e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Důležité novinky v portfoliu Toyoty pro rok 2013

Zveřejněno: 30. 4. 2013

Na veletrhu LogiMat 2013, který se konal minulý měsíc ve Stuttgartu, představila Toyota Material Handling nové výkonné 80V elektrické vysokozdvižné vozíky řady Toyota Traigo 80 a první elektrické vozíky BT s lithium-ionovými bateriemi připravené pro sériovou výrobu.

Toyota prezentovala vlastní koncept vozíku s lithium-ionovými bateriemi již na veletrhu CeMAT 2010. A po třech letech mohla odborné veřejnosti ukázat další pokrok směrem k modernějším a efektivnějším pohonům.

Vozíky s li-ion bateriemi

Prvními modely s lithium-ionovými bateriemi určené pro sériovou výrobu jsou nízkozdvižné vozíky BT Levio řady W i řady P a vychystávací vozíky BT Optio. Všechny tři modely patří k vozíkům, které se v mnoha distribučních centrech a dalších intenzivních provozech vyskytují ve velkých flotilách a pracují ve vícesměnných provozech. Musí být vybaveny náhradní baterií a při vybíjení a dobíjení musí být dodržovány určité režimy. Obojí s lithium-ionovou technologií odpadá.

Řada vozíků s li-ion pohonem je perfektním řešením pro všechny intenzívní a vícesměnné provozy bez ohledu na typ podnikání a má velký potenciál v oblasti úspor provozních nákladů, zjednodušení provozu vozíků i péče o baterie.

Lithium-ionové baterie nabízejí mnoho výhod. Jsou menší, umožňují uložení více energie i mezidobíjení. Stupeň jejich účinnosti i poměr mezi doplněnou a využitou energií je zřetelně vyšší. Li-ion baterie nevyžadují údržbu a testy prokázaly i jejich zásadně delší životnost.

Li-ionová technologie, palivové články i hybridní pohony, které Toyota Material Handlingě vyvíjí, mají reálné ambice přinést úplně nová řešení pohonu manipulačních vozíků a podporují aktuální trendy v oblasti úspory energií a trvalé udržitelnosti intralogistických procesů,” říká Jan Kohák, produktový manažer společnosti Toyota Material Handling CZ.

Nízkozdvižný vozík BT Levio 160
Nízkozdvižný vozík BT Levio 160

Silná sestava čelních vozíků Toyota v elektrickém segmentu

Historicky nejefektivnější, nejbezpečnější a nejúspornější elektrický vozík Toyota Traigo 80 přijde na trh v druhé polovině roku 2013. Může se pochlubit celou řadou vylepšení ve srovnání se svými předchůdci.

Spolu s modely Toyota Traigo 24 a Traigo 48 kompletuje celou řadu akumulátorových vozíků Traigo, kde 24V a 48V modely patří k vysoce respektovaným strojům ve svém produktovém segmentu. Mohou směle konkurovat čelním vozíkům se spalovacími motory a vylepšit ekologické parametry provozů, které kladou důraz na čistý a tichý provoz.

Nové Traigo 80 těží z osvědčených klíčových charakteristik této řady: spolehlivosti, výkonnosti, jednoduchého ovládání a bezpečného pojezdu, tedy hodnot, které dělají z Toyoty žádanou značku. Je robustní, kompaktní a všestranné. To jsou kvality, které jsou podstatné pro fleetové operace v intenzivních aplikacích s vícesměnným provozem, ale potkávají se i s požadavky příležitostných uživatelů. Jsou vybaveny výkonným pohonem Toyota AC2 s bezhlučným provozem a nízkou spotřebou energie. K dispozici jsou nosnosti 2,0–3,5 tuny vybavené silnými elektrickými motory a širokou nabídkou kabin pro komfortní práci uvnitř hal i v nepříznivých podmínkách pod širým nebem.

Velká zlepšení v mnoha oblastech

V souladu s uznávanými principy kontinuálního zlepšování Kaizen, prodělal design a technologický vývoj modelu obrovský skok kupředu v mnoha oblastech. Vylepšili jsme produktivitu zejména díky vyšší rychlosti kombinované s nižší spotřebou energie a perfektní viditelností z místa řidiče. Vše doplňuje unikátní Systém aktivní stability podporující bezpečnou a jistou práci a pomáhající uživatelům snižovat provozní náklady na manipulaci.

Univerzální uchazeč o širokou škálu aplikací

Model Traigo 80 posiluje ambice Toyoty na další posílení vlastní tržní pozice v Evropě, zejména v automobilovém, potravinářském a nápojářském průmyslu stejně jako v oblasti distribučních center a poskytovatelů logistických služeb. Z těchto oblastí vychází silná poptávka po výkonném a úsporném elektrickém vozíku.

Autor: Jindřich Přívora
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek