Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 17.5. – svátek slaví Aneta

Hydrostatický vozík Jungheinrich DFG/TFG 425s-435s

Zveřejněno: 10. 10. 2008

Společnost Jungheinrich představila na veletrhu CeMAT 2008 mezinárodní odborné veřejnosti poprvé svůj nový hydrostaticky poháněný vysokozdvižný vozík se spalovacím motorem.

Tento velmi tichý moderní stroj má při náročném použití podstatně nižší spotřebu než ostatní srovnatelné vozíky stejné třídy a je díky velmi nízkým emisím šetrný k životnímu prostředí. Navíc má četné novinky v oblasti bezpečnosti a ergonomie.

Nový hydrostaticky poháněný vysokozdvižný vozík Jungheinrich se spalovacím motorem se vyrábí od prosince 2007 v závodě v Moosburgu. Vozík typu DFG/TFG 425s-435s může přepravovat až 3 500 kilogramů, stohovat až do výšky 7,50 metru a je vybaven hydrostatickým pohonem „made in Germany”. Srdcem nového vysokozdvižného vozíku je motor Volkswagen, který se používá jak v dieselové (DFG), tak i plynové verzi (TFG). Regulační čerpadla a motory kol jsou od firmy Bosch Rexroth. Základ pro špičkové výkony a současně maximální energetickou účinnost tvoří systémové řízení, které zajišťuje software vyvinutý firmou Jungheinrich.

Jízdní vlastnosti hydrostatického pohonu znamenají velký komfort při jízdě a vysoký překládací výkon zejména při náročném používání s četnými změnami směru jízdy”, vysvětluje Dr. Tobias Harzer, vedoucí výrobkového managementu a marketingu vozíků s protizávažím u společnosti Jungheinrich. V praxi to znamená mimo jiné razantní a bezprostřední zrychlení a rychlé, a přitom plynulé změny směru jízdy. „Vozík je proto velmi vhodný pro tzv. reverzní použití, např. při nakládání a vykládání nákladních automobilů”, říká dále Harzer.

Během zvedání se automaticky zvyšují otáčky. Převod jízdních a hydraulických procesů probíhá díky hydrostatickému pohonu přímo, přesně a snadno. Díky pěti přednastaveným pracovním programům, od režimu úspory energie až po maximální překládací výkon, může řidič stisknutím tlačítka přizpůsobit způsob práce vozíku danému použití.

Hydrostatický pohon má málo mechanických dílů, nevyžaduje proto velkou údržbu a umožňuje snadný servis. Díky využití motorů Volkswagen se nyní ve vysokozdvižných vozících Jungheinrich poháněných spalovacími motory uplatňují četná výhodná řešení z automobilového průmyslu. Vozíky jsou velmi tiché, mají mimo jiné výrazně nižší spotřebu a tím také velmi nízké hodnoty emisí.

Bezpečnost I: hydrostatický vozík Jungheinrich s vysokou dynamickou stabilitou

Vozík Jungheinrich DFG/TFG 425s-435s s hydrostatickým pohonem poskytuje při běžném provozu vysokou míru bezpečnosti a umožňuje bezpečnou práci. Díky speciálnímu provedení protizávaží a vysoko uložené bezpečnostní řídicí nápravě má nízko položené těžiště a tudíž i dobrou stabilitu. Vystačí si proto bez přídavné elektronické stabilizace. Tento princip se u vysokozdvižných vozíků se spalovacími motory vyvíjených firmou Jungheinrich používá již od roku 2004.

Další bezpečnostní aspekty jsou u vozíku Jungheinrich DFG/TFG 425s-435s „očividné”. Speciální tvar čelního dílu umožňuje řidiči dobrý výhled dopředu na břemeno a špičky vidlí. Díky nízké horní hraně protizávaží se také výrazně zlepšil výhled dozadu. Při stohování palet má obsluha téměř volný výhled i směrem nahoru přes okno bez příček s bezpečnostním sklem.

