Asi největší přednost dvoucestných nakladačů a rypadel Colmar vyplývá už z jejich samotného návrhu. Na rozdíl od předělání a dovybavení „běžných” silničních verzí rypadel jsou totiž navrženy a zkonstruovány přímo pro práci na železnici. Už od samého počátku jsou tedy specializované na výstavbu a údržbu železnic a pohyb po kolejích. Navíc Colmar nabízí nejen samotné stroje, ale také kompletní systémy pro všechny hlavní činnosti v oblasti údržby, modernizace a výstavby železniční trati. To se samozřejmě pozitivně projeví na produktivitě a ekonomice práce.
Pět základních modelů
Nabídka zahrnuje pět základních modelů dvoucestných strojů spolu s celou škálou souvisejícího příslušenství a přídavných zařízení. Trojici kolových dvoucestných nakladačů s hmotnostmi od 22 do 31,5 t doplňuje 37t pásový nakladač a dvojice kolových rypadel o hmotnosti 18 t resp. 24 t. O pohon se standardně starají vodou chlazené dieselové motory Deutz, které mohou být v závislosti na regionálních legislativních požadavcích alternativně nahrazeny. Další základní technické parametry jsou v přiložené tabulce.
Výhody strojů Colmar
- Kolejnicová kola jsou samostatně poháněna a říditelná. Pneumatiky tedy nemusí zůstat v kontaktu s kolejnicemi a mohou být zvednuty.
- Design Colmaru respektuje hranice kolejiště, což je zvláště výhodné při kontrolách pláště tělesa železničního spodku.
- Pozice protizáváží je taková, aby minimalizovala problémy při otáčení a umožňuje stroji pracovat v rámci (nebo pokud možno co nejblíže) obrysů železnice.
- Z důvodu velkého rizika poškození pneumatik jsou dvoucestné stroje vybaveny systém dvojitých pneumatik, což poskytuje v náročných pracovních podmínkách lepší výkon.
Příslušenství pro výstavbu tratí
Colmar se zabývá, jak už bylo zmíněno výše, dodávkou kompletních odladěných systémů. Nabízí řešení příslušenství pro stavbu vysokorychlostních tratí, lokálních tratích, metra i tramvajových linek. Kromě různých lopat, háků a doplňků pro běžná rypadla či nakladače může být stroj dovybavennespočtem specializovaného příslušenství. V sortimentu nalezneme pokladače pražců, měniče pražců, podbíječe, překladače kolejnic, agregát na sváření kolejnic a další.
Od výstavby k údržbě zeleně
Při údržbě zeleně nalezne uplatnění celá škála sekaček nebo prořezávačů větví. Více než samotné příslušenství však hraje u techniky Colmar důležitou roli fakt, že stroje byly navrženy přímo pro pohyb a práci na kolejích. Obratný, subtilní a výkonný stroj se snadno přepravuje na podvalníku po silnici a na kolejích vyniká spolehlivostí a vysokou produktivitou práce. To je při požadavku na zbytečné neprodlužování uzavírek tratí a dodržování termínů klíčová vlastnost.
Tab. 1: Přehled dvoucetné techniky Colmar
T7000FS (kolový nakl.) | T10000FS (kolový nakl.) | T10000HS (kolový nakl.) | T10000FSC (kolový nakl.) | T2400FSE (kolové ryp.) | T8000FSE (kolové ryp.) | |
Hmotnost (t) | 22,0 | 31,5 | 31,5 | 37,0 | 18,0 | 24,0 |
Max. Dosah (m) | 7,26 | 7,90 | 7,80 | 7,80 | 6,58 | 7,0 |
Max. Nosnost (t) | 8,20 | 11,30 | 11,30 | 11,30 | 8,00 | 9,50 |
Nosnost na kolejích při pohybu po kolem celých 360° (t) | 2,10 | 2,65 | 2,65 | 3,00 | 1,14 | 3,00 |
Roztažitelné protizávaží | Volitelně | Ano | Ano | Ano | Ano | Ano |
Dieselový motor | Deutz 115 kW | Deutz 115 kW | Deutz 180 kW | Deutz 115 kW | Deutz 90 kW | Deutz 115 kW |
Chladicí systém | Vodní chlazení | |||||
Max. Pracovní tlak (bar) | 350 | 350 | 330 | 350 | 350 | 340 |
Max. Průtok (l/min) | 175 + 175 | 175 + 175 | 270 + 175 | 175 + 175 | 175 + 174 | 410 |
Max. Rychlost na kolejích (km/h) | 25 | 19 | 19 | 20 | 25 | 25 |
Max. Rychlost na silnici (km/h) | 25 | 19 | 19 | 3 | 25 | 25 |
Zastoupení Colmar v ČR
Další informace o dvoucestné technice Colmar získáte u firmy MUSIL stavební stroje s.r.o. Zájemci mohou volat na tel. +420 777 571 959 nebo psát na e-mail: musil.mil@tiscali.cz