TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 19.11. – svátek slaví Alžběta

Fliegl Asphaltprofi Thermo

Zveřejněno: 6. 10. 2016

Teplota asfaltové směsi je stěžejním parametrem ovlivňujícím kvalitu pokládky. Technologická nekázeň se v tomto případě rozhodně nevyplatí – asfaltová směs, je-li položena za nevhodných teplotních podmínek, ztrácí své vlastnosti. Proto vyvinul Fliegl návěs Asphaltprofi Thermo, který zajistí kvalitní přepravu tohoto materiálu.

Při stavbách a rekonstrukcích silnic je velice důležité, aby se asfaltová směs pokládala na povrch v předepsané teplotě a cestou z obalovny neprochladla. (pozn. redakce: teplota jednotlivých směsí se různí, běžně ale dosahuje 160-180 °C.) Na této předepsané teplotě směsi při pokládce je také závislá následující kvalita a trvanlivost povrchu vozovky. Bez nadsázky lze říct, že nevhodná teplota patří k nejzávažnějším příčinám vzniku poruch vozovky – mnohdy za nezdar může právě ona, nikoli nedostatečné kvality asfaltových směsí.

Související legislativa

Například v Německu je proto od roku 2015 předepsáno, že na všechny pokládky asfaltových povrchů od 18 000 čtverečních metrů plochy – což odpovídá cca 3km silnice – musí být doprava asfaltové směsi zajištěna izolovanými termovozidly, aby byla zajištěna dostatečná teplota a kvalita směsi. Od roku 2019 bude platit toto nařízení pro všechny nové pokládky.

Asphaltprofi Thermo

Pro kvalitní přepravu směsí vyvinul německý výrobce přípojných vozidel Fliegl návěs Asphaltprofi Thermo, který je navržen právě s důrazem na to, aby byl schopen přepravovat asfaltovou směs při ideálních podmínkách a umožňoval tak následně kvalitní pokládku.

Stěny korby májí speciální konstrukci a s termoizolačním pláštěm zabraňují únikům tepla. Shora je náklad chráněn a zabezpečen speciální termoizolační plachtou, která má rovněž velký význam při zachování teploty.

Snazší vykládka, úspornost, bezpečnost

Kónická korba umožňuje lepší průběh vykládky při sklápění a má také bezesporu vliv na vhodnější proudění vzduchu při jízdě a spolu s konstrukčními aerodynamickými úpravami na detailech vnějšího pláště korby přispívá k úspoře paliva.

Nízké těžiště zase přispívá k větší bezpečnosti jak za jízdy, tak i při sklápění.

Závěr

Při měřeních a praktických zkouškách vozidlo splňuje všechny předepsané hodnoty a požadavky na přepravu a zachování teploty nákladu.

Zdá se, že u našich západních sousedů se na kvalitě silnic pracuje i na legislativní úrovni. Zavedená opatření zajistí menší potřebu oprav a uzavírek a to se jistě vyplatí i po finanční stránce.

Autor: Mgr. Iva Šebelová
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Dny s Menzi Muckem 2025: Premiéra modelu M445X a demoshow v českých barvách

Zveřejněno 18.11. Ve Stachách na Šumavě proběhl druhý ročník Dnů s Menzi Muckem, pořádaný společností STAVOPLAST KL – výhradním prodejcem strojů Menzi Muck pro ČR. Návštěvníci měli možnost vidět premiéru nejnovějšího modelu Menzi Muck M445X, dechberoucí demoshow i… celý příspěvek

Jiřího Masaře provází značka Yanmar téměř dvě dekády

Zveřejněno 16.11. Na sklonku letošního babího léta jsme absolvovali velmi zajímavou návštěvu. Naše kroky směřovaly do obce Dolní Lhota u Luhačovic, kde jsme navštívili malou stavební firmu Jiřího Masaře. V areálu společnosti na nás čekala trojice naleštěných… celý příspěvek

GIANT G2200E: Elektrický nakladač s širokou škálou využití

Zveřejněno 14.11. Elektrifikace proniká do stále širší škály pracovních strojů a u kompaktních nakladačů to platí dvojnásob. Modely GIANT G2200E představují moderní pojetí kompaktní techniky, spojující robustní konstrukci, vysoký výkon a přitom naprosto tichý a… celý příspěvek