Dnes je 10.5. – svátek slaví Blažena

Hydrostatický vozík Jungheinrich DFG/TFG 425s-435s

Zveřejněno: 10. 10. 2008

Společnost Jungheinrich představila na veletrhu CeMAT 2008 mezinárodní odborné veřejnosti poprvé svůj nový hydrostaticky poháněný vysokozdvižný vozík se spalovacím motorem.

Tento velmi tichý moderní stroj má při náročném použití podstatně nižší spotřebu než ostatní srovnatelné vozíky stejné třídy a je díky velmi nízkým emisím šetrný k životnímu prostředí. Navíc má četné novinky v oblasti bezpečnosti a ergonomie.

Nový hydrostaticky poháněný vysokozdvižný vozík Jungheinrich se spalovacím motorem se vyrábí od prosince 2007 v závodě v Moosburgu. Vozík typu DFG/TFG 425s-435s může přepravovat až 3 500 kilogramů, stohovat až do výšky 7,50 metru a je vybaven hydrostatickým pohonem „made in Germany”. Srdcem nového vysokozdvižného vozíku je motor Volkswagen, který se používá jak v dieselové (DFG), tak i plynové verzi (TFG). Regulační čerpadla a motory kol jsou od firmy Bosch Rexroth. Základ pro špičkové výkony a současně maximální energetickou účinnost tvoří systémové řízení, které zajišťuje software vyvinutý firmou Jungheinrich.

Jízdní vlastnosti hydrostatického pohonu znamenají velký komfort při jízdě a vysoký překládací výkon zejména při náročném používání s četnými změnami směru jízdy”, vysvětluje Dr. Tobias Harzer, vedoucí výrobkového managementu a marketingu vozíků s protizávažím u společnosti Jungheinrich. V praxi to znamená mimo jiné razantní a bezprostřední zrychlení a rychlé, a přitom plynulé změny směru jízdy. „Vozík je proto velmi vhodný pro tzv. reverzní použití, např. při nakládání a vykládání nákladních automobilů”, říká dále Harzer.

Během zvedání se automaticky zvyšují otáčky. Převod jízdních a hydraulických procesů probíhá díky hydrostatickému pohonu přímo, přesně a snadno. Díky pěti přednastaveným pracovním programům, od režimu úspory energie až po maximální překládací výkon, může řidič stisknutím tlačítka přizpůsobit způsob práce vozíku danému použití.

Hydrostatický pohon má málo mechanických dílů, nevyžaduje proto velkou údržbu a umožňuje snadný servis. Díky využití motorů Volkswagen se nyní ve vysokozdvižných vozících Jungheinrich poháněných spalovacími motory uplatňují četná výhodná řešení z automobilového průmyslu. Vozíky jsou velmi tiché, mají mimo jiné výrazně nižší spotřebu a tím také velmi nízké hodnoty emisí.

Bezpečnost I: hydrostatický vozík Jungheinrich s vysokou dynamickou stabilitou

Vozík Jungheinrich DFG/TFG 425s-435s s hydrostatickým pohonem poskytuje při běžném provozu vysokou míru bezpečnosti a umožňuje bezpečnou práci. Díky speciálnímu provedení protizávaží a vysoko uložené bezpečnostní řídicí nápravě má nízko položené těžiště a tudíž i dobrou stabilitu. Vystačí si proto bez přídavné elektronické stabilizace. Tento princip se u vysokozdvižných vozíků se spalovacími motory vyvíjených firmou Jungheinrich používá již od roku 2004.

Další bezpečnostní aspekty jsou u vozíku Jungheinrich DFG/TFG 425s-435s „očividné”. Speciální tvar čelního dílu umožňuje řidiči dobrý výhled dopředu na břemeno a špičky vidlí. Díky nízké horní hraně protizávaží se také výrazně zlepšil výhled dozadu. Při stohování palet má obsluha téměř volný výhled i směrem nahoru přes okno bez příček s bezpečnostním sklem.

Bezpečnost II: nové bezpečnostní sady pro větší ochranu před chybami obsluhy

Kromě konstrukční bezpečnosti má hydrostatický vozík Jungheinrich k dispozici různé volitelné bezpečnostní sady vybavení. Například Access Control představuje systém, který uvolní provoz vozíku až po určité sekvenci bezpečnostních mechanismů (sepnutý spínač sedačky, zapnutý pás). Systém Drive Control vychází z aktivního bezpečnostního systému Curve Control, který se už dlouhá léta úspěšně používá v elektrických vozících Jungheinrich. Tento systém sníží rychlost vozíku v zatáčkách podle úhlu natočení volantu. Současně dojde k omezení rychlosti také od určité výšky zdvihu.

Bezpečnostní sada Lift Control navíc sníží rychlost naklápění od definované výšky zdvihu, zobrazí úhel naklápění a v případě potřeby nastaví boční posuv do naprogramované střední polohy. Novinkou u vozíků Jungheinrich se spalovacími motory je rovněž rozšířené bezpečnostní blokování u rozpoznání zatížení sedačky. Poskytuje větší ochranu před případnými chybami obsluhy. Tak se např. neprovede žádná hydraulická funkce, pokud sedačka není obsazena.

Kromě volitelných bezpečnostních sad disponuje vozík Jungheinrich DFG/TFG 425s-435s celou řadou dalších bezpečnostních prvků osvědčených v ostatních typových řadách vozíků. Mimo jiné sem patří automaticky aktivovaná parkovací brzda, která zamezuje sjíždění vozíku na rampách a ve svahu nebo shora viditelné stupátko pro snadné a bezpečné nastupování a vystupování řidiče.

Ergonomie: jízdní komfort a vysoký překládací výkon

Prostorné a ergonomicky uspořádané pracoviště řidiče vozíku DFG/TFG 425s-435s Jungheinrich zajišťuje nejen vysoký komfort a příjemnou jízdu, ale i vysoký překládací výkon stroje. „Pokud se řidič v našich vozících cítí nejen bezpečně, ale i příjemně, odrazí se to stejným způsobem v efektivitě provozu vozíku”, vysvětluje Tobias Harzer. Vozík je s kabinou a bez kabiny výrazně tišší než srovnatelné stroje stejné třídy. Díky novému dvojitému oddělení pohonu a modulu řidiče od rámu jsou otřesy těla řidiče sníženy na minimum. „Dosahujeme zde hodnot”, říká dále Harzer, „které odpovídají nejnižším hodnotám našich elektrických vozíků.”

Nové jsou rovněž ovládací prvky integrované v loketní opěrce pohupující se současně se sedadlem. Opěrku lze nastavit ve dvou směrech. Řidič si navíc může vybrat mezi novým ovládáním SOLOPILOT nebo ovládáním MULTIPILOT – obě mají integrovaný přepínač směru jízdy. Elektricky ovládaná parkovací brzda, startovací tlačítko jako u novějších automobilů a úzký sloupek řízení s dvojím nastavováním a s paměťovou funkcí, který poskytuje více místa pro nohy a usnadňuje pohyb řidiče, završují přehled novinek vozíku Jungheinrich DFG/TFG 425s-435s.s.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Ruční 3D skener RS10 pro přesná měření venku na stavbách i uvnitř budov

Zveřejněno 9.5. Nové předpisy a vyhlášky nařizují mít vše na stavbách měřené v časové ose a s co největší mírou přesnosti. Řešení pro takové případy nabízí nový ruční 3D skener RS10 dodávající společnost geoobchod, s.r.o. Přístroj, určený k velmi přesnému měření na… celý příspěvek

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek