U vozíků, které bude vystavovat společnost Jungheinrich na veletrhu bauma 2013, se jedná o dieselové a plynové vozíky s hydrodynamickým pohonem (pohon s měničem) typu DFG/TFG 660/670/680/690/S80/S90 – krátce DFG/TFG konstrukční řady 6. Nezávisle na svém vybavení jsou tyto vozíky schopny manipulovat s břemeny o hmotnosti až 9 000 kg při těžišti nákladu 900 mm ve výškách do 8 m.
Vysoce objemové a robustní průmyslové motory, speciálně koncipované pro vysokozdvižné vozíky, zajišťují již při nízkých otáčkách maximální točivý moment, a tím i vysoký výkon překládky. „Díky optimálnímu sladění motorů s regulačním čerpadlem vyznačujícím se vysokou variabilitou se nám podařilo maximálně zredukovat spotřebu paliva,” vysvětluje Marek Scheithauer, vedoucí výrobního managementu oddělení vozíků se spalovacím motorem ve společnosti Jungheinrich.
Efektivita díky ergonomii
Velkoryse a ergonomicky koncipované pracovní místo řidiče vozíků pro přepravu břemen od 6 do 9 t, které se vyznačuje rovným dnem, velkým nožním prostorem a vynikající viditelností do všech stran, zaručuje komfortní a pohodlnou jízdu, nevyžadující žádnou zvláštní námahu. „Když se řidič na našich vozíkách cítí nejen jistě, ale i dobře, projevuje se to naprosto jasně v efektivitě práce,” doplňuje Marek Scheithauer. Oddělením modulu místa od rámu (Floating Cab) jsou všechny vibrace působící na lidské tělo omezeny na absolutní minimum. Vozíky lze volitelně vybavit otočnou sedačkou s možností otáčení o 180°. „Při pojezdu vzad tak může řidič při přepravě objemných břemen zaujmout ergonomicky optimální polohu.”
Vozík DFG/TFG řady 6 má srovnatelnou koncepci jako konstrukční řady hydrostatů Jungheinrich: sloupek řízení s možností nastavení výšky a sklonu a nastavitelná loketní opěrka spojená se sedačkou a tím spolu s ní pružící. SOLO-PILOT jako standard, upevněný na sedačce a kopírující tím pohyby sedačky. Dobře viditelný a nastavitelný displej a střešní okno bez vzpěr doplňují optimalizovanou ergonomickou koncepci obsluhy tohoto Jungheinrich spalovače.
Komfortní balíček pro hydrostatické chování při pojezdu
Dvourychlostní, elektronicky řízený hydrodynamický pohon zajišťuje snadný a efektivní pojezd. Řazení rychlostí přitom probíhá automaticky. Volitelně lze vozíky DFG/TFG konstrukční řady 6 vybavit speciálním komfortním balíčkem. Jedná se o softwarové řešení, které aktivně zpomalí vozík, jakmile dá řidič nohu z pedálu plynu, a automaticky zvýší otáčky při obsluze hydraulických funkcí. „Tím prakticky docílíme hydrostatického chování vozíku,” pochvaluje si Marek Scheithauer. Díky této funkci odpadá pro řidiče vozíku při změně směru jízdy jinak nezbytné zabrzdění.
Snížení servisních nákladů
Další výhodou těchto vozíků je drastické snížení servisních nákladů, a to díky snadnému přístupu k nejdůležitějším komponentám – kabina je hydraulicky sklopná směrem dozadu. Výrazně se tím také zlepší i každodenní údržba vozíku - např. kontrola chladicí kapaliny. Navíc je měrka oleje přístupná zvenčí, čímž se údržba ještě více zjednodušuje a navíc se zkracuje doba potřebná na údržbu. Volitelně lze vozík také vybavit sklopnou kabinou s elektrickým pohonem.