e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

FINLAY CZ – ve znamení nových čelisťových drtičů!

Zveřejněno: 16. 10. 2017

Letošní novinky v oblasti drcení od TEREX|FINLAY nepochybně stojí za podrobnější průzkum. Někteří z vás měli možnost tyto novinky shlédnout na veletrhu STEINEXPO 2017 a vy ostatní je nepochybně uvidíte v brzké době také v Česku. Nyní vám dvě z nich představíme. Čelisťový drtič FINLAY J-1160 a FINLAY J-1170 – jsou to vskutku elegáni!

FINLAY J-1160 v tandemu s FINLAY 674 při práci v lomu

Čelisťový drtič FINLAY J-1160

Menší, anebo spíše kompaktnější, novinkou je čelisťový drtič FINLAY J-1160. Nejedná se o žádnou modifikaci, ale o zcela nový stroj, který nabízí novou úroveň výkonu, provozních nákladů a jednoduchosti ovládání. Především je to zcela nová drticí komora TEREX JW40 s rozměrem 1 000 × 600 mm a výkonem až 300 t/hod. Pohon drtiče je hydrostatický s možností změny rychlosti pohyblivé čelisti a hlavně změny směru pohybu, a to jak krátkodobě (pro uvolnění zablokované tlamy), tak i trvale, například při drcení živičných ker anebo silně zahliněného materiálu. Tahle funkce je v některých případech k nezaplacení a eliminuje prostoje nutné k čištění tak, že tomu ani nebudete věřit. Zcela nová je na stroji konstrukce násypky se stupňovitou odhliňovací sekcí, kombinující roštnice a drátěné síto. Možnost pomocí jednoduché klapky směrovat odhlinění na boční dopravník, anebo „pouštět” na hlavní pas, zůstala zachována. Zesílená byla konstrukce rámu i podvozku. Zcela nově je drtič poháněn motorem JOHN DEERE s konstantními otáčkami (Constant Speed), který nabízí především nízké provozní náklady, vysokou spolehlivost a jednoduchost (žádná močovina...). K dispozici je samozřejmě také motor CAT, který plní poslední normu Tier IV F. Také konstrukce hlavního pasu byla změněna s cílem ulehčit přepravu materiálu od drtiče. Světlost mezi drticí komorou a vynášecím pasem je úctyhodných 465 mm a deflektor na ohýbání armatury s hydraulickým nastavením sklonu můžete mít za příplatek. Nově lze také využít prostorového čidla umístěného nad vstupem do drticí komory, které monitoruje plnění drtiče a spolupracuje s řídicí jednotkou stroje pro optimalizaci drticího procesu. Nastavení štěrbiny je v rozmezí 40–140 mm a je plně hydraulické bez nutnosti použití vymezovacích podložek atp. V neposlední řadě padne do očí také elegantní design stroje s využitím kompozitových krytů setrvačníku, motoru atd. Prostě názor, že drtič nemůže být hezký, již neplatí. Nový FINLAY J-1160 je prostě sexy ...

FINLAY J-1160 zcela nová generace bestselleru
FINLAY J-1160 zcela nová generace bestselleru

FINLAY J-1170 nově s přívlastkem DD

Poslední věta uvedená v odstavci výše se vztahuje také na většího brášku, čelisťový drtič FINLAY J-1170 nově s přívlastkem DD. Toto označení znamená Direct Drive aneb přímý pohon drticí komory od setrvačníku přes hydraulickou spojku. Přímý pohon nabízí na jedné straně jisté snížení spotřeby paliva, ale na druhou stranu neumožňuje drcení trvale zpětným chodem. Pro zajištění uvolnění zablokované tlamy byl do setrvačníku integrován hydromotor s extrémně vysokým kroutícím momentem, který umožní krátkodobě drtit i v opačném směru. Je to funkční řešení, které sice neumožňuje drtit v opačném směru trvale, ale pomůže Vám výrazně snížit dobu prostoje kvůli zablokované tlamě... Tato výbava je k dispozici na přání. Pohon drtiče obstarává osvědčený a mimořádně úsporný motor SCANIA v několika provedeních včetně varianty CONSTANT SPEED s výkonem 226 kW a 1 500 ot./min. Samozřejmostí je také možnost volby samostatného pohnu odhliňovací sekce nezávisle na rychlosti podavače, což dramaticky zvyšuje efektivitu odhlinění a ve svém důsledku zvyšuje výkon linky při nižším opotřebení... právě nízké provozní náklady jsou velikým trumfem tohoto drtiče. Zásadní inovací prošla nejen konstrukce násypky s podavačem a odhliňovací sekcí, ale samozřejmě také ostatní komponenty, jako je optimalizovaná konstrukce rámu stroje, hlavního vynášecího pasu s výsypnou výškou téměř 4 m a možností hydraulické regulace sklonu. Pro přejezd se hydraulicky přizdvihne násypka hlavního pasu, aby nedošlo k jejímu poškození. Drticí komora 1 100 × 700 mm je k dispozici ve dvou provedeních. První má označení HA a je vybavena hydraulickou asistencí nastavení výstupní štěrbiny a druhá, sofistikovanější, s označením HR nabízí možnost automatického otevření při vniknutí nedrtitelného předmětu s následným automatickým uzavřením do původního nastavení. Světlá výška mezi drticí komorou a vynášecím pasem je 520 mm, což je bezesporu úctyhodná hodnota. Ten, kdo recykluje betony s armaturou tohle nepochybně ocení. Navíc i „tunel” od drticí komory k magnetu je optimalizován tak, aby bylo maximálně eliminováno zachycení armatury za rám a s tím spojené problémy. Hydraulický deflektor je samozřejmě k dispozici. Ovládací systém je intuitivní a jednoznačný, takže práce s tímhle strojem je prostě radost...

Dalo by se pokračovat i o dalších našich novinkách, kterých je opravdu dost, ale dnešní prostor je vyčerpán... tak zase příště.

FINLAY J-1170 DD se pro práci v lomu narodil
FINLAY J-1170 DD se pro práci v lomu narodil
FINLAY J-1170 integrovaný hydromotor v setrvačníku
FINLAY J-1170 integrovaný hydromotor v setrvačníku
Autor: Ing. Tomáš Novák
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek