Dnes je 10.5. – svátek slaví Blažena

Generační obměna je nutností!

Zveřejněno: 6. 5. 2009

Jedním z hlavních hesel, kterým se řídí společnosti Ammann je „Z dobrého ke skvělému“, a to jak vzhledem k  výrobkům, tak zejména ke vztahům mezi firmou Ammann a jejími zákazníky. Toto moto je však také výstižné při porovnání generací osvědčených strojů z produkce Stavostroje z osmdesátých a devadesátých let, proti strojům z nabídky firmy Ammann. Ač jsou stroje z jedné továrny, rozdíl 20-ti let je více než markantní.

Silniční válec je stroj primárně sloužící pro hutnění materiálu. Dle povahy materiálu pak existují fyzikálně dané optimální parametry hutnících nástrojů – tedy běhounů. Ruku v ruce s optimalizací hutnícího procesu musí výrobci dbát na docílení maximální bezpečnosti, hygieny práce, komfortu a designu strojů.


VSH 102 K

Srovnejme si dva páry současných a dříve vyráběných válců z Nového Města nad Metují – AV 95-2 versus VSH 102

VSH 102 byl ve své době zřejmě nejrozšířenější tandemový válec nejen ve střední a východní Evropě. Jeho úspěšná výroba byla ukončena až v roce 2006, přičemž do té doby bylo vyrobeno více než 1000 kusů. Od roku 2003 právě ve střední Evropě, zejména v Čechách a Polsku, přebírá taktovku nová generace tandemů páteřové koncepce dnes označována jako AV 95-2.

Spolu se svojí o tunu lehčí sestrou AV 85-2 a tzv. kombinovanými sestřenicemi AV 85-2 K a AV 95-2 K tvoří stěžení část nové řady strojů. Proti VSH 102 a VSH 102 K disponuje nová generace strojů vibrátory pracujícími na dvou frekvencích 42 a 50 Hz namísto původní jedné 42 Hz. Zatáčení je na horkém asfaltu bez rizika díky rozdělení běhounů na dvě polovičně široké části. Hlavní optimalizace proběhla v samotných rozměrech běhounu. Tedy poměr hmotnosti, šířky a průměru pro optimální výkon bez rizika vytváření vln na asfaltovém povrchu. Ovládání stroje může ovlivňovat kvalitu prováděného díla v několika aspektech.


VSH 102 K

Ve strojích řady AV oproti válci VSH řidič ovládá stroj v posuvné a otočné sedačce se zabudovaným minivolantem v područce, tzv. systém FTS. Čím je tento systém řízení unikátní? Proti původním strojům s pevným pracovištěm například lepší dojezd, na obě strany široké kabiny a nerušený výhled na hrany běhounů. To vše navíc v trvale ergonomicky nejvhodnější pohodlné poloze. Obsluha stroje tak netrpí únavou a může podávat konstantě perfektní práci po celý den. V řízení má navíc rozšířený rejstřík funkcí. Místo dvou módů řízení u VSH 102 rovných 6 u AV. Může si zvolit zatáčení předním, zadním nebo oběma běhouny a u všech těchto režimů navíc využívat odsazení běhounu, tzv. krabí chod, a tím rozšířit pracovní stopu ke třem metrům. Všechny 4 poloviny běhounů využívají užitečné „uzávěrky diferenciálu”, jak se přeneseně tento systém nazývá. Navíc nechybí ochrana motoru před ztrátou otáček – funkce Antistall, režim pomalého rozjezdu a dojezdu.

AV 95—2

Pro ochranu proti nežádoucímu spuštění vibrace na místě pak slouží funkce Automatická vibrace, která automaticky vypíná vibraci při poklesu rychlosti stroje pod rychlostní limit 1,8 km/h a při jejím překročení opět automaticky zapne. K tomu všemu ještě přičtěme kompaktnější rozměry – rozvor, šířku a výšku. Nižší hluk a vibrace působící na řidiče. Světla otáčená s běhounem, odklopné kontaktní škrabáky, plastové vodní nádrže, cyklování kropení dle rychlosti pojezdu, možnost vybavení klimatizací, infrateploměrem nebo systémem inteligentního hutnění ACE.

Jednoduše se dá říci, že nové stroje z Ammanu skýtají cestu k lepšímu pracovnímu výkonu v každém parametru. Je jen na vás, abyste ji využili.

Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Fanoušci techniky Komatsu si dali sraz na akci Pamětník 2024

Zveřejněno 8.5. Oblíbená předváděcí show společnosti KUHN-BOHEMIA a jejich partnerů se letos podruhé pod názvem Pamětník (dříve Marokánka) odehrála na březích krásného jezera Štít u Chlumce nad Cidlinou. Dne 18. dubna, tedy těsně před uzávěrkou tohoto vydání, se na… celý příspěvek

Centrum Brna má svou dočasnou dominantu: věžové jeřáby Liebherr

Zveřejněno 6.5. Blížíte-li se k hlavnímu železničnímu nádraží v Brně, nemůžete je přehlédnout. Řeč je o věžových jeřábech Liebherr, které tu byly v loňském roce postaveny v souvislosti s pokračující výstavbou a rozšiřováním byznysového centra Titanium a výstavbou… celý příspěvek

ZANDT cargo představil inovace na veletrhu MAWEV 2024

Zveřejněno 3.5. Na veletrhu MAWEV, který se konal v první polovině dubna v Rakousku, představila firma ZANDT cargo hned osm exponátů. Na výstavní ploše 400 m² byly k vidění přívěsy a návěsy pro těžké náklady, zemní práce, likvidaci a manipulaci s materiálem. celý příspěvek