AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 1.7. – svátek slaví Jaroslava

Elektrický nízkozdvižný vozík Jungheinrich EJE 112i

Zveřejněno: 28. 6. 2011

Na veletrhu CeMAT 2011, který se konal ve dnech 2. až 6. 5. 2011 na výstavišti v Hannoveru, prezentovala firma Jungheinrich odborné veřejnosti poprvé elektrický nízkozdvižný vozík s ojí, vybavený technologií lithium-iontových akumulátorů připravený do sériové výroby.

Toto řešení dále zefektivní např. klasické nasazení vozíku na provozovně i jeho transport společně s nákladním automobilem.

Vystavovaný vozík s technologií lithium-iontových akumulátorů je produktem postupného vývoje technologického trendu našeho koncepčního vozíku, který byl představen odborné veřejnosti na veletrhu CeMAT 2008. Jsem potěšen rychlou aplikací této technologie pohonů. První praktické testy již probíhají,” řekl na veletrhu Hans-Georg Frey, předseda představenstva firmy Jungheinrich AG. Objednávky těchto vozíků s technologií lithium-iontových akumulátorů je možné provádět již v létě 2011.

Konstrukce baterie

Podstatnou výhodou nasazení technologie lithium-iontových akumulátorů je konstrukce baterie, která váží něco přes 14 kg a snižuje hmotnost vozíku EJE 112i o cca 150 kg ve srovnání se současným základním vozíkem Jungheinrich EJE 116. Díky vyšší účinnosti lithium-iontových akumulátorů a nižší hmotnosti vozíku se zřetelně snižuje spotřeba energie.

Nasazení menší a lehčí baterie navíc vede k podstatně menšímu prostoru baterie a v konečném důsledku k příslušně zmenšeným rozměrům vozíku. Rozměr L2, tedy délka včetně zadního čela vidlí, je pouhých 425 mm.


Baterie má tvar kufříku a díky nízké hmotnosti je s ní možno bez problémů manipulovat ručně

Použití ve stísněných prostorech

Hmotnost nového vozíku s lithium-iontovými akumulátory včetně baterie je pouhých 289 kg. To znamená snížení hmotnosti o více než 30 %. Tím je usnadněno využití vozíku nejen ve stísněných prostorech, ale i v oblastech citlivých na hmotnost vozíku, např. na nakládacích plošinách.

Snadná manipulace, rychlé dobíjení

Další výhodou nasazení technologie lithium-iontových akumulátorů v elektrických nízkozdvižných vozících je jednoduchá a intuitivní manipulace s baterií. Baterie má tvar kufříku s integrovanými držadly. Díky své nízké hmotnosti je s ní možno bez problémů manipulovat ručně. K tomu přistupuje rychlé nabíjení pomocí speciálně vyvinutého nabíjecího přístroje, založeného na technologii vysokofrekvenčního nabíjení. Při použití nabíjecí charakteristiky, přizpůsobené speciálně pro vozík EJE 112i, je možno jednoduše dosáhnout krátkých nabíjecích časů. To umožňuje flexibilní využití vozíku také ve vícesměnném provozu. Kompletní nabíjení baterie trvá 80 min. Je také možné kdykoliv provádět dobíjení. Tak je možno během 30 min dobít cca 50 % kapacity baterie.

Kombinace technologií

Nový vozík s lithium-iontovými akumulátory je založen na osvědčené technologii nízkozdvižného vozíku Jungheinrich EJE 116. Nasazení nejnovější generace technologie střídavých pohonů v kombinaci s energetickou úsporností lithium-iontových akumulátorů umožňuje snížení provozních nákladů. Zároveň klesá spotřeba energie, což přispívá ke snížení emisí CO2.

Motor pojezdu je bezúdržbový, elektronika má krytí IP 54 proti prachu a vlhkosti. Vozík EJE 112i je vybaven, podobně jako mnoho jiných ručně vedených nízkozdvižných vozíků Jungheinrich, systémem Pro TrakLink. Ten umožňuje při výjezdech na strmou rampu vyrovnávat sklon vozíku. Díky mechanické vazbě jsou obě opěrná kola vždy ve stejné výšce a tím je snižováno jejich opotřebení.

Další přednosti vozíku

Vozík EJE 112i je vybaven ojí, ergonomicky přizpůsobenou obsluze. Jasná systematika barev i tlačítka s otěruvzdornými symboly zajišťují intuitivní obsluhu. Tlačítko plíživého pojezdu je umístěno na spodní straně hlavy oje. Proto je dobře přístupné i při jízdě se vztyčenou ojí. Kolébkové spínače dále umožňují stejně jednoduchou a bezpečnou obsluhu vozíku EJE 112i v každé poloze oje.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek