e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Cat® TATRA Roadshow zavítala do pískovny v Hrušovanech u Brna

Zveřejněno: 5. 6. 2017

Stejně jako v loňském roce, tak i letos se měli zájemci možnost seznámit s produktovými novinkami Cat® a TATRA v rámci společné roadshow. Neformální setkání v přátelské atmosféře přilákalo stovky lidí. Tahákem byla nejenom nejmodernější stavební technika Caterpillar a nákladní vozidla TATRA, nýbrž i jízda dakarským speciálem v podání Martina Kolomého ze závodního týmu TATRA BUGGYRA RACING.

V redakci jsme se pro letošek rozhodli navštívit místo Ledčic pískovnu v Hrušovanech u Brna, kam show zavítala ve dnech 18. a 19. 5. Změny oproti loňsku taktéž doznal oficiální program. Místo postupného představení jednotlivých strojů a systémů bylo pro návštěvníky přichystáno pět tematicky zaměřených stanovišť, na kterých probíhala prezentace vybraných technologií a strojů. Kvalifikovaný personál tak měl více času nejenom na jednotlivé ukázky, nýbrž i na následné dotazy. Některé ze strojů si bylo možno i vyzkoušet v doprovodu lektora přímo v terénu. Ve stručnosti představme jednotlivá stanoviště.

2D a 3D nivelační systémy

První ze stanovišť bylo věnováno práci za využití 2D a 3D nivelačních systémů. Odborníci ze společnosti SITECH názorně předváděli, jak přesnou a rychlou práci umožňují moderní stroje vybavené různými typy nivelace. Konkrétně šlo o ukázky práce s minirypadlem Cat® 300.5E, vybaveným laserovou nivelací, smykem řízeným nakladačem Cat® 246C s radlicí typu VPAT, pásovým rypadlem Cat® 330F LN a kolovým rypadlem Cat® M315F s naklápěcí lopatou.

Příprava podkladů

Aby mohl strojník 2D a především 3D nivelační systémy využít, musí se nejprve připravit digitální podklady a následně je nahrát do řídicí jednotky. Ačkoliv se to nezdá, tak příprava digitálního modelu terénu i jeho přehrání do stroje je snadné a není třeba se ničeho obávat. Pro vyzkoušení v praxi byla k dispozici dvojice smykem řízených nakladačů Cat® 246D s radlicí a grejdrem.

Sdílení dat mezi stroji

Přehled o situaci na staveništi s přesnými informacemi v reálném čase přináší řadu výhod. Konkrétně třeba při hutnění podloží v rámci výstavby dálničního tělesa. Strojníci válců mají na monitoru v kabině přehled o tom, kde je již podloží správně zhutněno a kde je potřeba ještě dohutnit. Jednotlivé stroje si mezi sebou navzájem sdílí data a mohou působit jako sehraný tým. Na stanovišti byla technologie demonstrována prostřednictvím pásového dozeru Cat® D6N XL s integrovanou 3D nivelací, rozrývačem a radlicí typu VPAT a dvojice válců Cat® CS44.

Koncept propojené stavby

Jak digitální technologie mění celý obor stavebnictví, nejlépe ilustruje koncept „propojené stavby”. Díky přenosu dat z jednotlivých strojů do projekční kanceláře, respektive z kanceláře do jednotlivých strojů, lze celou stavbu velmi efektivně řídit. Jednotlivým strojníkům lze rychle předávat úkoly přímo do strojů a zároveň mít i dokonalý přehled o dění přímo z kanceláře.

TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT

K příležitosti 120 let od zahájení výroby automobilů v Kopřivnici vyrobila TATRA speciální edici 120 automobilů TATRA PRÄSIDENT. Oproti sériovým vozům doznalo změn především vybavení interiéru i exteriéru kabiny. Kůže a luxusní provedení vozů Präsident vkusně připomíná dlouhou a úspěšnou historii značky kopřivnických vozů.

Přepravě materiálu, a to jak na silnici, tak i mino ni, se týkaly i ostatní vozy TATRA. K dynamickým prezentacím a zkušebním jízdám byly k dispozici jednostranné či třístranné sklápěče TATRA PHOENIX Euro 6 v provedení 6×6 a 8×8.

Doprovodný program

Nevšední zážitek vylosovaným šťastlivcům přichystal Martin Kolomý s týmem TATRA BUGGYRA RACING. Ti se měli možnost jako spolujezdci svézt po připravené „dakarské dráze” a na vlastní kůži okusit pocity závodní posádky.

Moderní stroje vybavené chytrou elektronikou nejsou pouze hračkami pro nadšence, nýbrž především nabízejí možnost, jak získat konkurenční výhodu. Pomáhají techniku provozovat efektivněji a za méně peněz.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Věra Machková
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek