Dnes je 13.11. – svátek slaví Tibor

Doosan uvádí nový kolový nakladač DL280-5

Zveřejněno: 12. 10. 2018

Doosan uvedl na trh nový kolový nakladač DL280-5 s designem určeným pro trh s odpady a recyklačním materiálem. Kolový nakladač DL280-5 je nejnovějším strojem ve vysoce výkonném sortimentu kolových nakladačů Doosan, jenž zahrnuje 12 modelů – pokrývající provozní hmotnosti od 12 do 35 tun.

Nakladač DL280-5 nabízí vysoký výkon a produktivitu

DL280-5 nabízí vysoký výkon a produktivitu s vynikajícím průlomovým zatížením, zatížením při sklápění a zvýšeným výkonem. Přední zdvihací rameno je poháněno uzavřeným centrálním hydraulickým systémem s axiálním pístovým čerpadlem o objemu 210 l/min. Tento systém zajišťuje maximální hydraulický výkon, aniž by přinesl přebytečnou kapacitu, což šetří palivo a prodlužuje životnost a spolehlivost životně důležitých komponentů.

Vysoká vylamovací síla

DL280-5 je vybaven Z-bar kinematikou s jednoduchým zvedacím pístovým systémem určeným pro náročné aplikace. Vylamovací síla 145 kN se kombinuje s konstantním úhlem lopaty, který je udržován v celém rozsahu pohybu. Úhel lopaty je také optimalizován v jízdní poloze a na úrovni terénu.

Zdvihové rameno využívá Load Isolation System (LIS) – často nazývaný řízení jízdy – což je standardní vlastnost, která výrazně zlepšuje kvalitu kolového nakladače a komfort obsluhy tím, že zajišťuje plynulou jízdu na drsném terénu a zkrácené časy cyklu díky vyšší stabilitě vozidla při pohybu. To zajišťuje vyšší produktivitu a lepší spotřebu paliva při nakládce a přepravě. Rychlost automatické aktivace systému LIS si může strojník zcela nastavit.

Osvědčené motory, předfiltr a další

DL280-5 je poháněn osvědčeným vznětovým motorem Doosan DL06 o objemu 5,9 l, který zajišťuje vysoký točivý moment, výkon a životnost u tohoto a dalších modelů řady Doosan. Díky systému recirkulace spalin (EGR), zdokonalené technologii turbodmychadla a technologii selektivní katalytické redukce (SCR), a aniž by bylo nutné používat filtr pevných částic (DPF), který vytváří odpad nutný k recyklaci, je motor DL06 kompatibilní s emisní normou Stage IV/Tier 4 Final.

Výkon motoru je řízen třemi různými pracovními režimy: ECO, Normal a Power, aby byl zajištěn co nejlepší točivý moment, výkon a spotřeba paliva i při nejnáročnějších pracovních podmínkách.

Standardní automatické vypínání motoru snižuje dobu volnoběhu, aby se předešlo nadměrné spotřebě paliva a zbytečnému času provozu. Operátoři mohou snadno nastavit časování této funkce pomocí LCD displeje v kabině.

Bezúdržbový vzduchový předfiltr automaticky odstraňuje nečistoty a odděluje více než 99 % částic o velikosti 20 mikronů a větší, což výrazně prodlužuje jeho životnost. Chladicí prostor je vybaven hydraulickým reverzním ventilátorem, který zajišťuje velmi účinné chlazení s variabilním rozsahem otáček od 530 do 1800 ot/min. Výkon je automaticky přizpůsoben pro nižší spotřebu paliva a kratší doby zahřátí. Operátor může opět snadno nastavit standardní intervaly pro ventilátor z displeje LCD v kabině.

Převodovka se skládá z měniče točivého momentu spojeného s automatickou převodovkou Powershift, která vytváří vysoký výkon pro dosažení nejvyšší možné tažné síly. Převodové poměry jsou optimalizovány, hladké řazení bez rázů přispívá k vysokému celkovému pohodlí obsluhy.

DL280-5 využívá zesílené nápravy s pneumatikami o rozměru 20,5 R25, které zajišťují vysokou nosnost. Uzávěrky diferenciálu na přední a zadní straně zajišťují maximální trakci a snadnou jízdu na měkké a blátivé půdě bez nutnosti ručního uzávěru diferenciálu. Eliminují také riziko smyku a zabraňují nadměrnému opotřebení pneumatik. K dispozici je také hydraulická uzávěrka diferenciálu, která může být aktivována automaticky předtím, než některá z pneumatik začne prokluzovat.

Nejmodernější prostředí strojníka

Moderní prostředí strojníka s atraktivním pracovním prostorem nabízí velkou výšku a spoustu prostoru pro nohy a pohyb otočného sedadla. Vysoce komfortní sedadlo Grammer s vertikálním a horizontálním zavěšením, vytápěním a plnou nastavitelností je standardním prvkem.

Materiály pro interiér kabiny byly pečlivě vybrány, aby byly kvalitní a snadno se čistily. Díky odkládacímu prostoru a skříňkám jsou všechny věci snadno dostupné. Pro zajištění zdravého pracovního prostředí je vzduch v kabině dvakrát filtrován, aby se odstranily všechny částice větší než dva mikrony. Kabina splňuje předpisy ROPS/FOPS a má široký nouzový východ (umístěný na pravé straně), což usnadňuje rychlou a snadnou evakuaci v případě potřeby.

Stejně jako u pěti větších kolových nakladačů Doosan – DL300-5, DL350-5, DL420-5, DL450-5 a DL550-5, nabízí DL280-5 širokou škálu nových bezpečnostních a ergonomických prvků, které jsou nyní k dispozici jako standard.

Řada nových funkcí je zaměřena na zvýšení bezpečnosti a přehlednosti v kabině operátora a v jeho okolí. Na střeše kabiny bylo například instalováno nové madlo se třemi přídržnými body, které umožňují strojníkovi pohybovat se velmi bezpečně po celé kabině, aby si mohl vyčistit okna a vykonat další úkoly.

Na přední straně kabiny byla přidána nová velká přístupová platforma a změna směrování kabeláže umožnila přesunutí klaksonu pod silniční osvětlení. Společně tyto změny zajišťují maximální bezpečnost a spolehlivost, s velmi bezpečným a rychlejším pohybem v kabině (bez jakýchkoliv překážek) při denní údržbě. Všechny tyto vlastnosti jsou důležité pro práci v průmyslu.

Nový Joystick

Uvnitř kabiny se nachází nové ergonomické ovládání v podobě joysticku s progresivním kolečkem pro přidružené hydraulické funkce (třetí ventil), které se často využívají k ovládání vysokovýklopných lopat a drapáků. Není potřeba žádné další páky, což zajišťuje nejjednodušší kombinaci pohybů pro ovládání třetí funkce. Ovládání FNR bylo přesunuto na zadní stranu joysticku. Ovládá se pomocí třípolohového kolébkového spínače, což je mnohem pohodlnější a intuitivnější. Na rámech kolem stroje mohou být instalována přídavná zrcátka pro širší dodatečnou viditelnost.

Kolový nakladač DL280-5 má také nový uzamykatelný ocelový uzávěr na výplni oleje převodovky. Jeho tvar byl změněn tak, aby mohl být zamknut pomocí visacího zámku. Pokud je plnicí trubice převodového oleje zablokována, převodový olej nemůže být znečištěn jinými typy olejů nebo kapalin, prachem a jinými látkami. Je to také dodatečná záruka bezpečnosti pro zákazníka.

Zadní kamera poskytuje jasný přehled o tom, co se děje za strojem, a to pro větší bezpečnost a klid. Plně barevná obrazovka v kabině zobrazuje strojníkovi, co kamera snímá. Díky panoramatickému výhledu lze vidět auta, která se nachází u nakladače. Ukazatele na obrazovce poskytují dobré vnímání vzdáleností.

DL280-5 má standardně telematický systém DoosanConnect, který nabízí zákazníkům klid v tom, že je schopen vzdáleně lokalizovat, chránit a monitorovat provozní a výrobní parametry stroje.

Více o strojích Doosan najdete na webu www.doosanequipment.eu.

Autor: Doosan
Foto: Doosan

Oborové členění

Nové

Výkonná hydraulická kladiva Renomag pro všechny nosiče a druhy prací

Zveřejněno 12.11. Hydraulické kladivo značky Renomag využijete nejen při všech lehčích i náročných stavebních pracích spojených s výstavbou silnic, bouráním, recyklacemi, ale i v lomech při těžbě a rozbíjení velkých kamenných bloků. Pro tyto práce potřebujete nástroj… jít na článek

Unikátní dopravník TELESTACK TS 242. První svého druhu ...

Zveřejněno 11.11. Teleskopické dopravníky jsou nesmírně technicky zajímavým produktem, který navíc ušetří mnoho času, peněz a poskytne možnosti, jaké Vám žádný klasický haldovací pás prostě nemůže nabídnout. Unikátní dopravník TELESTACK TS 242 totiž umí měnit nejenom… jít na článek

Metso uvádí na trh nový efektivnější Lokotrack LT200HP

Zveřejněno 10.11. Mobilní kuželový drtič Metso Lokotrack® LT200HP™ je určen pro sekundární případně terciální stupeň drcení. Využití nalezne při výrobě kameniva pro drážní stavby, silniční stavby, asfaltové směsi a uplatní se též při drcení betonových frakcí. jít na článek