NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 1.7. – svátek slaví Jaroslava

FINLAY CZ nabízí i velmi netradiční řešení

Zveřejněno: 30. 7. 2015

Problematika nakládky vagonů, haldování sypkých materiálů, odhlinění drtiče s maximální efektivitou , dva naprosto odlišné hrubotřídiče v jednom, to vše a ještě mnohem více nabízí firma FINLAY CZ , dodavatel třídičů, hrubotřídičů, drtičů a dalších technologií pro těžbu a úpravu nerostů i recyklací.

EDGE FTS

Ve spolupráci s naším partnerem, společností EDGE INNOVATE, jsme pro našeho obchodního partnera řešili problematiku nakládky vagonů, která v sobě kloubila několik požadavků. Násypka s předtříděním, možnost pojezdu stroje během nakládky, možnost otoče stroje během nakládky kolem vlastní osy neomezeně 360° a to všechno řízeno dálkově řidičem nakladače. Problém se podařilo vyřešit a na světě je stroj s označením EDGE FTS5040, který umožňuje nakládku vagonů, aut, ale i lodí anebo třeba haldování materiálu či jeho podávání do linky s výškovým dosahem až 9 m! Tento stroj má samozřejmě vlastní pohon, takže zařízení je naprosto nezávislé a umožňuje řešit celou škálu úkolů, souvisejících s manipulací se sypkými materiály včetně efektivního haldování. Zatím je tento stroj nasazen ve Francii, nicméně je velmi pravděpodobné, že jej ve velmi krátké době uvidíme i v ČR. Toto je jenom jedna z ukázek toho, že ve spolupráci s naším partnerem EDGE INNOVATE jsme schopni nabídnout i velmi individuální a nestandardní řešení problematiky nakládky, překládky anebo haldování sypkých hmot. Pokud se potýkáte s konkrétním problémem, jsme připraveni Vám nabídnout řešení.

Haldovací dopravník EDGE RTS 80
Haldovací dopravník EDGE RTS 80

Rychlost a efektivita

TEREX|FINLAY má ve své nabídce velmi zajímavý čelisťový drtič FINLAY J-1170 s tlamou 1100 × 700 mm, který může být vybaven samostatně poháněnou odhliňovací sekcí podavače. V praxi to znamená, že bez ohledu na nastavenou rychlost podavače pracuje odhliňovací sekce v maximálních, tj. optimálních otáčkách a její efektivita je tudíž trvale velmi vysoká. Sekce odhlinění sestává z odhliňovacího roštu, pod kterým je umístěn vyměnitelný sítový segment s okem dle Vašeho požadavku. Pod tím je stavitelná mechanická klapka, která umožňuje směrovat odhliněný materiál na boční odhliňovací pas, anebo na hlavní vynášecí pas. Pohon drtiče obstarává velmi úsporný diesel SCANIA v kombinaci s hydrostatickým systémem, což je zárukou nejen vysokého a stabilního výkonu, ale i ekonomického provozu. Navíc tento pohon nabízí jak možnost regulovat rychlost otáček pohyblivé čelisti, tak i měnit směr jejího otáčení, což přijde vhod při uvolnění zablokované tlamy, anebo při drcení lepivého materiálu jako je například živice anebo zahliněný vápenec.

Čelisťový drtič FINLAY J 1170 – primární drcení
Čelisťový drtič FINLAY J 1170 – primární drcení
Čelisťový drtič FINLAY J 1170 při práci v lomu
Čelisťový drtič FINLAY J 1170 při práci v lomu

Vysoký výkon a nízké provozní náklady si pochvaluje také český majitel tohoto stroje. společnost AQUASYS, která tímto čelisťovým drtičem doplnila svoji stávající flotilu, čítající kuželový drtič s vratkou FINLAY C-1540RS a třísítný třídič FINLAY 694.

Dva v jednom

Oblíbený slogan „DVA V JEDNOM” se perfektně hodí na hrubotřídiče FINLAY 883+ a 873. Ty nabízejí jak standardní variantu, tak také variantu SPALECK. Kouzelné na tom je, že můžete mít dva stroje v jednom – klasický hrubotřídič a výjimečný „Špalek”, což Vám dává možnost řešit celé široké spektrum problémů od rozvalu v lomu se zrnem velikosti až 1 m po třídění například dřevěné štěpky, nebo drtí na hranici 3 mm!!! Je to doslova Jeckyl a Hyde s tím rozdílem, že oba jsou „Ti hodní” a slouží doslova až do roztrhání těla. Přitom přechod z lomové varianty na „Špalek” je otázkou zhruba 60 minut za pomoci bagru či jeřábu. Jedna třídicí skříň se odloží a druhá namontuje. Nemusíte mít dva různé hrubotřídiče, abyste byli schopni reagovat na prakticky jakýkoliv požadavek trhu, ale stačí Vám pouze jeden FINLAY 883 DUO. Tomu se říká naprosto legální konkurenční výhoda. Budete to právě Vy, kdo této výhody využije, anebo to přenecháte konkurenci?

Detail odhliňovací sekce se samostatným pohonem
Detail odhliňovací sekce se samostatným pohonem
Autor: Ing. Tomáš Novák
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek