Renomag.cz - Přídavná zařízení a náhradní díly pro stavební a težební stroje
Dnes je 24.5. – svátek slaví Jana

Den v servisu speciální techniky Vermeer. Analýza stavu stroje probíhá předem na dálku

Zveřejněno: 26. 1. 2021

Současná servisní činnost vyžaduje sofistikovaný přístup a rozhodně nestačí vlastnit základní sadu nářadí a soubor znalostí ze střední školy. Díky vzestupu digitalizace dostávají na jednu stranu technici mocný nástroj, na stranu druhou se z nich stávají „inženýři“, kteří se musejí stále vzdělávat a prohlubovat své znalosti. Jak to tedy vypadá v praxi?

V průběhu samotného servisu technici využívají moderní diagnostické přístroje a mají rychlý přístup k informacím a postupům, které jednotlivé zásahy vyžadují.

Pro virtuální návštevu servisu jsme si nevybrali značku Vermeer náhodou. Jedná se totiž o specializované inovativní stroje, které jsou zajímavé již samy o sobě. Pokud je navíc v terénu potkáme, jsou často nasazeny na náročném a něčím unikátním projektu.

V České republice, podobně jako jinde ve světě, se k servisu využívají servisní střediska a nebo mobilní opravárenské vozy. Autorizovaný servis nezajišťuje samozřejmě přímo výrobce, ale místní zastoupení. U nás společnost Transtechnik CS.

Ke každému stroji má technik k dispozici základní údaje, technické listy a informace o servisovaných součástkách
Ke každému stroji má technik k dispozici základní údaje, technické listy a informace o servisovaných součástkách

Důkladná příprava

Před každou servisní zakázkou je technik seznámen s konkrétním problémem, k němuž si online nastuduje potřebné školicí materiály, katalogy, servisní postupy či cokoli dalšího aktuálně nezbytného k dané realizaci. K tomuto účelu jsou mechanici u Vermeeru vybaveni moderními počítači, mimo kromě výše zmíněného slouží i pro diagnostiku strojů.

Ukázka z diagnostily. Na fotografii záložka s telematikou pohonné jednotky.
Ukázka z diagnostily. Na fotografii záložka s telematikou pohonné jednotky.

Následný první kontakt technika se strojem probíhá prostřednictvím internetu. Díky vzdálenému přístupu dostane mechanik ještě předtím, než je fyzicky u stroje přítomen, k analýze chybová hlášení a informace o stavu. To mu umožní nejen zmenšit počet výjezdů, ale i značně urychlit diagnostiku stroje.

Vermeer je výrobcem ikonických žlutých strojů, které jsou běžně k vidění na různých průmyslových stavbách a polích farmářů po celém světě. Více než 3 500 zaměstnanců a tisíce uživatelů strojů Vermeer, vytváří jedinečnou kulturu zanechávající stopu na každém světadílu.

Společnost Vermeer založil Gary Vermeer v roce 1948 na své farmě v centrální Iowě. Již od samého počátku svého působení se firma specializuje na produkci strojů a zařízení pro bezvýkopové technologie i úpravu terénu.

Servisní středisko nebo mobilní dílna

Běžné ráno začíná setkáním techniků s vedoucím střediska, na kterém prodiskutují zásahy uskutečněné předchozí den a nový denní plán. Zakázky jsou koordinovány předem a potřebné díly obvykle již díky nočnímu rozvozu připraveny – například přímo do auta technika.

Servisní dílny i více než desítka mobilních vozů, kterých tuzemský zákazník může využít, jsou plně vybaveny moderní technikou. Servisní a prodejní střediska se nalézají v Praze, Plzni, Brně a Olomouci. Na každé pobočce se kromě dílen nachází i sklad a prostory pro prodej náhradních dílů.

Každá pobočka je vybavena nejen pro opravy, ale i pro prodej náhradních dílů.
Každá pobočka je vybavena nejen pro opravy, ale i pro prodej náhradních dílů.

V průběhu samotného servisu technici využívají moderní diagnostické přístroje a mají rychlý přístup k informacím a postupům, které jednotlivé zásahy vyžadují. Rovněž se mohou spolehnout na podporu uvnitř firmy i online podporu výrobce, takzvaně 24/7.

Zajímavé je i rozdělení práce. Mechanici se stoprocentně věnují servisu, aniž by se museli zabývat přípravami na další den a nové zakázky. To zajišťují jejich kolegové z kanceláří.

Závěr

Nový den v autorizovaném středisku přináší nové výzvy, rozmanité zakázky si vyžadují nová řešení a flexibilitu pracovníků servisních středisek při jejich organizování. Vermeer svým přístupem vychází vstříc zákazníkům, kteří očekávají kompletní servis, jenž nekončí prodejem stroje za nejnižší cenu. Důležitá je i následná péče. K čemu je levný stroj, pokud servisní pracovník nemá čas, je nekompetentní, nedisponuje potřebnými díly a ty, které má, jsou předražené?

Technologie jdou neustále dopředu a Vermeer se nesmazatelně podílí na vývoji trendů. Buduje nové výrobní kapacity, již nyní elektrifikuje pohony svých strojů, dodržuje nejpřísnější emisní a bezpečnostní standardy, vylepšuje servisní postupy, školí a posouvá své stroje kupředu. Každý majitel této značky se automaticky stává členem soudržné rodiny, která drží při sobě již více než 73 let.

Autor: Věra Hejhálková, DiS.
Foto: Vermeer, Transtechnik CS
 

Nové

Stroje CASE se zapojily do čištění mořského pobřeží

Zveřejněno 23.5. „The Beach Care Project“ – to je název speciálního programu, ve kterém se spojil výrobce stavebních strojů CASE Construction Equipment, jeho mateřská společnost CNH Industrial a mediální společnost 4 Elements. Cílem víceletého ekologického programu… celý příspěvek

Nový Actros si upevnil pozici nejrozšířenějšího nákladního vozu

Zveřejněno 20.5. Výroční setkání zástupců médií s vedením společnosti Mercedes-Benz Trucks Česká republika s.r.o. mělo tentokrát slavnostní charakter. Vedení společnosti oznámilo novinářům, že po dvacáté v řadě drží Mercedes-Benz Trucks v České republice prvenství v… celý příspěvek

Poprodejní servis pomocí IoT posune vaše stroje na zcela novou úroveň

Zveřejněno 18.5. Harvestory jsou působivé stroje. Mohou se pochlubit mimořádně úsporným provozem – pokud tedy jen nestojí v garáži. Firma Ponsse, výrobce lesnických strojů, navíc posunula díky spolupráci se společnostmi Bosch Rexroth a Bosch.IO svůj poprodejní… celý příspěvek