Dnes je 17.3. – svátek slaví Vlastimil

Den v servisu speciální techniky Vermeer. Analýza stavu stroje probíhá předem na dálku

Zveřejněno: 26. 1. 2021

Současná servisní činnost vyžaduje sofistikovaný přístup a rozhodně nestačí vlastnit základní sadu nářadí a soubor znalostí ze střední školy. Díky vzestupu digitalizace dostávají na jednu stranu technici mocný nástroj, na stranu druhou se z nich stávají „inženýři“, kteří se musejí stále vzdělávat a prohlubovat své znalosti. Jak to tedy vypadá v praxi?

V průběhu samotného servisu technici využívají moderní diagnostické přístroje a mají rychlý přístup k informacím a postupům, které jednotlivé zásahy vyžadují.

Pro virtuální návštevu servisu jsme si nevybrali značku Vermeer náhodou. Jedná se totiž o specializované inovativní stroje, které jsou zajímavé již samy o sobě. Pokud je navíc v terénu potkáme, jsou často nasazeny na náročném a něčím unikátním projektu.

V České republice, podobně jako jinde ve světě, se k servisu využívají servisní střediska a nebo mobilní opravárenské vozy. Autorizovaný servis nezajišťuje samozřejmě přímo výrobce, ale místní zastoupení. U nás společnost Transtechnik CS.

Ke každému stroji má technik k dispozici základní údaje, technické listy a informace o servisovaných součástkách
Ke každému stroji má technik k dispozici základní údaje, technické listy a informace o servisovaných součástkách

Důkladná příprava

Před každou servisní zakázkou je technik seznámen s konkrétním problémem, k němuž si online nastuduje potřebné školicí materiály, katalogy, servisní postupy či cokoli dalšího aktuálně nezbytného k dané realizaci. K tomuto účelu jsou mechanici u Vermeeru vybaveni moderními počítači, mimo kromě výše zmíněného slouží i pro diagnostiku strojů.

Ukázka z diagnostily. Na fotografii záložka s telematikou pohonné jednotky.
Ukázka z diagnostily. Na fotografii záložka s telematikou pohonné jednotky.

Následný první kontakt technika se strojem probíhá prostřednictvím internetu. Díky vzdálenému přístupu dostane mechanik ještě předtím, než je fyzicky u stroje přítomen, k analýze chybová hlášení a informace o stavu. To mu umožní nejen zmenšit počet výjezdů, ale i značně urychlit diagnostiku stroje.

Vermeer je výrobcem ikonických žlutých strojů, které jsou běžně k vidění na různých průmyslových stavbách a polích farmářů po celém světě. Více než 3 500 zaměstnanců a tisíce uživatelů strojů Vermeer, vytváří jedinečnou kulturu zanechávající stopu na každém světadílu.

Společnost Vermeer založil Gary Vermeer v roce 1948 na své farmě v centrální Iowě. Již od samého počátku svého působení se firma specializuje na produkci strojů a zařízení pro bezvýkopové technologie i úpravu terénu.

Servisní středisko nebo mobilní dílna

Běžné ráno začíná setkáním techniků s vedoucím střediska, na kterém prodiskutují zásahy uskutečněné předchozí den a nový denní plán. Zakázky jsou koordinovány předem a potřebné díly obvykle již díky nočnímu rozvozu připraveny – například přímo do auta technika.

Servisní dílny i více než desítka mobilních vozů, kterých tuzemský zákazník může využít, jsou plně vybaveny moderní technikou. Servisní a prodejní střediska se nalézají v Praze, Plzni, Brně a Olomouci. Na každé pobočce se kromě dílen nachází i sklad a prostory pro prodej náhradních dílů.

Každá pobočka je vybavena nejen pro opravy, ale i pro prodej náhradních dílů.
Každá pobočka je vybavena nejen pro opravy, ale i pro prodej náhradních dílů.

V průběhu samotného servisu technici využívají moderní diagnostické přístroje a mají rychlý přístup k informacím a postupům, které jednotlivé zásahy vyžadují. Rovněž se mohou spolehnout na podporu uvnitř firmy i online podporu výrobce, takzvaně 24/7.

Zajímavé je i rozdělení práce. Mechanici se stoprocentně věnují servisu, aniž by se museli zabývat přípravami na další den a nové zakázky. To zajišťují jejich kolegové z kanceláří.

Závěr

Nový den v autorizovaném středisku přináší nové výzvy, rozmanité zakázky si vyžadují nová řešení a flexibilitu pracovníků servisních středisek při jejich organizování. Vermeer svým přístupem vychází vstříc zákazníkům, kteří očekávají kompletní servis, jenž nekončí prodejem stroje za nejnižší cenu. Důležitá je i následná péče. K čemu je levný stroj, pokud servisní pracovník nemá čas, je nekompetentní, nedisponuje potřebnými díly a ty, které má, jsou předražené?

Technologie jdou neustále dopředu a Vermeer se nesmazatelně podílí na vývoji trendů. Buduje nové výrobní kapacity, již nyní elektrifikuje pohony svých strojů, dodržuje nejpřísnější emisní a bezpečnostní standardy, vylepšuje servisní postupy, školí a posouvá své stroje kupředu. Každý majitel této značky se automaticky stává členem soudržné rodiny, která drží při sobě již více než 73 let.

Autor: Věra Hejhálková, DiS.
Foto: Vermeer, Transtechnik CS
 

Nové

Teleskopické manipulátory Bobcat Waste Expert vynikají při zpracování odpadu

Zveřejněno 12.3. Jako doplnění k úspěšným stavebním a zemědělským produktům nabízí společnost Bobcat čtyři stroje Waste Expert založené na modelech TL35.70, TL34.65HF, TL38.70HF a TL43.80HF z nejnovější řady R teleskopických manipulátorů. Všechny jsou poháněny… celý příspěvek

Nivelační systémy UNICONTROL na vzestupu. Letos včetně sítě referenčních stanic MachineNET

Zveřejněno 10.3. Je to zhruba rok, kdy jsme vám v obsáhlejším článku přinesli informace o nivelačních systémech dánského výrobce UNICONTROL. Nyní jsme měli možnost setkat se s dalšími uživateli těchto systémů a vyzpovídat je, jak jim tyto nové technologie pomáhají v… celý příspěvek

NorWit: Nová služba Záruka mobility přináší celou řadu benefitů

Zveřejněno 4.3. Společnost NorWit, s. r. o., zabývající se prodejem, servisem a pronájmem stavební mechanizace, spouští od ledna 2025 pro své zákazníky jedinečnou službu s názvem Záruka mobility. Jde o rozšiřující záruční program, v rámci nějž je majitelům… celý příspěvek