Bezpečnost II: nové bezpečnostní sady pro větší ochranu před chybami obsluhy

Kromě konstrukční bezpečnosti má hydrostatický vozík Jungheinrich k dispozici různé volitelné bezpečnostní sady vybavení. Například Access Control představuje systém, který uvolní provoz vozíku až po určité sekvenci bezpečnostních mechanismů (sepnutý spínač sedačky, zapnutý pás). Systém Drive Control vychází z aktivního bezpečnostního systému Curve Control, který se už dlouhá léta úspěšně používá v elektrických vozících Jungheinrich. Tento systém sníží rychlost vozíku v zatáčkách podle úhlu natočení volantu. Současně dojde k omezení rychlosti také od určité výšky zdvihu.

Bezpečnostní sada Lift Control navíc sníží rychlost naklápění od definované výšky zdvihu, zobrazí úhel naklápění a v případě potřeby nastaví boční posuv do naprogramované střední polohy. Novinkou u vozíků Jungheinrich se spalovacími motory je rovněž rozšířené bezpečnostní blokování u rozpoznání zatížení sedačky. Poskytuje větší ochranu před případnými chybami obsluhy. Tak se např. neprovede žádná hydraulická funkce, pokud sedačka není obsazena.

Kromě volitelných bezpečnostních sad disponuje vozík Jungheinrich DFG/TFG 425s-435s celou řadou dalších bezpečnostních prvků osvědčených v ostatních typových řadách vozíků. Mimo jiné sem patří automaticky aktivovaná parkovací brzda, která zamezuje sjíždění vozíku na rampách a ve svahu nebo shora viditelné stupátko pro snadné a bezpečné nastupování a vystupování řidiče.

Ergonomie: jízdní komfort a vysoký překládací výkon

Prostorné a ergonomicky uspořádané pracoviště řidiče vozíku DFG/TFG 425s-435s Jungheinrich zajišťuje nejen vysoký komfort a příjemnou jízdu, ale i vysoký překládací výkon stroje. „Pokud se řidič v našich vozících cítí nejen bezpečně, ale i příjemně, odrazí se to stejným způsobem v efektivitě provozu vozíku”, vysvětluje Tobias Harzer. Vozík je s kabinou a bez kabiny výrazně tišší než srovnatelné stroje stejné třídy. Díky novému dvojitému oddělení pohonu a modulu řidiče od rámu jsou otřesy těla řidiče sníženy na minimum. „Dosahujeme zde hodnot”, říká dále Harzer, „které odpovídají nejnižším hodnotám našich elektrických vozíků.”

Nové jsou rovněž ovládací prvky integrované v loketní opěrce pohupující se současně se sedadlem. Opěrku lze nastavit ve dvou směrech. Řidič si navíc může vybrat mezi novým ovládáním SOLOPILOT nebo ovládáním MULTIPILOT – obě mají integrovaný přepínač směru jízdy. Elektricky ovládaná parkovací brzda, startovací tlačítko jako u novějších automobilů a úzký sloupek řízení s dvojím nastavováním a s paměťovou funkcí, který poskytuje více místa pro nohy a usnadňuje pohyb řidiče, završují přehled novinek vozíku Jungheinrich DFG/TFG 425s-435s.s.

Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Inspirujících 30 let společnosti NorWit. Z garážové firmy k respektovanému dodavateli stavební techniky

Zveřejněno 17.5. Společnost NorWit, s.r.o., která patří k zavedeným tuzemským dodavatelům stavební techniky, oslaví brzy 30 let na trhu. Její historie je příběhem o tom, jak se z garážové firmy založené na počátku devadesátých let postupně stala respektovaná… celý příspěvek

Za novinkami JCB do předváděcího centra v Anglii

Zveřejněno 15.5. Světoznámý výrobce stavebních strojů JCB letos ohlásil uvedení hned několika produktových novinek na trh. Jejich premiéru pro média pojal ve slavnostním stylu, když do svého továrního předváděcího centra v Anglii pozval novináře z celého světa. Ve… celý příspěvek

Přivítejme řadu F-LINE. Černý kůň v segmentu nákladních vozidel pro stavebnictví vstupuje na trh

Zveřejněno 13.5. V České republice prostřednictvím oficiálního importéra značky Ford Trucks, společnosti F TRUCKS a.s., začíná prodávat dlouho očekávaná řada nákladních vozidel F-LINE. Nové modely budou dostupné jako silniční nákladní vozidla, vozidla pro… celý příspěvek