„Spolupráce mezi společností KUHN - BOHEMIA a lomem v Prachovicích se datuje od roku 1998, kdy si tehdejší společnost Cementárny a vápenky Prachovice pořídila první dampr KOMATSU HD405,” konstatoval Daniel Sys, ředitel společnosti KUHN - BOHEMIA. Od té doby byla stávající těžební technika postupně nahrazována novými stroji a KUHN - BOHEMIA dodala dva dampry Komatsu HD605-7, jeden kolový nakladač Komatsu WA700 s objemem lopaty 9 m3 a tři kolové nakladače Komatsu WA600 s objemem lopaty 6 m3.
Dodáním a předáním nového stroje do provozu v žádném případě vše nekončí, ale naopak začíná. „Servisní péče v provádění pravidelných servisních prohlídek, školení posádek strojů v technice a ekonomice jízdy, pravidelné každoroční technické posouzení stroje. To je jen několik základních činností, které pro uživatele stroje zajišťuje servis společnosti KUHN - BOHEMIA ze své pobočky v Pardubicích,” řekl obchodní zástupce společnosti KUHN - BOHEMIA Jiří Bosák a dodal: „Vzájemná důvěra a dlouhodobé vztahy servisních techniků s posádkami strojů a pracovníky odpovědnými za provozní nasazení strojů umožňují dokonalé poznání stroje a spolehnutí se uživatele na kvalitu, odbornost a rychlost poskytovaných servisních služeb.”
Kolový dampr KOMATSU HD605-7EO
Základní technické parametry:
- Objem korby: 40 m3,
- nosnost 63 tun,
- výkon motoru 771 koní
- celková délka stroje: 10,12 m,
- šířka stroje: 5,4 m,
- výška stroje: 4,78 m.
Charakteristika stroje, jeho specifika a zvláštnosti
Stroj s moderní konstrukcí, reagující na požadavek robustního, vysoce spolehlivého stroje s minimální spotřebou paliva a s minimálními provozními náklady.
Nízkoemisní motor s možností volby pracovního režimu splňuje parametry normy EU Stage IIIA. Má vysoký výkon a se zvýšenou momentovou charakteristikou zajišťující vysokou trakční sílu.
Plně automatická 7stupňová převodovka s hydrodynamickým měničem kroutícího momentu optimalizuje řazení převodových stupňů během jízdy a snižuje spotřebu paliva.
Auto retardér systém ARSC umožňuje jednoduše nastavit a držet rychlost při sjíždění stroje ze svahů, čímž zvyšuje bezpečnost provozu a vytváří vysoký komfort pro obsluhu.
Vysoká jízdní stabilita, která je zajištěna hydropneumatickými tlumiči.
Malý poloměr zatáčení, jenž umožní vysokou manévrovatelnou a obratnost stroje i v těch nejnáročnějších provozních podmínkách. Bohaté standardní vybavení jako je klimatizace kabiny strojníka, vyhřívaná okna, autorádio, automatické centralizované mazání čepů a zpětná kamera s monitorem v kabině patří k naprostým samozřejmostem.
KOMTRAX™, tj systém družicového sledování provozních parametrů stroje, umožňuje zajistit maximální využití a efektivnost provozu, shromažďuje veškerá provozní data o stroji, která jsou předána do PC uživatele stroje i servisního střediska KOMATSU.
Korba tvaru „V”, která je vyhřívána pomocí výfukových plynů, je vyrobena ze speciálního HARDOX materiálu o pevnosti 145 kg/mm2 a tvrdosti 450 stupňů Brinella. Tento materiál má o 12,5 % vyšší tvrdost, než dosud používané materiály na skalní korby damprů.
Pro zimní provoz bude dampr vybaven záběrovými řetězy Pewag, které umožní bezpečný provoz po lomových komunikacích, bezpečné stoupání i sjíždění nutných převýšení v lomu.
Závěr
Z technických parametrů, vlastností stroje a dalšího je patrné, že si společnost CEMEX Czech Republic pro svoji práci vybrala nejen spolehlivého chlapíka, ale také spolehlivou firmu, které za značkou Komatsu léta stojí.