a zákazníky. A my nabízíme našim zákazníkům jedny z nejlepších stavebních strojů na světě. Stroje s vysokou účinností vybavené novými technologiemi.” Dále pokračoval: „Zatímco společnost hledá příležitosti růstu na celosvětové úrovni, je nutné, aby další příjmy přicházely také z Evropy. I v Evropě jsme zaměřeni na to, abychom se zde stali klíčovým hráčem. Evropa je měřítkem pro specifikaci strojů, které jsou nejlepší na světě. Je však důležité, aby také naši dealeři chtěli růst s námi, aby byli ochotni a připraveni investovat do svého vlastního podnikání. A co je ještě důležitější, aby jejich práce byla stále více profesionální.”
Slyšela jsem, že se v blízké budoucnosti chystáte otevřít nové továrny a prodejní pobočky. Můžete nám říci kde a kdy?
Nové továrny se již otevírají v Rusku, Číně a Indonésii, zatímco nové prodejní pobočky budou následovat v Jižní Africe, v Alžírsku a Malajsii. Nedávno také byla podepsána dohoda s Cummins na otevření nové továrny na výrobu motorů pro zemní a dopravní stroje v Daegu v Korei.
A co český a slovenský trh? Jsou tyto trhy pro vás také důležité? Jste na nich úspěšní?
Pro Huyndai je důležitý jak český, tak slovenský trh, stejně jako jakýkoli jiný evropský trh. Pevně věříme, že vašim zákazníkům můžeme nabídnout spolehlivá řešení. Z různých důvodů to zatím nebylo tak snadné, ale jsme přesvědčeni, že brzy budeme mít výsledky na českém a slovenském trhu takové, jako máme i v jiných zemích.
Nejdůležitějším veletrhem v příštím roce je pro naši redakci bauma 2013. Předpokládám, že i pro vás. Můžete nám prozradit již nyní nějaké novinky, které na veletrhu budete představovat?
Ne, zatím ne.
Naše redakce se bude v 29. a 30. ledna 2013 účastnit v Mnichově pre-bauma1). Bude tam i vaše firma?
Ano, budeme tam a tam se také dozvíte o našich novinkách, které na veletrhu bauma chystáme prezentovat.
Děkuji za rozhovor.