e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Dampr Komatsu HD605-7EO zamířil do lomu v Prachovicích

Zveřejněno: 14. 4. 2017

Nový kolový dampr Komatsu HD605-7EO získala společnost CEMEX Czech Republic pro svůj vápencový lom v Prachovicích. Za téměř dvacetiletou spolupráci je to již osmý těžební stroj této značky, který výhradní distributor stavebních strojů Komatsu na českém trhu – společnost KUHN - BOHEMIA – do Prachovic dodal. Nový dampr je určený na návoz rubaniny po odstřelu v lomu na drtírnu.

Ilustrační foto (Jiří Hejhálek)

Spolupráce mezi společností KUHN - BOHEMIA a lomem v Prachovicích se datuje od roku 1998, kdy si tehdejší společnost Cementárny a vápenky Prachovice pořídila první dampr KOMATSU HD405,” konstatoval Daniel Sys, ředitel společnosti KUHN - BOHEMIA. Od té doby byla stávající těžební technika postupně nahrazována novými stroji a KUHN - BOHEMIA dodala dva dampry Komatsu HD605-7, jeden kolový nakladač Komatsu WA700 s objemem lopaty 9 m3 a tři kolové nakladače Komatsu WA600 s objemem lopaty 6 m3.

Dodáním a předáním nového stroje do provozu v žádném případě vše nekončí, ale naopak začíná. „Servisní péče v provádění pravidelných servisních prohlídek, školení posádek strojů v technice a ekonomice jízdy, pravidelné každoroční technické posouzení stroje. To je jen několik základních činností, které pro uživatele stroje zajišťuje servis společnosti KUHN - BOHEMIA ze své pobočky v Pardubicích,” řekl obchodní zástupce společnosti KUHN - BOHEMIA Jiří Bosák a dodal: „Vzájemná důvěra a dlouhodobé vztahy servisních techniků s posádkami strojů a pracovníky odpovědnými za provozní nasazení strojů umožňují dokonalé poznání stroje a spolehnutí se uživatele na kvalitu, odbornost a rychlost poskytovaných servisních služeb.

Zleva Jiří Bosák, Daniel Sys, Karol Csubara, ředitel závodu Prachovice, Cemex, Marek
Šimík, Procurement Manager, Cemex
Zleva Jiří Bosák, Daniel Sys, Karol Csubara, ředitel závodu Prachovice, Cemex, Marek Šimík, Procurement Manager, Cemex

Kolový dampr KOMATSU HD605-7EO

Základní technické parametry:

  • Objem korby: 40 m3,
  • nosnost 63 tun,
  • výkon motoru 771 koní
  • celková délka stroje: 10,12 m,
  • šířka stroje: 5,4 m,
  • výška stroje: 4,78 m.

Charakteristika stroje, jeho specifika a zvláštnosti

Stroj s moderní konstrukcí, reagující na požadavek robustního, vysoce spolehlivého stroje s minimální spotřebou paliva a s minimálními provozními náklady.

Nízkoemisní motor s možností volby pracovního režimu splňuje parametry normy EU Stage IIIA. Má vysoký výkon a se zvýšenou momentovou charakteristikou zajišťující vysokou trakční sílu.

Plně automatická 7stupňová převodovka s hydrodynamickým měničem kroutícího momentu optimalizuje řazení převodových stupňů během jízdy a snižuje spotřebu paliva.

Auto retardér systém ARSC umožňuje jednoduše nastavit a držet rychlost při sjíždění stroje ze svahů, čímž zvyšuje bezpečnost provozu a vytváří vysoký komfort pro obsluhu.

Vysoká jízdní stabilita, která je zajištěna hydropneumatickými tlumiči.

Malý poloměr zatáčení, jenž umožní vysokou manévrovatelnou a obratnost stroje i v těch nejnáročnějších provozních podmínkách. Bohaté standardní vybavení jako je klimatizace kabiny strojníka, vyhřívaná okna, autorádio, automatické centralizované mazání čepů a zpětná kamera s monitorem v kabině patří k naprostým samozřejmostem.

KOMTRAX™, tj systém družicového sledování provozních parametrů stroje, umožňuje zajistit maximální využití a efektivnost provozu, shromažďuje veškerá provozní data o stroji, která jsou předána do PC uživatele stroje i servisního střediska KOMATSU.

Korba tvaru „V”, která je vyhřívána pomocí výfukových plynů, je vyrobena ze speciálního HARDOX materiálu o pevnosti 145 kg/mm2 a tvrdosti 450 stupňů Brinella. Tento materiál má o 12,5 % vyšší tvrdost, než dosud používané materiály na skalní korby damprů.

Pro zimní provoz bude dampr vybaven záběrovými řetězy Pewag, které umožní bezpečný provoz po lomových komunikacích, bezpečné stoupání i sjíždění nutných převýšení v lomu.

Závěr

Z technických parametrů, vlastností stroje a dalšího je patrné, že si společnost CEMEX Czech Republic pro svoji práci vybrala nejen spolehlivého chlapíka, ale také spolehlivou firmu, které za značkou Komatsu léta stojí.

¹) Zpracováno z podkladů společnosti KUHN-BOHEMIA a.s.
Autor: Mgr. Helena Hejhálková
Foto: Daniel Sys
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek